Pasek wieloklinowy i napinacz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Pasek wieloklinowy i napinacz

Postprzez hyper74 » Cz kwi 08, 2010 23:31

W jakiej kolejności demontować i montować potem pasek wieloklinowy w MKIV z 2003r silnik 1,9 TDI AXR 74KW 101KM ( z klimatyzacją ) może ktoś ma schemat jak ma lecieć pasek po kołach..... Jaki pasek i jaki napinacz..... Może ktoś w Łodzi wie gdzie bezpiecznie dla auta podjechać aby nie zwalili innych części.... i drugie pytanie czy od tego że ten pasek jest popękany praktycznie co 0,5cm ( znaczy się nie na wylot tylko makarony są popękane) i czy dlatego napinacz chodzi tak ze 3 cm w obie strony i czy może terkotać wspomaganie.... jak dolałem płynu do wspomagania ( było poniżej min) to znacznie ucichło ale i tak troszkę terkocze....zwłaszcza przy powolnym poruszaniu kierownicą na luzie... przy wyższych obrotach jest chyba ok.
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez Progresywny » Pt kwi 09, 2010 09:15

Witam to znow ja
No to tak… Aby ściągnąć pasek należy tylko nagiąć napinacz (klucz chyba 18) tak aby go „zazębić”, tzn. Napinacz ma ku samej górze taki otworek (zaznaczyłem go na zdjęciu kolorem zielonym) i w ten otworek kiedy napinacz nagniesz maxymalnie należy włożyć jakiś Bolczyk/lub dobry gwóźdź aby go zablokować miedzy alternator.Kiedy go zablokujesz-możesz bez problemu sciągnąć paseczek, który jest już luźny i założyc nowy—tylko uważaj żebyś go nie założył odwrotnie (na pasku są oznaczenia kierunku działania) wiec się tym sugeruj!
Najlepiej robic to w 2 osoby, ponieważ nagiąć napinacz wcale nie jest tak łatwo… potrzeba trochę siły. Wiec jeden nagina a drugi zazębia.Myśle ze mechanik nie jest w tym potrzebny :P
To tyle… łap tu jeszcze zdjęcia które mam nadzieje, ze Ci ułatwią.
Pozdro


Obrazek
Obrazek
Mój Pacific ->> viewtopic.php?f=89&t=414719 :heart: ;)
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Online: 69d 3h 11m
Pomógł: 27
Auto: Golf IV 2003r. PD
Silnik: AXR+

Postprzez hyper74 » Pt kwi 09, 2010 22:48

To jest schemat od naszych motorów... jutro popatrże jak tam u mnie leci pasek....
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez Progresywny » Pt kwi 09, 2010 22:50

hyper74 napisał(a):To jest schemat od naszych motorów...

Dokladnie tak to wygląda jak na schemacie :)
Obrazek
Mój Pacific ->> viewtopic.php?f=89&t=414719 :heart: ;)
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Online: 69d 3h 11m
Pomógł: 27
Auto: Golf IV 2003r. PD
Silnik: AXR+

Postprzez hyper74 » So kwi 10, 2010 15:07

Diagnoza... walnięte łożysko sprzęgła alternatora.... dlatego pasek napina się i napinacz przez to lata w takim zakresie... dlatego też hałasuje pompa wspomagania. Na maksymalnie skręconych kołach kiedy pompa ma maksymalne obciążenie a auto na wolnych obrotach.... wtedy trzeba wbić 1 bieg i powoli puszczać sprzęgło jak kierownica odbije to pompa pada jak nie odbije to jest ok....
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez Progresywny » So kwi 10, 2010 15:31

hyper74 napisał(a):dlatego pasek napina się i napinacz przez to lata w takim zakresie... dlatego też hałasuje pompa wspomagania. Na maksymalnie skręconych kołach kiedy pompa ma maksymalne obciążenie

Dokladnie tak jak mowilem że to moze byc to.
Ale z wymianą sprzegła to troche gorzej, nie wiem czy mozna to samemu zrobic.
Wymien sprzegło-założ nowy pasek zobaczysz czy bedzie wszystko ok. Bo ja przechodzilem to samo.. najpierw to... pozniej paseczek no i... napinacz wtedy dostal po d*pie .
Obrazek
Mój Pacific ->> viewtopic.php?f=89&t=414719 :heart: ;)
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Online: 69d 3h 11m
Pomógł: 27
Auto: Golf IV 2003r. PD
Silnik: AXR+

Postprzez hyper74 » So kwi 10, 2010 16:52

Wymienie komplet ...a raczej sprzęgło i pasek.... napinacz zostaje.... narazie.
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez szawełło » N kwi 11, 2010 07:30

hyper74 napisał(a):Wymienie komplet ...a raczej sprzęgło i pasek.... napinacz zostaje.... narazie.
Czekam na rezultat !!! :bigok: :okej:
Ba.........................

;)
szawełło
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie
Online: 173d 19h 43m
Pomógł: 7
Auto: MK IV TDI-VARIANT
Silnik: AXR

Postprzez hyper74 » Pn kwi 12, 2010 20:09

Wtmiana paska wieloklinowego i sprzęgła alternatora pomogła... napinacz stoi bezmała w miejscu a buczenie wspomagania znikło... Spezęgło zatarte zupełnie a pasek popękany.... Mechanik okazał się zawodowcem przed wymianą zadzwonił i podał ceny materiałów i koszt robocizny. Do tego po wszystkim sprawdził stan ogólny VAG-iem i pochwalił stam pompowtrysków i równą pracę silnika... No teraz mam mechanika który w razie czego zajmię się moim autem .... chłopak ma może ze 35 lat i wyrwał się z servisu skody Bednarek z łodzi....
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez k18t » Pn kwi 12, 2010 20:23

hyper74 napisał(a):Diagnoza... walnięte łożysko sprzęgła alternatora.... dlatego pasek napina się i napinacz przez to lata w takim zakresie... dlatego też hałasuje pompa wspomagania. Na maksymalnie skręconych kołach kiedy pompa ma maksymalne obciążenie a auto na wolnych obrotach.... wtedy trzeba wbić 1 bieg i powoli puszczać sprzęgło jak kierownica odbije to pompa pada jak nie odbije to jest ok....


przy walniętej pompie kierownica odbije na chwilę zanim auto ruszy, czy jak już zaczyna jechać?
k18t
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz mar 11, 2010 23:51
Lokalizacja: Warszawa
Online: 2d 7h 51m
Pomógł: 3
Auto: GOLF MK4
Silnik: ALH

Postprzez hyper74 » Pn kwi 12, 2010 20:57

Jak stoisz na tak zwanym luzie.... na wolnych obrotach... przy maksymalnym skręcie ( pompa wtedy maksymaknie obciążona)jak puścisz kierownicę to kierownica odbije tak z 10cm i stanie.... a jak jest walnięta pompa to nie utrzyma ciśnienia i będzie powoli odkręcać... a jak jeszcze lekko na pół sprzęgle potrzymasz to się odkręci ( strata ciśnienia płynu )
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez Progresywny » Pn kwi 12, 2010 22:06

hyper74 napisał(a):Wtmiana paska wieloklinowego i sprzęgła alternatora pomogła... napinacz stoi bezmała w miejscu a buczenie wspomagania znikło... Spezęgło zatarte zupełnie a pasek popękany...

No to problem z głowy :bigok:
Obrazek
Mój Pacific ->> viewtopic.php?f=89&t=414719 :heart: ;)
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Online: 69d 3h 11m
Pomógł: 27
Auto: Golf IV 2003r. PD
Silnik: AXR+

Postprzez hyper74 » Pn kwi 12, 2010 23:40

Zapłaciłem 430pln i mam zmienione sprzęgło z INA ( fabryczne ) na INA .... pasek z Bosch-a na Bosch-a i jeszcze klocki na tylnej osi mi zmienił.... Sprawdził wagiem..... co więcej.... wstawiasz .... płacisz i zapominasz....niezastąpione
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So kwi 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec
Online: 4h 3m
Pomógł: 14
Auto: GOLF MK IV AXR AGN

Postprzez szawełło » Wt kwi 13, 2010 07:10

hyper74 napisał(a):Zapłaciłem 430pln i mam zmienione sprzęgło z INA
ile zapłaciłeś za sprzęgło alternatora ?
Ba.........................

;)
szawełło
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie
Online: 173d 19h 43m
Pomógł: 7
Auto: MK IV TDI-VARIANT
Silnik: AXR

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,