[TDI PD] Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez halina » Pn mar 15, 2010 01:42

Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?
halina
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lut 28, 2010 10:16
Lokalizacja: Gawłów
Online: 2h 11m

Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez LeszekR » Pn mar 15, 2010 11:18

halina napisał(a):Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?


To chyba zależy od oznaczenia silnika. Ja mam BKC i podobno nie mam filtra.Niech wypowiedza sie koledzy.
LeszekR
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lip 24, 2006 21:27
Lokalizacja: Koźmin
Online: 23m

Re: Golf V 1.9 tdi 105 KM Czy ma filtr czastek stałych?

Postprzez doggie » Pn mar 15, 2010 12:42

halina napisał(a):Czy Golf 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach 77KW 105KM z 2005r ma filtr cząstek stałych i co z tego wynika. Co się z tym wiąże ?


z tego postu trudno wywnioskować :wink: raczej nie ma ale czy na pewno to trzeba wjechać na kanał i wizualnie stwierdzić czy ma czy nie, gdyż DPF wizualnie różni sę od zwykłego katalizatora

tak wygląda DPF

Obrazek
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 14h 10m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez halina » Pn mar 15, 2010 14:48

Raczej czegoś jak na zdjęciu nie widzę. Z punktu widzenia użytkownika ta chyba lepiej, że go nie ma. Patrząc globalnie na zanieczyszczenie atmosfery to raczej lepiej jak jest.
Słyszałem, że z tym filtrem to użytkownicy mają wiele problemów i ponoszą duże koszty eksploatacyjne. Podobno samochody posiadające takie filtry powinny być w większej części eksploatowane na autostradach, długich trasach. Jeżdżąc tylko po mieście to masakra, nawet można zniszczyć silnik. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia związane z eksploatacją samochodu posiadającego filtr cząstek stałych?
halina
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lut 28, 2010 10:16
Lokalizacja: Gawłów
Online: 2h 11m

Postprzez stepniak.p » Pn mar 15, 2010 18:11

halina, DPFy byly chyba w tych mocniejszych 140 i wiecej (tak mi sie zdaje)

:bigok: niech zgadne ogladales wczoraj TVN TURBO ? :bigok:
OBECNIE : Polo IV 9n3

BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Online: 16d 7h 54m
Pomógł: 25

Postprzez halina » Pn mar 15, 2010 18:20

Tak zgadza się w TVN TURBO oglądałem o tych filtrach i mi szczęka opadła. Dlatego szukam kogoś co ma takie cudo i napisze jak to jest w jego przypadku. Czy rzeczywiście to taka porażka, patrząc ze strony użytkownika. Cieszę się, że nie ma tego w żony (haliny) Golfie tego wynalazku.
Ostatnio edytowano Pn mar 15, 2010 18:24 przez halina, łącznie edytowano 1 raz
halina
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lut 28, 2010 10:16
Lokalizacja: Gawłów
Online: 2h 11m

Postprzez stepniak.p » Pn mar 15, 2010 18:39

halina napisał(a):Tak zgadza się w TVN TURBO oglądałem o tych filtrach i mi szczęka opadła. Dlatego szukam kogoś co ma takie cudo i napisze jak to jest w jego przypadku. Czy rzeczywiście to taka porażka, patrząc ze strony użytkownika. Cieszę się, że nie ma tego w żony (haliny) Golfie tego wynalazku.


Wiesz co....też nie ma co przesadzać....są to sporadyczne przypadki....
no przede wszystkim jak nie zamulasz auta....i od czasu do czasu dasz mu w palnik :grin: to nie ma co przesadzac....

gorzej jak codziennie dojeżdżasz do pracy 5km i nic oprócz tego :P (hahaha) no to się spierdzieli....ale jak normalnie używasz auta to nie ma co się martwić :bigok:
OBECNIE : Polo IV 9n3

BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Online: 16d 7h 54m
Pomógł: 25

Postprzez halina » Pn mar 15, 2010 19:28

Jeszcze tylko dodam, że myślę o zakupie Audi A6 TDI 3.0 2008r tam ten filtr jest na pewno teraz to już myślę, że raczej benzyna. To co się zaoszczędzi na paliwie ON to można szybko utopić w serwisowanie nowoczesnych dizli.
halina
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lut 28, 2010 10:16
Lokalizacja: Gawłów
Online: 2h 11m

Postprzez leon79 » Pn mar 15, 2010 19:39

u mojego brata w Octavii jest i jakos nie narzeka.
User
leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec
Online: 15d 3h 29m
Pomógł: 50
Auto: Bora
Silnik: AQY

Postprzez rsab » Pn mar 15, 2010 22:10

Tak się składa, że w moim Golfie V z rocznika 2007 silnik 1,9 TDI 105 KM o kodzie BLS jest filtr cząstek stałych. O fakcie jego istnienia dowiedziałem się po wizycie w ASO (po nr VIN można bez problemu sprawdzić). Podobno na wlepce w bagażniku, na której zamieszczone są dane o silniku i wyposażeniu powinna być informacja o DPF (u mnie nie ma). Z tego co czytałem to Golfy po 2007 roku produkcji mają wszystkie fabrycznie montowane filtry cząstek stałych - chyba że się mylę to proszę o sprostowanie:-) Rozmowa z panem z ASO napełniła mnie optymizmem. Rzadko zdarzają się wizyty klientów z palącą się kontrolką filtra. Na pewno na żywotność filtra wpływa w jakim cyklu się poruszamy (miasto, mieszany, trasa). Z ciekawości zapytałem o koszty wymiany. Usłyszane 7000PLN zwaliło mnie z nóg! Ja póki co nie mam żadnych problemów z DPF-em może dlatego, że większość kilometrów tłukę na ekspresówce. Jeśli masz obawy co do działania filtra to bez problemu można go wyłączyć w dobrych zakładach zajmujących się chip-tuningiem np. V-tech - koszt ok 1000-1500PLN.
Ostatnio edytowano Pn mar 15, 2010 22:14 przez rsab, łącznie edytowano 1 raz
rsab
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz gru 31, 2009 11:44
Lokalizacja: Rumia
Online: 4h 38m

Postprzez doggie » Pn mar 15, 2010 22:12

stepniak.p, właśnie że to nie są sporadyczne przypadki, generalnie pomyłką jest kupowanie TDI z DPF do jazdy miejskiej. Osobście wywaliłbym ten filtr - oczywiście z tym się wiąże ingerencja w elektronikę silnika. halina, wjedź na kanał i zobacz - jak masz samą puszkę bez dodatkowych rurek (jak wyżej na foto) to masz zwykłego KATa

[ Dodano: Pon 15 Mar, 2010 ]
rsab napisał(a): V-tech - koszt ok 1000-1500PLN.


są takie które i za 500 zł to zrobią
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 14h 10m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez halina » Wt mar 16, 2010 09:53

mettenos pomogłeś mi w sprawie filtra, dzięki zamieszczonemu zdjęciu.
Otrzymałeś pomógł. Pisałem, że sprawdziłem i że filtra nie ma w żony Golfie. Jestem z tego bardzo zadowolony. Napisałem o tym wczoraj o 17.20. Jeszcze raz dziękuję.
Ostatnio edytowano Wt mar 16, 2010 09:54 przez halina, łącznie edytowano 1 raz
halina
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lut 28, 2010 10:16
Lokalizacja: Gawłów
Online: 2h 11m

Postprzez stepniak.p » Wt mar 16, 2010 15:32

mettenos napisał(a):generalnie pomyłką jest kupowanie TDI z DPF do jazdy miejskiej.

mi też mniej więcej o to chodziło ;)
mówili nawet o tym na TVNie
OBECNIE : Polo IV 9n3

BYŁO : MK5
12.03.2012 18:40 - Golf mk5 został sprzedany :rozpacz:
BYŁ : MK 6 ; 1.4 TSI ; 122KM ; HIGHLINE :rozpacz:
stepniak.p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 17, 2008 18:38
Lokalizacja: Gliwice
Online: 16d 7h 54m
Pomógł: 25

Postprzez barteq289 » Śr kwi 21, 2010 12:58

ktoś ma jeszcze jakieś informacje na temat filtra cząstek stałych w MKV?? w jakich motorach były montowane??najlepiej jakby ktoś jechał oznaczeniami silników, Interesuja mnie najbardziej silniki 1.9tdi 90KM, 105KM i 140KM w których jest ten filtr?
Ostatnio edytowano Śr kwi 21, 2010 13:11 przez barteq289, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek :)
barteq289
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn cze 22, 2009 09:44
Lokalizacja: RZEszów
Online: 4h 28m

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Axel_1, bartek62000, nesill i 12 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,