Coś piszczy przy kręceniu kierownicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Coś piszczy przy kręceniu kierownicą

Post autor: Qto » śr mar 03, 2010 22:32

Przy nawet najmniejszym ruchu kierownicą coś piszczy w prawym przednim kole. Pisk jest taki jakby przejechać palcem po szybie...wykluczam tarcie metalu o metal, raczej jakiś element gumowy szlag trafił podczas mrozów. Na nierównościach pisku nie ma, po wjechaniu w kałużę przez chwilę jest cisza. Po podlewarowaniu auta pisk ustaje, chwilowo nie mam dostępu do kanału...także nie mam jak namierzyć źródła piszczenia. Mam w planie zakupić potrzebne elementy i jak będzie kanał to zabiorę się od razu za robotę...i tu pytanie w co się zaopatrzyć, co wymieniać ??



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » śr mar 03, 2010 22:38

A czasem nie piszczy pasek wieloklinowy , przy skręcie pompa stawia opór i moze wtedy popiskuje . Wsłuchałes się dokładnie skad ten odgłos ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr mar 03, 2010 22:42

wojtas46 pisze:A czasem nie piszczy pasek wieloklinowy
czasem nie :) pisk jest na pewno z zawieszenia przy prawym kole.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » śr mar 03, 2010 22:47

Gumy na stabilizatorze to juz bardziej prawdopodobne ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr mar 03, 2010 22:57

wojtas46 pisze:Gumy na stabilizatorze to juz bardziej prawdopodobne ?
no właśnie o tego typu elementy pytam...elementy zawieszenia.
Pasek był pierwszą rzeczą którą sprawdziłem bo tyle mogę bez kanału, pasek zdjęty a pisk bez zmian. Poza tym pisk słychać po prawej stronie a po podniesieniu prawej strony auta pisk ustaje, po podniesieniu lewej strony bez zmian.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » śr mar 03, 2010 23:02

Zmieniałem w ubiegłym roku wiosną z tym że u mnie to raczej skrzypiało ale nie można tych gumek wykluczyć



Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

Post autor: szawełło » czw mar 04, 2010 08:38

Mam to samo przy delikatnym skręcie w prawo piszczy nic nie mogę wyczaić Qto, czekam na owoce twojej pracy :okej: :bigok:


Ba.........................

;)

greg

Post autor: greg » czw mar 04, 2010 09:47

Coś piszczy przy kręceniu kierownicą
mnie tam piszczało coś pod maską a to był kot któremu wkręciło ogon w pasek klinowy :helm:
Qto pisze:Przy nawet najmniejszym ruchu kierownicą coś piszczy w prawym przednim kole.
Qto pisze:po wjechaniu w kałużę przez chwilę jest cisza.

Więc tak albo piszczy rolka napinacza paska klinowego albo zaczyna się sypać łożysko koła - stawiam na to pierwsze



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw mar 04, 2010 22:24

Dzisiaj rano nie piszczało ale stukało (stuki były jednak bardziej słyszalne przy przekładni kierowniczej niż przy prawym kole, a pisk jak już pisałem NA PEWNO jest z prawej części zawieszenia) przy szybkich *#cenzura#* kierownicą lewo-prawo...po południu zaczęło piszczeć ale trochę inaczej niż na początku problemu, teraz piszczy też na nierównościach, ale podejrzewam że źródło tego pisku może być inne niż tego pisku który jest przy kręceniu kiernią. Zarzucam filmik na którym na początku kręcę szybko kierownicą lewo-prawo, zakres ruchu jest bardzo mały...pod koniec filmiku widać co się dzieje na nierównościach. Pasek na filmiku był zdjęty także nie piszcie już o nim :)
Dopiero pod koniec następnego tygodnia będę miał kanał i wychodzi, że do tego czasu będę żył w niewiedzy. Po operacji oczywiście napiszę co wymieniłem




Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw mar 04, 2010 22:28

Qto, jedz na kanal szybciej wyczaisz,moze odkrec koło jeszcze....az 5 razy puscilem se filmik tak fajnie piszczy.kurcze youtube zaraz zostanie opanowane przez usterki vw,to juz chyba 3 temat dzis gdzie za pomoca youtube.. :helm:
Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 22:29 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Post autor: Salz » czw mar 04, 2010 22:32

a może łożysko amortyzatora?


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw mar 04, 2010 22:37

duber, wiem że fajnie piszczy :D najgorzej że objawy są coraz gorsze i szybko się zmieniają ;/ Bez koła nie ma zamiaru piszczeć a kanał tak jak pisałem...następny tydzień ;/
Salz, ten element też mam na uwadze



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » pt mar 05, 2010 00:02

Po oglądnieciu filmiku wydaje mi sie ze wina lezy w amorku, dokladnie w łozysku... byc moze chodzi tu o puduszkę + łozysko (w ktorym to siedzi).

Qto,a gdy bujasz autem góra->doł to samo sie dzieje :chytry:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt mar 05, 2010 00:13

Bolson Tdi pisze:Qto,a gdy bujasz autem góra->doł to samo sie dzieje :chytry:
pisk podobny ale mam wrażenie że dobiega z innego miejsca niż przy kręceniu kierownicą



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 44 gości