Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

Postprzez Velthar » Cz kwi 01, 2010 22:55

Witam

Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.

I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.

Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?

Pozdro



Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 4h 53m
Pomógł: 9
Auto: MK 4 Variant
Silnik: AJM

Postprzez Haki » Cz kwi 01, 2010 23:03

3 cylinderek - to wtrysk sterujący .. może był uszkodzony i stąd takie wyniki na pomiarze ... ciśnienia...
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....



Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Haki
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 68d 11h 11m
Pomógł: 450
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez munior » Cz kwi 01, 2010 23:12

Velthar napisał(a):Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
Zrób próbę olejową .Przekonasz się wtedy czy ta niska kompresja jest spowodowana zuzytymi pierścieniami .Bo coś nie naturalna ta duza róznica w kompresji ,może ci zawory nie trzymają na trzecim garze .Po wstrzyknięciu ok 5ml oleju do cylindra mierzysz ciśnienie ,jak wyraznie wzrośnie i zblizy się do wartości pozostałych to praktycznie na 100%zużyte pierscienie .Jak nie wzrośnie znacząco to zawory nie szczelne i spindala nimi .Szkoda rozgrzebywać silnika przy takiej kompresji bo moze sie okazać że tylko głowica do zrobienia.Mój ma podobnie jak twój 1-29, 2-28 , 3-28 ,4-27 tylko bez tej przepasci na 3 garze Chodzi jak zegarek i na pewno nie rozgrzebywał bym silnika w twoim przypadku zanim bym sie nie upewnił czy to czasem nie wina zaworów
Ostatnio edytowano Cz kwi 01, 2010 23:33 przez munior, łącznie edytowano 2 razy



Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Online: 30d 12h 37m
Pomógł: 200
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez Velthar » Cz kwi 01, 2010 23:36

na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc



Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 4h 53m
Pomógł: 9
Auto: MK 4 Variant
Silnik: AJM

Postprzez Haki » Cz kwi 01, 2010 23:48

Velthar napisał(a):na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc


To podjedź do kogoś sprawdzonego = mechanika , który siedzi tylko w autach grupy VAG i ma dobry sprzęt diagnostyczny ....



Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Haki
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 68d 11h 11m
Pomógł: 450
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez munior » Cz kwi 01, 2010 23:50

Velthar napisał(a):na zimnym czy ciepłym silniku?
Ja mierzyłem na zimnym
Velthar napisał(a):i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć?
Odpowiedni manometr z końcówką i zaworkiem zwrotnym ,każdy mechanik powinien mieć bo to podstawowy przyrząd .



Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Online: 30d 12h 37m
Pomógł: 200
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez ZbyszekGolf » Pt kwi 02, 2010 00:09

Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Online: 0s
Pomógł: 51
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9tdi

Postprzez Haki » Pt kwi 02, 2010 00:49

ZbyszekGolf napisał(a):Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory


A co napisał kolega munior czy czytasz temat od początku :panna:



Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Haki
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 68d 11h 11m
Pomógł: 450
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez Velthar » Pt kwi 02, 2010 21:49

A powiedzcie mi jeszcze jak możecie ile trzeba liczyć za szlif głowicy?

Bo przy wymianie pierścieni lub zaworów i tak trzeba ściągać?



Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 11:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 4h 53m
Pomógł: 9
Auto: MK 4 Variant
Silnik: AJM

Postprzez ZbyszekGolf » Pt kwi 02, 2010 22:40

Witam za planowanie głowicy w czestochowie biorą koło 80zł wymien tez uszczelniacze zaworowe koszt koło 30zł i pierscienie koszt koło 250zł



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Online: 0s
Pomógł: 51
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9tdi




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości