Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, VIP

Zła kompresja na 3 cylindrze AFN

Postprzez Velthar » Cz kwi 01, 2010 21:55

Witam

Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.

I teraz zastanawiam się co bu tu było przyczyną i jak to naprawić. Oleju nie bierze ani grama. Jedynie kopci na biało niebiesko. Silnik nierówno pracuje. Zaraz po odpaleniu słuchać lekki gwizd z wydechu (katalizator wycięty), który później ustaje. Moc wydaje się ok. W płynie chłodniczym nie mam oleju, turbo ok.

Mniej więcej jakie koszty mogą być takiego remontu i co podejrzewać?

Pozdro
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 10:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez Haki » Cz kwi 01, 2010 22:03

3 cylinderek - to wtrysk sterujący .. może był uszkodzony i stąd takie wyniki na pomiarze ... ciśnienia...
Chcesz zrobić to zrób wszystkie - bo jednego pierścienia wymieniał nie będziesz tylko komplet za 1 zamachem ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura -wyssana z palca

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez Obrazek
Haki
Maniak szukania
Maniak szukania
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 17:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 19d 9h 58m
Pomógł: 413
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez munior » Cz kwi 01, 2010 22:12

Velthar napisał(a):Sprawdzałem u mechanika kompresje: 1- 29, 2-27, 3-20, 4-27 Bar.
Zrób próbę olejową .Przekonasz się wtedy czy ta niska kompresja jest spowodowana zuzytymi pierścieniami .Bo coś nie naturalna ta duza róznica w kompresji ,może ci zawory nie trzymają na trzecim garze .Po wstrzyknięciu ok 5ml oleju do cylindra mierzysz ciśnienie ,jak wyraznie wzrośnie i zblizy się do wartości pozostałych to praktycznie na 100%zużyte pierscienie .Jak nie wzrośnie znacząco to zawory nie szczelne i spindala nimi .Szkoda rozgrzebywać silnika przy takiej kompresji bo moze sie okazać że tylko głowica do zrobienia.Mój ma podobnie jak twój 1-29, 2-28 , 3-28 ,4-27 tylko bez tej przepasci na 3 garze Chodzi jak zegarek i na pewno nie rozgrzebywał bym silnika w twoim przypadku zanim bym sie nie upewnił czy to czasem nie wina zaworów
Ostatnio edytowano Cz kwi 01, 2010 22:33 przez munior, łącznie edytowano 2 razy
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 19:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 19d 6h 5m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez Velthar » Cz kwi 01, 2010 22:36

na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 10:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez Haki » Cz kwi 01, 2010 22:48

Velthar napisał(a):na zimnym czy ciepłym silniku? i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć? gdyż ten pomiar robił mi pompiarz a nie mechanik który robi mi auto na co dzień. cholera go wie czy on ma taką zabawkę. Dzięki za pomoc


To podjedź do kogoś sprawdzonego = mechanika , który siedzi tylko w autach grupy VAG i ma dobry sprzęt diagnostyczny ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura -wyssana z palca

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez Obrazek
Haki
Maniak szukania
Maniak szukania
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 17:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 19d 9h 58m
Pomógł: 413
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez munior » Cz kwi 01, 2010 22:50

Velthar napisał(a):na zimnym czy ciepłym silniku?
Ja mierzyłem na zimnym
Velthar napisał(a):i pytanie do pomiaru tej kompresji co trzeba mieć?
Odpowiedni manometr z końcówką i zaworkiem zwrotnym ,każdy mechanik powinien mieć bo to podstawowy przyrząd .
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 19:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 19d 6h 5m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez ZbyszekGolf » Cz kwi 01, 2010 23:09

Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory
ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N sty 04, 2009 18:24
Lokalizacja: Danków
Online: 0s
Pomógł: 51
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9tdi

Postprzez Haki » Cz kwi 01, 2010 23:49

ZbyszekGolf napisał(a):Witam zrób próbe olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jezeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierscienie do wymiany a jezeli nie wzrosnie lub bardzo mało to zawory


A co napisał kolega munior czy czytasz temat od początku :panna:
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
Powiadają, że używanie szukajki obcina paluchy, porywa dzieci i odmóżdża, ale to chyba bzdura -wyssana z palca

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez Obrazek
Haki
Maniak szukania
Maniak szukania
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz paź 16, 2008 17:10
Lokalizacja: Wrocław
Online: 19d 9h 58m
Pomógł: 413
Auto: MK4 VARIANT
Silnik: AGR

Postprzez Velthar » Pt kwi 02, 2010 20:49

A powiedzcie mi jeszcze jak możecie ile trzeba liczyć za szlif głowicy?

Bo przy wymianie pierścieni lub zaworów i tak trzeba ściągać?
MK3 GT TDI AFN
Velthar
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt maja 23, 2008 10:41
Lokalizacja: Strzelin/Wrocław
Online: 1d 13m
Pomógł: 9
Auto: MK3 GT TDI
Silnik: AFN

Postprzez ZbyszekGolf » Pt kwi 02, 2010 21:40

Witam za planowanie głowicy w czestochowie biorą koło 80zł wymien tez uszczelniacze zaworowe koszt koło 30zł i pierscienie koszt koło 250zł
ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N sty 04, 2009 18:24
Lokalizacja: Danków
Online: 0s
Pomógł: 51
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9tdi




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,