ustawienie rozrzadu...........

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

ustawienie rozrzadu...........

Postprzez darek i jadzka » So gru 17, 2005 22:01

witam....czy moze mi ktos opisac jak ustawia sie rozrzad ,gdzie sa znaki .....moze ma ktos jakis schemat , wykres z pokazanymi znakami .....SILNIK 2E 2.0 8V pozdrawiam
darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki
Online: 0s

Re: ustawienie rozrzadu...........

Postprzez NEMESIS » So gru 17, 2005 22:31

Obrazek
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Online: 6h 53m
Pomógł: 38

Postprzez JAFO » So gru 17, 2005 22:32

Wałek rozrządu:
1Cyl. krzywki na górze (oba zawory zamknięte). Znaczek na kole musi idealnie pokrywać się ze znaczkiem na silniku. (jeśli kopułka na głowicy, to ustawiona pierwsza świeca).

Wał:
Ustawiasz 1 tłok w GMP (na górze), znaczek na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła musi się pokrywać ze znaczkiem na obudowie.
Jeśli aparat zapłonowy na bloku, to palec na pierwszą świecę, bo na jeden obrót palca rozdzielacza przypadają 2 obroty wału korbowego.

To jest standard.
Cylindry liczy się od paska rozrządu.

PO ZAŁOŻENIU SPRAWDŹ, CZY OBA ZNACZKI POKRYWAJĄ SIĘ JEDNOCZEŚNIE (MUSZĄ!), pokręć kluczem wał (ze 2 obroty), by sprawdzić, czy wszystko jest OK.


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 21:34 ]
NEMESIS napisał(a):Obrazek




a ja się tyle męczyłem opisując.... :pub:
Ostatnio edytowano So gru 17, 2005 22:37 przez JAFO, łącznie edytowano 1 raz
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez marek85 » So gru 17, 2005 22:37

Ale na kole zamachowym sa 2 rodzaje znaków (blisko siebie), na który ustawic?
marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez JAFO » So gru 17, 2005 22:42

Proste.
Na kole jest jeden znaczek (powinien być, bo na bloku są znaczki do rozrządu i zapłonu).
Najpierw sprawdź, w którą stronę obraca się koło zamachowe.
Ustawia się zawsze na ostatni znaczek zgodnie z obrotami silnika.
Wcześniejsze służą do ustawiania zapłonu. Wcześniejsze, bo zapłon zawsze następuje przed GMP.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez Paweł Marek » So gru 17, 2005 22:43

to jeszcze jeden

[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 9:44 pm ]
sorki nie mogę wkleić obrazka
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 23d 36m
Pomógł: 2714
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez JAFO » So gru 17, 2005 22:45

A najlepiej od razu przed wymianą ustaw sobie znaki (przy okazji sprawdzisz, jak powinny być ustawione).
Ustawiasz koło rozrządu na znaki i sprawdzasz, co jest w okienku. Jeśli nie ma nic, to jeszcze jeden obrót.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez marek85 » So gru 17, 2005 22:53

U mnie na kole sa 2 znaki - wciecie, i jeden tak wypukly, jakby kolo kraecilo sie w lewo to ten wypukly jest pierwszy, poten te wciecie, czyli pasek ma byc ustawiony na wciecie a na ten wypukly zapłon ?
marek85
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:21
Lokalizacja: GLIWICE
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez TAZ » So gru 17, 2005 22:58

Na kole zamachowym powienien jeden znak mieć symbol0 a drugi bez symbolu. Ustawiasz na 0 i już masz pierwszy cylinder u góry.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 74d 10h 31m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez NEMESIS » So gru 17, 2005 23:04

marek85 napisał(a):U mnie na kole sa 2 znaki - wciecie, i jeden tak wypukly, jakby kolo kraecilo sie w lewo to ten wypukly jest pierwszy, poten te wciecie, czyli pasek ma byc ustawiony na wciecie a na ten wypukly zapłon ?


czytasz co chłopaki piszą ??? :chytry: Pierwszy to zapłon drugi położenie "0" GMP do ustawienia rozrządu..spójrz na rysunki masz na malowane... :grin: pozdroo
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Online: 6h 53m
Pomógł: 38

Postprzez JAFO » So gru 17, 2005 23:06

jafo napisał(a):Ustawiasz koło rozrządu na znaki i sprawdzasz, co jest w okienku. Jeśli nie ma nic, to jeszcze jeden obrót.


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 22:09 ]
No i pod żadnym pozorem nie ustawiaj zapłonu po robocie, Musi od razu działać poprawnie!


JAK NIE UMIAŁEM I CHCIAŁEM UNIKNĄĆ EWENTUALNYCH KOSZTÓW NAUKI :helm: TO ODDAŁEM DO WARSZTATU. AUTO SPRAWNE WJECHAŁO I SPRAWNE MUSI WYJECHAĆ...
ZAPŁACIŁEM 90 PLN.
Ostatnio edytowano So gru 17, 2005 23:13 przez JAFO, łącznie edytowano 1 raz
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez TAZ » So gru 17, 2005 23:11

Jak można nie ustawić zapłonu po wymianie rozrządu ?? Każdorazowo należy ustawić zapłon na wartości podane przez fabryke. Nawet na nowym pasku można mieć źle ustawiony zapłon bo pasek z czasem się wydłuża.
www.digitun.pl wykres jak marzenie :)
Obrazek
TAZ
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Online: 74d 10h 31m
Pomógł: 839
Auto: passatB4 terrano
Silnik: 16V V6

Postprzez JAFO » So gru 17, 2005 23:18

taz napisał(a):Jak można nie ustawić zapłonu po wymianie rozrządu ?? Każdorazowo należy ustawić zapłon na wartości podane przez fabryke. Nawet na nowym pasku można mieć źle ustawiony zapłon bo pasek z czasem się wydłuża.


Ale nikt z czasem nie reguluje zapłonu. Jeździ się od wymiany do wymiany. Najczęściej.
A zapłon raz ustawiony na nowym. Chyba, że w międzyczasie wystąpiła taka konieczność regulacji zapłonu.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez darek i jadzka » N gru 18, 2005 13:08

DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA TE OPISY I RYSUNKI. TERAZ WIEM ZA CO SIE ZABRAC I GDZIE SA ZNAKI........POZDRAWIAM....
darek i jadzka
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt lis 04, 2005 21:24
Lokalizacja: jadowniki
Online: 0s




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,