Schemat podciśnienia bez egr i n18

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Schemat podciśnienia bez egr i n18

Postprzez Włochaty » Wt mar 23, 2010 19:04

jak w temacie, nie mam egr całego, wszystko wywalone, został tylko zawór n75 i nie pompuje mi turbo

niżej znalazłem jak ktoś narysował schemat, teraz pytanie, czy jeżeli jeden wężyk idzie do pompy vacu, drugi do turbo a trzeci zamiast do filtra powietrza wchodzi do układu dolotwego

w tym wężyku który idzie od układu dolotowego do zaworu mam wpięty wsk boost

co tu jest źle??

Obrazek
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Online: 8h 18m
Pomógł: 64

Postprzez gOOzOl » Wt mar 23, 2010 20:16

nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.

ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Online: 1h 40m
Pomógł: 74

Postprzez barbiq » Wt mar 23, 2010 22:16

spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)
barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Online: 7h 34m
Pomógł: 4
Auto: mk3
Silnik: AHU

Postprzez Włochaty » Wt mar 23, 2010 22:25

gOOzOl napisał(a):nie pompuje nic? czy jak odpalisz nie dzwiga wogole sztangi? zdejmij wezyk z gruchy u zobacz czy ci "zassie" palec.


przy odpalaniu sztanga w ogóle się nie rusza, przy gruszce nie ściągałem ale podciśnie dochodzi do zaworu n75

gOOzOl napisał(a):ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania


no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost

barbiq napisał(a):spróbuj zaślepić wężyk, którym idzie podciśnienie z vacum do N18, tak żeby pompa nie zasysała powietrza z zewnątrz ( wkręć w wężyk np. śrubkę).
ja z podobnym problemem wojowałem w mondku i po takim zabiegu całe podciśnienie szło na sterowanie a nie na "zewnątrz" :)


nie mam co zaślepiać bo nie mam n18, mam tylko n75


zaraz postaram się zrobić jakiś rysunek żeby wyjaśnić to co miał na myśli ten co to składał :grin:
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Online: 8h 18m
Pomógł: 64

Postprzez gOOzOl » Wt mar 23, 2010 22:41

ale to nie ma wiekszego znaczenia czy n18 czy n75 jesli masz turbo sterowane podcisnieniowo. jaki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P

Włochaty napisał(a):
gOOzOl napisał(a):ten atmo gdzie masz wpiety? do kolektora dolotowego? on ma "upuszczac podcisnienie" wiec musi byc z filtra albo ogolnie przed turbo, jak na schemacie zreszta. a na wskaznik boost lapiesz sie wlasnie z kolektora dolotowego badz gdziekolwiek gdzi ejuz masz cisnienie doładowania


no właśnie on jest wpięty do kolektora dolotwoego czy patrząc od storny filtra to jest za turbiną i właśnie w ten wężyk wpiołem się trójnikiem i podłączyłem wsk boost





czyli maszz jednej strony podane podcisnienie, z drugiej nadcisnienie, ja nie jestem przekonany czy to ma prawo działac poprawnie :chytry: wypnij ten wezyk z gruchy i zobacz co sie tam dzieje, jak nie bedzie zasysac przy odpalonym silniku n75 na stoł


tak to działa

Obrazek
Ostatnio edytowano Wt mar 23, 2010 22:48 przez gOOzOl, łącznie edytowano 1 raz
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Online: 1h 40m
Pomógł: 74

Postprzez Włochaty » Wt mar 23, 2010 22:49

Obrazek


w ten zielony mam wpiętu boost

[ Dodano: 23 Mar 2010 21:51 ]
gOOzOl napisał(a):aki to wogole silnik? bo jesli probujesz wysterowac turbo WG podcisnieniem to niestety nie uda sie to nigdy :P


to jest arl z gt2256
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Online: 8h 18m
Pomógł: 64

Postprzez gOOzOl » Wt mar 23, 2010 23:04

spoko :) wiec ja bym zrobil tak, najpierw sprawdz czy na gruche podaje ci podcisnienie, czyli odepnij wezyk, jesli podaje a grucha stoi to albo sie skonczyła albo cos blokuje mechanicznie. jesli podcisnienia nie bedzie to 1- wezyki, patrzac na n75 łebkiem do gory- najwyzszy-> podcisnienie, pod nim leci na gruche, najgrubszy atmo, jak sa ok wtedy 2 - sam elektrozawór.

[ Dodano: 23 Mar 2010 22:29 ]
zobacz tez czy sie np nie przetał ten do gruchy, wtedy podcisnienei sie zgubi
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Online: 1h 40m
Pomógł: 74

Postprzez ghost2255 » Wt mar 23, 2010 23:58

Włochaty, jak ma ci to działać, jak podpinasz się po doładowanie, zamiast do atmosfery.

Ten zielony wężyk podepnij do filtra, przed przepływomierz, wtedy powinno działać.
up! 60KM ASG
ghost2255
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Cz cze 01, 2006 22:26
Lokalizacja: Wrocław
Online: 17h 10m
Pomógł: 8

Postprzez Włochaty » Pt mar 26, 2010 00:48

Dzięki Panowie :bigok:

Zrobiłem tak jak mówiliście, turbina po paru odpaleniach dochodizła do 0,5 bara i koniec, a teraz już normalnie pompuję :grin:
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Online: 8h 18m
Pomógł: 64

Postprzez skibszczok » Pt mar 26, 2010 18:58

Panowie co sie stanie jezeli wywale calkiem wezyk ktory ma isc w puche powietrza?? Beda jakies skutki uboczne??
Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Online: 20h 46m
Pomógł: 2

Postprzez gOOzOl » So mar 27, 2010 01:52

zaworek bedzie sie syfil = zatykał = brak sterowania grucha
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Online: 1h 40m
Pomógł: 74

Postprzez skibszczok » So mar 27, 2010 13:18

Znaczy nawet jak podlacze na ktorko?? ze wywale ten trojnik itd??
Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Online: 20h 46m
Pomógł: 2

Postprzez gOOzOl » So mar 27, 2010 14:27

ale ja nie do konca rozumiem co Ty chcesz zrobic :) bez sensu jest wywalanie tego wezyka, jak wywalisz trojnik to podepnij tylko wezyk atmo z n75, a egr to juz wtedy wywal caly
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Online: 1h 40m
Pomógł: 74

Postprzez Sztomel » So mar 27, 2010 14:30

ten wężyk idzie po to do puszki filtra powietrza aby N75 i N18 zaciągał nim czyste powietrze, jeśli wężyk wypniesz z puchy filtra i puścisz go wolno lub całkowicie wypniesz wężyki od N18 i N75 wraz z tym trójnikiem gdzie zbiegają się wężyki od elektrozaworków to jest duże ryzyko, że zawalą się brudem obydwa elektrozawory i będzie to skutkować tym, że N75 nie będzie w stanie zbić podciśnienia (będą ciągłe przeładowania turbiny) a przy nieodłączonym/niezaślepionym zaworze EGR będzie to skutkować niemożnością domknięcia zaworu EGR przez N18 i znacznym spadkiem dynamiki silnika więc nie opłaca się tego wężyka wypinać.
Ostatnio edytowano So mar 27, 2010 14:31 przez Sztomel, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 10d 19h 46m
Pomógł: 813
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,