Wysokie obroty-niska prędkość.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Wysokie obroty-niska prędkość.

Postprzez taurus06 » Cz kwi 01, 2010 20:55

Witam

Pisze w sprawie porady , mianowicie w swoim autku podejrzana (tak mi sie wydaje ) od pewnego czasu działają obroty.

Na biegu nr 3. przy prędkości ok 40-45 km/ obroty wskakują aż do 2500-2800.
Na biegu nr 4 przy prędkości 60-70 km/ obroty wskakują do 2500-3000
Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000

Ogólnie rzecz ujmując prędkość z którą jade jest nie adekwatna co do obrotów.

Czy objawy sa spowodowane którąś z części w układzie sprzęgła ?!
Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.
taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Online: 55m

Postprzez italiano_83 » Cz kwi 01, 2010 21:01

Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.
MK4 TDI :dol: seria 98.8KM 218Nm :puchar: => German soft 120,8KM 283Nm :satan: =>151.3KM 309Nm Obrazek


Obrazek
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: PL/FSD/NL/Zeeland
Online: 189d 3h 22m
Pomógł: 698
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Postprzez munior » Cz kwi 01, 2010 23:25

taurus06 napisał(a):Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Nie ma takiej opcji przy sprawnym sprzęgle żeby ci obroty rosły a szybkość pozostawała bez zmian .Potwierdzam to co pisze italiano_83, Tarcza sprzegła ci się ewidentnie slizga
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 17d 12h 32m
Pomógł: 181
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez marcinotdi » Cz kwi 01, 2010 23:30

dokładnie sprawdź sprzęgło
BO KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM TDI ;)
marcinotdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt sty 22, 2010 23:08
Lokalizacja: PZL-ZŁOTÓW
Online: 5h 5m
Pomógł: 2
Auto: VW PASSAT B5FL
Silnik: AVB

Postprzez ZbyszekGolf » Pt kwi 02, 2010 00:15

Witam jezeli obroty wzrastają a prędkośc nie proporcjonalnie do obrotów to sprzęgło do wymiany
ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): N sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Online: 0s
Pomógł: 51
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9tdi

Postprzez mateusz_kajtek » Pt kwi 02, 2010 12:14

taurus06 napisał(a):Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000

na 5 biegu prz prędkości 100 km/h obroty powienieneś mieć 2600 (bo AAZety mają takie krótkie skrzynie) a że oborty przy tej prędkości rosną ci do 3000 to już zapewne sprzęgło sie ślizga tak jak pisali poprzednicy...
NA SPRZEDAŻ MÓJ GOLFIK -> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3936548#3936548
mateusz_kajtek
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 01, 2008 18:07
Lokalizacja: Opolskie NYsa
Online: 0s
Pomógł: 2
Auto: Passat B5 - 1.9 TDI
Silnik: ATJ

Postprzez trebron7 » N kwi 04, 2010 13:34

mam podobny problem, przy ostrym depnieciu np na 5 biegu czasami obroty rosna szybciej niz predkosc, silnik zawyje,(pisalem kiedys chyba nawet o tym na forum) ale ma wtedy takiego kopa ze wciska w fotel. jezdze juz tak 2 i pol roku i nic sie ze sprzeglem nie dzieje. sprawdzalem na I biegu, hamulec na maxa w podloge i ruszanie bez gazu autko gasnie wiec chyba sprzeglo ok ?? nie wiem co jest grane ale mi to nie przeszkadza bo autko o wiele szybciej przysopiesza jak sie "niby slizga" u mnie sprzeglo :-)
trebron7
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 14:48
Lokalizacja: Szczecinek
Online: 0s

Postprzez italiano_83 » N kwi 04, 2010 13:47

Pewnie masz nagły strzał momentu obrotowego i dlatego masz uczucie wciskania w fotel i bez wątpienia sprzęgło wtedy się ślizga- przepuszcza. Na 1-2 biegu są za małe opory aby sprzęgło się ślizgało - 3,4,5 już prędzej- Każde sprzęgło ma jakiś limit momentu obrotowego ( Nm ), które może przenieść i nawet ja będzie "zdrowe" to się u ślizgnie szczególnie jak występuje nagły strzał momentu obrotowego.
MK4 TDI :dol: seria 98.8KM 218Nm :puchar: => German soft 120,8KM 283Nm :satan: =>151.3KM 309Nm Obrazek


Obrazek
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: PL/FSD/NL/Zeeland
Online: 189d 3h 22m
Pomógł: 698
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

Postprzez muaythai7 » Pn kwi 05, 2010 17:09

A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.

Może ktoś jest w stanie pomóc??
AAZ Rally Edition :D
1.9TD + boost pin + dawka + turbo 2bar + ic
muaythai7
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2009 23:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Online: 8h 17m
Auto: Mk3 TD+
Silnik: AAZ

Postprzez taurus06 » Wt kwi 06, 2010 08:36

italiano_83 napisał(a):Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.


Zrobiłem jak napisałeś italiano 83 , prędkość ładnie wzrastała z obrotami tak że sprzęgło raczej OK.

No ale z ta prędkością na 5 biegu to fakt iz mam 2600-2800 tyle ze jak chialbym jechać więcej to nie wiem jakie obroty by były 3500 ?! to co druga przepustnica mi sie otworzy :jezor: ?!

Ponoć fabrycznie powinien ma jechać 160 km tyle że chyba z górki. :kac:
Cierpliwość jest drzewem, które ma gorzkie korzenie ale słodkie owoce.
taurus06
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt mar 13, 2009 21:25
Lokalizacja: Kraków
Online: 55m

Postprzez djsurround » Wt kwi 06, 2010 08:48

U mnie przy 100 km/h ma też prawie 3000 tys obrotów :)
djsurround
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt sty 19, 2010 09:28
Lokalizacja: Świedziebnia
Online: 0s

Postprzez munior » Wt kwi 06, 2010 12:51

muaythai7 napisał(a):A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.
A ja widzę że masz taki sam problem jak taurus06,Będę nudny ale się powtórzę:opisane objawy świadczą ewidentnie że ślizga wam się tarcza sprzęgła na 5 tym biegu i tyle .Nie ma innej opcji i jest to tak samo pewne jak 2x2=4 .
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 17d 12h 32m
Pomógł: 181
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez djsurround » Wt kwi 06, 2010 15:53

Przy 100 km/h mam 3000 tys obrotów. Max jechałem nim 160 km/h - na prostej przy ponad 4500 obrotów czyli V-max prawie odcięcie. Więc chyba jest okej, no ale jeśli max 120 to nie wiem, może kolega dobrze pisze, sprzęgło się ślizga. Cóż też miałem ten problem, że max jechał 120 km/h i wył, ale okazało się, że uszkodzone są przewody paliwowe i ono gdzieś tam uciekało, nawet dużo do 2l na 100 km. Teraz jest już okej. Może też być tak, że za mało paliwa dostaje...
djsurround
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt sty 19, 2010 09:28
Lokalizacja: Świedziebnia
Online: 0s

Postprzez muaythai7 » Wt kwi 06, 2010 18:02

To może ktoś poleci mi jakieś dobre porządne sprzęgło (skrzynia ATH).

Najlepiej aby sprawdzić co jest z motorem to oddam go na diagnostykę.
Chyba to najlepsze rozwiązanie. Ale i tak sprzęgło teraz zmienię.
Ostatnio edytowano Wt kwi 06, 2010 18:03 przez muaythai7, łącznie edytowano 1 raz
muaythai7
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 09, 2009 23:50
Lokalizacja: Wałbrzych
Online: 8h 17m
Auto: Mk3 TD+
Silnik: AAZ

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,