Łożysko McPersona ? Czy coś innego ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

Łożysko McPersona ? Czy coś innego ?

Postprzez golfikdina » So lut 13, 2010 14:00

Witam od pewnego czasu mam taki problem ze raz kierownica mi elegancko skręca w lewo i w prawo a raz w prawo zacina przy skręcaniu i trzeba uzyc sily albo poprostu przy skręcie w prawko uczucie jak by nie bylo wspomagania. Płyn do wspomagania mam i nie ubywa. Pisałem juz o tym nie raz i nie otrzymałem jasnej odpowiedzi, większość była z maglownicą chodz mechanik znajomy sprawdzał mi i nic nie cieknie płynu wiec chyba to odpada. Słyszałem ze tez to wlasnie moze byc jakies łożysko np McPersona , albo coś z zawieszenia np wachacze czy coś , bo powiem szczeze tak ze nie pamietam od kąd mi się to stało . Jechałem wąską uliczką jak tylko spadł pierwszy śnieg, i było ślisko był zakręt, auto nie skręciło tylko przy hmm 20-30 km/h udezylem wlasnie tą stroną w krawężnik , miałem felge skrzywioną na mocowaniu i musialem felge kupic nowa bo nie umieli nic z nią wulkanizatorzy zrobic. I tak jezdzilem z tą felgą i kierownica mi chodziłą tak samo jak teraz mam w prawo ciezko w lewo normalnie tylko ze w prawo chodzila mi caly czas ciezko. Kupiłem po 2-3 tyg felge nową i ją wymieniłem wywarzyłem wszystkie koła. I traz mam tak wlasnie problem ze raz mi skręca normalnie jak powinno w prawo raz mi kierownica przy spreci stopniowo przeskakuje ale nie ukrywam ze musze wtedy uzyc siły a raz normalnie skreca tak jak by wspomagania nie bylo niby plynie ale tez ciezko i sily trzeba uzyc. Mam amory seryjne i spręzyny sportowe takie kupilem auto (wiejski tiuning) i właśnie mam juz spręzyny seryjne i czekam właśnie co jest przyczyną bo przy wymianie moge odrazu zrobic jeszcze z tą kierownica a nie na 2 razy.
Prosze o waszą pomoc co moze byc dokładną przyczyną.
Mechanik mnie skierowwał na geometrie. Ale to następny koszt 50zł aby sie tylko dowiedziec co jest grane.
Z góry dzięki
Ostatnio edytowano So lut 13, 2010 14:00 przez golfikdina, łącznie edytowano 1 raz
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez Bartass20 » So lut 13, 2010 14:07

Miałem to samo w VW POLO 1.0 1996r bez wspomagania.
A objawiało się to w najgorszych momentach,np.wjeżdżając na rondo skręcam lekko w prawo i potem w lewo a kierownica mi się zablokowała na 2 sekundy.
Ostatnio edytowano So lut 13, 2010 14:11 przez Bartass20, łącznie edytowano 2 razy
Bartass20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 10, 2010 18:12
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s

Postprzez golfikdina » So lut 13, 2010 14:11

hmm a jak to sprawdzić czy do jest napewno przekładnia?
I Z tego co mi wiadomo przekładnia kierownicza to jest maglownica.
A z tego co wiem to jak maglownica rozwalona to przez nia powinno uciekać płyn do wspomagania . A Mechanik sprawdzał i podobno jest sucha i plynu nie ubywa wiec czy aby napewno to jest to ?

I czy jezdziłees na tak sprzywionej feldze na mocowaniu prawie miesiac ?
Ostatnio edytowano So lut 13, 2010 14:15 przez golfikdina, łącznie edytowano 1 raz
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez Bartass20 » So lut 13, 2010 14:14

Nie wiem bo ja w końcu sprzedałem auto i tyle.
Mechanicy mówili że to cała przekładnia kierownica jest winna temu.
Poza tym autem jeździła też kobieta lubiąca wjeżdżać szybko na wysokie krawężniki może to od tego nie wiem to tylko sugestia.
Ostatnio edytowano So lut 13, 2010 14:15 przez Bartass20, łącznie edytowano 1 raz
Bartass20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 10, 2010 18:12
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s

Postprzez golfikdina » So lut 13, 2010 14:17

Noo jassne dzięki ci za pomoc ;]
Chcę tylko dowiedzieć się co jest przyczyną tego ze to jest takie ;/
Czekam z wymianą spręzyn w aucie i tylko to mnie opuźnia
Czy geometria kół pokaze co jest popsute ?
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez Bartass20 » So lut 13, 2010 14:18

Auto kupione z salonu do 2007r je miałem i tak jeździłem.Felgi przednie były mocno pokrzywione,kierownica biła ale co zrobić jak niektórzy nie umieją jeździć.

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:21 ]
A jak u ciebie wyglądają przeguby.
Bartass20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 10, 2010 18:12
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s

Postprzez golfikdina » So lut 13, 2010 14:22

Bo chodzi o to ze raz jest dobrze a raz zle. I nie wiem wlasnie czy geometria wykarze cos co jest tego przyczyna bo nie chce 50zl w ploto wyrzucac

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:24 ]
hmm przegłuby hmm ciezka sprawa tego to samo nie wiem. Raz miałem ze przy skręcie do konca ale nie pamietam w ktora strone stukało cały czas i dziwnie skręcało w tedy. ALe tylko w tedy kiedy kręciłem do konca kierownicą , ale po jakims czasie przeszło mi i było dobrze.
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez Bartass20 » So lut 13, 2010 14:28

OK nieważne napisałem tylko że też tak miałem,autem ja jeździłem 2 lata aż do czasu sprzedaży problemu nie rozwiązałem i tyle.Pozdro
Bartass20
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 10, 2010 18:12
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s

Postprzez golfikdina » So lut 13, 2010 14:30

hehe dobrze dzieki za pomoc Pozdrawiam ;]




Ma ktoś jeszce jakieś propozycje co to moze być ?
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez jacek7072 » N lut 14, 2010 12:37

Witam
Kiedyś się spotkałem z podobnymi objawami,
przyczyną były zapieczone łożyska igiełkowe na krzyżakach kolumny kierowniczej,
Pozdrawiam
jacek7072
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 06, 2010 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Online: 2d 1h 27m
Auto: GOLF mk3 GT
Silnik: 1.8ABS

Postprzez golfikdina » N lut 14, 2010 21:23

Ale to jak Pan się postkał bo było coś takiego ze raz działa dobrze a raz zle a niekiedy zadko bo kazdko ale niekiedy zacinala przy skrecie w prawo ?
Takie objawy były ?
Dzięki za pomoc ;]
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Postprzez jacek7072 » Pn lut 15, 2010 09:15

Witam
Trzeba dobrze spryskać krzyżaki WD40 aż będzie ciekło, rozruszać i powinno się poprawić ale ta czynność nie zwalnia z wymiany krzyżaków (łożysk) bo i tak ta dolegliwość powróci.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Pn lut 15, 2010 09:16 przez jacek7072, łącznie edytowano 1 raz
jacek7072
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): So lut 06, 2010 21:50
Lokalizacja: Warszawa
Online: 2d 1h 27m
Auto: GOLF mk3 GT
Silnik: 1.8ABS

Postprzez Paweł Marek » Pn lut 15, 2010 09:30

Trzeba unieść auto i kręcić kierowncą na wyłączonym silniku, jeśli chodzi lekko jednakowo w obie strony to zadne łożyska na kolumnie tylko usterka przekładni
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 21:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 9h 39m
Pomógł: 2723
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez golfikdina » Pn lut 15, 2010 12:31

no ale jak jest silnik wylaczony to wspomaganie nie dziala przeciez
golfikdina
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr gru 16, 2009 23:03
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,