wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

wymiana paska alternatora golf III z samonapinaczem

Postprzez monika rzonca » N sty 01, 2006 13:06

please, poradzcie jak się wymienia pasek i samonapinacz alternatora
monika rzonca
 

Zacznijmy o dpowitania .... ;)

Postprzez Razal » N sty 01, 2006 13:58

Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

Re: Zacznijmy o dpowitania .... ;)

Postprzez monika rzonca » N sty 01, 2006 14:14

Razal napisał(a):Witam Nową UżytkoVWniczkę Naszego Forum w Nowym Roku 2006 !!!

A teraz do rzeczy ....

Z tego cio widzę w Twoim profilu to masz golfika 1,9 TD, podejrzewam, że jeśli chodzi o napinacz to jest tam niewielka różnica od TDI. Ja sam ostatnio przerabiałem ten temat i na początek zakupiłem nowy pasek 40zl + nową rolkę samonapinacza (plastikowa czarna) 70zł, dodatkowo zakupiłem sam napinacz paska bo miałem poprostu padnięty :( koszt oszałamijący 250 zł (ale to tylko wtedy gdy jest potrzeba) !! Tak czy inaczej polecam odkręcić obudowę filtra powietrza, następnie odkręcić napinacz paska wielorowkowego - 2 śruby imbusowe po prawej stronie alternatora, następnie zdemontować pręt samonapinacza (wyciągnąć go razem z rolką), założyć nowy pasek, zdiagnozować rolkę plastikową napinacza czy nie szumi i nie ma luzów jak zajechana to kupić i wymienić, polecam przedewszystkim nasmarować pręt przed włożeniem na miejsce, ponownie założyć napinacz, wszystko skręcić w całość i śmigać do następnej wymiany :bigok:

Pozdrawiam




Dzięki za rady, ale nie mamy pewności jak ma przebiegać pasek alternatora( jaki długi ma być pasek), proszę o zdjęcie golf III 1.9 td z samonapinaczem.

pzdr
monika rzonca
 

Re

Postprzez Razal » N sty 01, 2006 14:46

Zobacz w dowodzie jakie masz oznaczenie silnika (powinno być AAZ lub 1Y - jeżeli to TD)

Poniżej jest fotka wszystkich możliwych kombinacji pasków alternatora i innych - długość jest uzależniona m.in. np. od tego czy auto ma klime czy nie ma na fotce wszystko widać są rozmiary i długości :) Ponadto jak będziesz kupować pasek i podasz rok autka pojemność i np. oznaczenie silnika to dostaniesz taki pasek jak powinien być sprzedawca może się zapytać czy auto jest wyposażone w klimatyzację .....

tu masz rodzaje pasków dla Mk3 Diesel (silniki AAZ, 1Y, 1Z - ten to jest TDI więc nie taki jak Twój)


Obrazek

PZDR
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

a jaki masz rodzaj napinacza

Postprzez greg » N sty 01, 2006 16:24

zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
greg
 

Re: a jaki masz rodzaj napinacza

Postprzez Razal » N sty 01, 2006 16:45

greg napisał(a):zaraz zaraz - ale TD to nie TDI więc czy aby na pewno tam jest samonapinacz w postaci rolki czy też tak jak w 1,9D - silnik 1Y - to jest napinacz pod alternatorem w postaci sprężyny - wystarczy wtedy poluzować alternator i sprężyna sama napina pasek.

[ Dodano: Nie Sty 01, 2006 3:28 pm ]
a dopiero wtedy jak będziesz widziała jaki rodzaj napinacza to pogadamy jak zmienić pasek i napiąć..


Koleżanka pisze o samonapinaczu - ale to różnie może być, na fotce :gora: są w zasadzie wszystkie typy do silników DIESLA oprócz chyba AFN
MK2 1,6 CL / MK3 GT TDI / PASSAT B5 TDI-PD / PASSAT B6 TDI-CR
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: DB
Online: 3h 41m
Pomógł: 96
Auto: PASSAT B6
Silnik: TDI-CR

Postprzez monika rzonca » Pn sty 02, 2006 19:53

hello,
mam AAZ bez klimy. 3 koła i rolka napinająca.
pzdr
monika rzonca
 

Postprzez Darklight » Pn sty 02, 2006 20:55

wejdz najlepiej na www.inter-cars.pl i tu mozesz zakupic online te czesci ktore potrzebujesz.
ja zakupilem paski contitech tyle ze napinacza pompy wspomagania i alternatora firmy CONTITECH. koszt 55zl + 50zl za zalozenie ich w serwisie shella
Darklight
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 21, 2005 23:49
Lokalizacja: Stolica
Online: 0s




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: dawmor i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,