1.8T 150/180/225PS / różnice

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: italiano_83, toffic, bugalon, VIP

1.8T 150/180/225PS / różnice

Postprzez norbi » Cz gru 15, 2005 17:23

Witam
Interesują mnie różnice pomiędzy tymi silnikami (wiadomo, że turbo K03, K04, intercooler, oprogramowanie). Ale nie wiem czy są jakieś inne zmiany, czy nadal to ten sam silnik na tych "samych" podzespołach... Jeśli taki temat już był to przepraszam...
Pozdrawiam
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Online: 3d 14h 16m

Postprzez ygd » Cz gru 15, 2005 21:44

Między 150ps a 180 nie ma dużych różnic, w sumie nie wiem co tam jest zmienione poza programem..
225 PS to już inna bajka...inne kolektory dolotowe i wydechowe, turbina (K04), wstryski, regulator paliwa ...
VW Klub Polska #106
VW Caddy 1.9D `96
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Online: 27d 8h 51m
Pomógł: 25
Auto: Caddy
Silnik: 1Y

Postprzez NEMESIS » Pt gru 16, 2005 03:24

ygd napisał(a):Między 150ps a 180 nie ma dużych różnic, w sumie nie wiem co tam jest zmienione poza programem..
225 PS to już inna bajka...inne kolektory dolotowe i wydechowe, turbina (K04), wstryski, regulator paliwa ...


....jeszcze choćby tłoki....zaznaczona pozycja dotyczy tylko silników 209 KM i 225KM !!! Widoczna wyżej AGU to 150 KM

Obrazek
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Online: 6h 53m
Pomógł: 38

Postprzez ygd » Pt gru 16, 2005 11:06

Numer jest ten sam, tylko literka różna, może to wskazywać na to, że tłoki są generalnie te same?
VW Klub Polska #106
VW Caddy 1.9D `96
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Online: 27d 8h 51m
Pomógł: 25
Auto: Caddy
Silnik: 1Y

Postprzez Krzyś 16v » Pt gru 16, 2005 12:11

dokladnie 225 od 150 tloki, korby, panewki to podstawa i wtryski wydajniejsze caly dolot inny ciekawe jak glowica..... NIECH KTOS ROZSEZY TEMAT TLOKOW BO JESTEM BARZO CIEKAW CO DO DOLU SILNIKA Obrazek
Tak wyglada moj AGU po K04 pakiecie
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Online: 3h 34m
Pomógł: 14

Postprzez norbi » Pt gru 16, 2005 14:14

Oki, dzięki za odpowiedzi. Teraz drugie moje pytanko:
Silnik z Audi A4 1.8T, seryjnie 150km, docelowo 200km, rocznie ok. 30tyś km. Jak tego dokonać?
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Online: 3d 14h 16m

Postprzez ml2210 » Pt gru 16, 2005 16:40

norbi napisał(a):Oki, dzięki za odpowiedzi. Teraz drugie moje pytanko:
Silnik z Audi A4 1.8T, seryjnie 150km, docelowo 200km, rocznie ok. 30tyś km. Jak tego dokonać?

1.8T - 150 na 200 koni
Chyba da się to zrobić samym softem.
A jak to zrobić?
Udajesz się do jakiejś "dobrej" firmy tuningowej zajmyjacej sie chiptuningiem.
Płacisz te 1.800-2.000zł za świnie (lub coś podobnego) wraz ze stojeniem na hamowni i już. :chytry:
A jeśli pytasz o wersję low-bodrzet to nie wiem.
Ale moim skromnym zdaniem to jest właśnie wersja low-budrzet, bo 1.8T jest niezwykle wdzięcznym silnikiem.
Poza nim tylko w tubodieslach da się tak drastycznie zwiększyć moc za tak psie pieniadze. :panna:
www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez Corvax » Pt gru 16, 2005 17:06

No nie wiem czy samym softem pociągnie do 200ps, bo to wymaga znacznego podniesienia ciśnienia doładowania i dawki paliwa - inaczej mówiąc, dać sie da, ale turbinka i wtryski moga tego nie wytrzymać.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Online: 6h 8m
Pomógł: 269
Auto: A4
Silnik: BEX

Postprzez norbi » Pt gru 16, 2005 18:15

Podobno samym softem "lajt" edyszyn na 180km się robi... Ja te 200km chciałbym uzyskać + mało awaryjny silniczek (najlepiej w ogóle)... Budżet większy. Jakieś propozycje? Ma ktoś opis Audi A4 1.8t Krystiana (chyba 230km, robione w VTG, czerwone, było kiedyś w GT albo ATŚ)?
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Online: 3d 14h 16m

Postprzez Krzyś 16v » Pt gru 16, 2005 19:17

1,8T moj AGU na k03 nie S reg na 4 bar cisnienie zwiekszone tylko nie wiem jakie i soft za 1400zl by unitronic w szcz. :D
Obrazek
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Online: 3h 34m
Pomógł: 14

Postprzez NEMESIS » So gru 17, 2005 02:33

qśśśffffaaaa nie wiem , z ETKI wychodzi że różnice są wasciwie w każdym elemencie !!!! Szczerze to zgłupiałem !!! Ale właściwie to moc jest podniesiona o 50 % a trwałość fabryka musi zachować jak w 150 KM !!!!!
Obrazek Obrazek Obrazek


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 01:55 ]
ygd napisał(a):Numer jest ten sam, tylko literka różna, może to wskazywać na to, że tłoki są generalnie te same?


TŁoki są takie same .... :chytry: ...tylko materiał inny !!! :grin: Jak masz róznice w literce to część może pasować ale nie musi, wskazuje po prostu różnice w tym przypadku założysz tłok z APX do AUM i bedzie latało, odwrotnie też tylko jak długo !!! Natomiast dla przykładu powiem ze piasta z golfa 4 i 3 różni się też tylko literką ( mówie o VR ) ale za chiny nie upchasz piasty z golfa 4 do zwrotnicy golfa 3 bo jest minimalnie inne podtoczenie co powoduje że wianek ABS haczy o zwrotnice !!!!! :panna: ...a tylko literka !!! chyba 1,5 mm różnicy :helm:
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Online: 6h 53m
Pomógł: 38

Postprzez Krzyś 16v » So gru 17, 2005 16:29

dokladnie z tego co sie dowiadywalem i czytalem to APX BAM maja mocniejszy dol niz pozostalem modele :( ale tak i tak bez wiekszej kupy sosu nic prucz 270km sie nie wycisnie

[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 3:31 pm ]
ale glowica chyba ta sama :chytry:
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Online: 3h 34m
Pomógł: 14

Postprzez norbi » So gru 17, 2005 16:50

A różnice między 150 a 180PS?
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Online: 3d 14h 16m

Postprzez Krzyś 16v » So gru 17, 2005 18:37

tak z glowy to troszku wydajniejsze wtryski turbinka k03s i inny soft a reszta powinna byc taka sama
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Online: 3h 34m
Pomógł: 14

Następna strona



Powrót do Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Nasi przyjaciele: Car Audio,