ECU w palstikowej obudowie z MAP SENSOREM do 250 kPA 2.5bar

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

ECU w palstikowej obudowie z MAP SENSOREM do 250 kPA 2.5bar

Post autor: Fucker » pt sty 22, 2010 11:45

Albo napis 250 kPa o niczym jeszcze nie znaczy.

KLIKNIJ Z MINIATURKĘ
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 14:37 przez Fucker, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 22, 2010 12:00

a tu tez czasem nie 3a uwzględnić atmosferycznego ?



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt sty 22, 2010 12:09

To_mas pisze:a tu tez czasem nie 3a uwzględnić atmosferycznego ?
No jest uwzględnione. 1 bar atm. i 1,5 bara pozostaje do pomiaru. Na forum każdy pisze, że w plastikowej obudowie jest do 2 barów.

Silnik 1Z bije ok 0,85 bar, jak podskoczy przy mocnym wciśnięciu pedału gazu do 1 bar. Więc zostaje 0,5 bara zapasu. Więc jeżeli to by się zgadzało to można również podnieść ciśnienie w 1Z które mają ECU w plastikowej obudowie.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 17:52 przez Fucker, łącznie zmieniany 2 razy.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 22, 2010 12:40

Fucker pisze:Więc jeżeli to by się zgadzało to można również podnieść ciśnienie w 1Z które mają ECU w plastikowej obudowie.
ja sie na tym nie znam głupot nie chce pisać ale jakby sie nie dało to jak chipują 8bitowce ? Mi sie wydaje że normalnie sie da :)



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » pt sty 22, 2010 13:59

Niektóre 8bit miały MAP sensor do 2,5b. Nie wiem czy jest to prawidłowa zależność, ale sterowniki o oznaczeniu jednoliterownym np. 021C, 021F miały MAP 200kPa, sterowniki 021 AF 250 kPa.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 14:00 przez darkjustice, łącznie zmieniany 2 razy.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt sty 22, 2010 14:00

To_mas pisze:
Fucker pisze:Więc jeżeli to by się zgadzało to można również podnieść ciśnienie w 1Z które mają ECU w plastikowej obudowie.
ja sie na tym nie znam głupot nie chce pisać ale jakby sie nie dało to jak chipują 8bitowce ? Mi sie wydaje że normalnie sie da :)
Da się i chipują 8 bitowce. Tak samo da się chipować np. 2.5 TDI V6 wywalając przepływomierz. Napiszą mu program i będzie leciał na sztywno i mu nie zaszkodzi, ale mniejsza o to.

Tu chodzi o takie podnoszenie we własnym zakresie, np wlutowując opornik do ECU żeby np. podnieść o 0,2 bara ciśnienie. I jak by ktoś np. wlutował do takiego ECU co ma sensora do 2 barów, to turbina w pewnym momencie może powiedzieć papa, bo przekroczy zakres map-sensora.

Tez się nie znam, aż tak na tym.


[ Dodano: 22 Sty 2010 13:07 ]
darkjustice pisze:Niektóre 8bit miały MAP sensor do 2,5b. Nie wiem czy jest to prawidłowa zależność, ale sterowniki o oznaczeniu jednoliterownym np. 021C, 021F miały MAP 200kPa, sterowniki 021 AF 250 kPa.
Oooo, właśnie kolego, moje dwa sterowniki mają oznaczenia na końcu 021 AF i 021 AK

I to by się zgadzało !!!

Zaczekamy na jeszcze jakąś wypowiedź użytkownika. Bo pamiętam wątek tutaj na forum, że był mały spór między użytkownikami. Jeden mówił, że w plastikowej obudowie mają tylko map-sensory do 2 bar, a drugi pisał, że się zdarzają do 2.5 Dlatego rozebrałem moje obydwa sterowniki.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 17:54 przez Fucker, łącznie zmieniany 1 raz.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » pt sty 22, 2010 14:13

Fucker, Dla pewności możesz sprawdzić nr MAP sensora.
Te z końcówką 209-> 200kPa, 210 oraz 211-> 250kPa.
Tak czy owak widać na zdjęciu,że ewidentnie pisze 250kPa :grin:


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » pt sty 22, 2010 14:21

darkjustice pisze:Fucker, Dla pewności możesz sprawdzić nr MAP sensora.
Te z końcówką 209-> 200kPa, 210 oraz 211-> 250kPa.
Tak czy owak widać na zdjęciu,że ewidentnie pisze 250kPa :grin:

hehe :grin: :grin: :grin:

I się zgadza jest końcówka 210


A wiesz może gdzie wlutować ten opornik ?? Bo mam instrukcję z 16 bitowca,a te 8 bitowe maja inny układ i nie mogę jakoś znaleźć tego opornika 10K



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości