1.8T 150/180/225PS / różnice

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

1.8T 150/180/225PS / różnice

Post autor: norbi » czw gru 15, 2005 17:23

Witam
Interesują mnie różnice pomiędzy tymi silnikami (wiadomo, że turbo K03, K04, intercooler, oprogramowanie). Ale nie wiem czy są jakieś inne zmiany, czy nadal to ten sam silnik na tych "samych" podzespołach... Jeśli taki temat już był to przepraszam...
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1895
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: BAM
Kontakt:

Post autor: ygd » czw gru 15, 2005 21:44

Między 150ps a 180 nie ma dużych różnic, w sumie nie wiem co tam jest zmienione poza programem..
225 PS to już inna bajka...inne kolektory dolotowe i wydechowe, turbina (K04), wstryski, regulator paliwa ...


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt gru 16, 2005 03:24

ygd pisze:Między 150ps a 180 nie ma dużych różnic, w sumie nie wiem co tam jest zmienione poza programem..
225 PS to już inna bajka...inne kolektory dolotowe i wydechowe, turbina (K04), wstryski, regulator paliwa ...


....jeszcze choćby tłoki....zaznaczona pozycja dotyczy tylko silników 209 KM i 225KM !!! Widoczna wyżej AGU to 150 KM

Obrazek



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1895
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: BAM
Kontakt:

Post autor: ygd » pt gru 16, 2005 11:06

Numer jest ten sam, tylko literka różna, może to wskazywać na to, że tłoki są generalnie te same?


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pt gru 16, 2005 12:11

dokladnie 225 od 150 tloki, korby, panewki to podstawa i wtryski wydajniejsze caly dolot inny ciekawe jak glowica..... NIECH KTOS ROZSEZY TEMAT TLOKOW BO JESTEM BARZO CIEKAW CO DO DOLU SILNIKA Obrazek
Tak wyglada moj AGU po K04 pakiecie



Awatar użytkownika
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: norbi » pt gru 16, 2005 14:14

Oki, dzięki za odpowiedzi. Teraz drugie moje pytanko:
Silnik z Audi A4 1.8T, seryjnie 150km, docelowo 200km, rocznie ok. 30tyś km. Jak tego dokonać?



Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pt gru 16, 2005 16:40

norbi pisze:Oki, dzięki za odpowiedzi. Teraz drugie moje pytanko:
Silnik z Audi A4 1.8T, seryjnie 150km, docelowo 200km, rocznie ok. 30tyś km. Jak tego dokonać?

1.8T - 150 na 200 koni
Chyba da się to zrobić samym softem.
A jak to zrobić?
Udajesz się do jakiejś "dobrej" firmy tuningowej zajmyjacej sie chiptuningiem.
Płacisz te 1.800-2.000zł za świnie (lub coś podobnego) wraz ze stojeniem na hamowni i już. :chytry:
A jeśli pytasz o wersję low-bodrzet to nie wiem.
Ale moim skromnym zdaniem to jest właśnie wersja low-budrzet, bo 1.8T jest niezwykle wdzięcznym silnikiem.
Poza nim tylko w tubodieslach da się tak drastycznie zwiększyć moc za tak psie pieniadze. :panna:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2576
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 16, 2005 17:06

No nie wiem czy samym softem pociągnie do 200ps, bo to wymaga znacznego podniesienia ciśnienia doładowania i dawki paliwa - inaczej mówiąc, dać sie da, ale turbinka i wtryski moga tego nie wytrzymać.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ | BEX |

Awatar użytkownika
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: norbi » pt gru 16, 2005 18:15

Podobno samym softem "lajt" edyszyn na 180km się robi... Ja te 200km chciałbym uzyskać + mało awaryjny silniczek (najlepiej w ogóle)... Budżet większy. Jakieś propozycje? Ma ktoś opis Audi A4 1.8t Krystiana (chyba 230km, robione w VTG, czerwone, było kiedyś w GT albo ATŚ)?



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pt gru 16, 2005 19:17

1,8T moj AGU na k03 nie S reg na 4 bar cisnienie zwiekszone tylko nie wiem jakie i soft za 1400zl by unitronic w szcz. :D
Obrazek



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » sob gru 17, 2005 02:33

qśśśffffaaaa nie wiem , z ETKI wychodzi że różnice są wasciwie w każdym elemencie !!!! Szczerze to zgłupiałem !!! Ale właściwie to moc jest podniesiona o 50 % a trwałość fabryka musi zachować jak w 150 KM !!!!!
Obrazek Obrazek Obrazek


[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 01:55 ]
ygd pisze:Numer jest ten sam, tylko literka różna, może to wskazywać na to, że tłoki są generalnie te same?


TŁoki są takie same .... :chytry: ...tylko materiał inny !!! :grin: Jak masz róznice w literce to część może pasować ale nie musi, wskazuje po prostu różnice w tym przypadku założysz tłok z APX do AUM i bedzie latało, odwrotnie też tylko jak długo !!! Natomiast dla przykładu powiem ze piasta z golfa 4 i 3 różni się też tylko literką ( mówie o VR ) ale za chiny nie upchasz piasty z golfa 4 do zwrotnicy golfa 3 bo jest minimalnie inne podtoczenie co powoduje że wianek ABS haczy o zwrotnice !!!!! :panna: ...a tylko literka !!! chyba 1,5 mm różnicy :helm:



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » sob gru 17, 2005 16:29

dokladnie z tego co sie dowiadywalem i czytalem to APX BAM maja mocniejszy dol niz pozostalem modele :( ale tak i tak bez wiekszej kupy sosu nic prucz 270km sie nie wycisnie

[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 3:31 pm ]
ale glowica chyba ta sama :chytry:



Awatar użytkownika
norbi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 02:55
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: norbi » sob gru 17, 2005 16:50

A różnice między 150 a 180PS?



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » sob gru 17, 2005 18:37

tak z glowy to troszku wydajniejsze wtryski turbinka k03s i inny soft a reszta powinna byc taka sama



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość