Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Sprawdzenie przkaźnika świec żarowych

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 11:59

Witam!
Mam problemy z odpalaniem, wymieniłem już świece, ustawiłem kąt wtrysku i dalej nic. Chciałem sprawdzić przekaźnik świeć, mam taki błąd:
"18027/P1619/005657 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground "

Do przekaźnika się dogrzebałem i wizualnie wydaje się być OK. Załamał mnie natomiast widok przewodów.. kilka zwisa niepodłączonych.. jakaś fruwająca wtyczka :/.

Jak sprawdzić czy świece się grzeją? Żarówką? Tak jak przy sprawdzaniu świec, tylko wpiąć się jakoś bezpośrednio w obwód od przekaźnika? Może listwę odłączyć i wpakować jeden przewód w listwę a drugi do świecy.. wtedy przekręcić stacyjkę i zobaczyć czy żarówka się zapali??
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez poolak2006 » Cz sty 14, 2010 13:23

Przy sprawdzaniu tego przekaźnika weź pod uwagę to, że świece grzeją dopiero poniżej -5. A świece sprawdziłeś czy są dobre? Możesz żarówką sprawdzić czy grzeją, lepiej miernikiem i chyba bezpieczniej.
poolak2006
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Online: 9d 23h 7m
Pomógł: 176

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 13:35

poolak2006 napisał(a):A świece sprawdziłeś czy są dobre?

Jak napisałem:
wymieniłem już świece

Więc są na 100% OK.
Czy mój pomysł z podłączeniem żarówki bezpośrednio w listwę jest ok?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez poolak2006 » Cz sty 14, 2010 13:46

Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy. Tylko zrób to na zimnym silniku i na temperaturze mniejszej niż -5. I weź odpowiednią żarówkę.

A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....
Ostatnio edytowano Cz sty 14, 2010 13:47 przez poolak2006, łącznie edytowano 2 razy
poolak2006
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Online: 9d 23h 7m
Pomógł: 176

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 13:51

poolak2006 napisał(a):Jak chcesz sprawdzić przekaźnik żarówką to wyjmij ten kapturek zakładany na świecę do niego podłącz jeden koniec żarówki a drugi koniec żarówki do masy.

O to właśnie mi chodziło.. zamiast kapturków mam jedną długą listwę ;)
poolak2006 napisał(a):I weź odpowiednią żarówkę.

CO rozumiesz przez odpowiednią żarówkę? Świece sprawdzałem jakąś 24V chyba 40W
poolak2006 napisał(a):A to że wymieniłeś świece to wiesz nie musi wcale oznaczać że są sprawne....

Czyli, że nowe świece i przepalone?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez poolak2006 » Cz sty 14, 2010 14:02

No nie koniecznie spalone wada podczas produkcji albo coś w tym stylu.
No ja mam akurat kaptury :bajer:
poolak2006
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Online: 9d 23h 7m
Pomógł: 176

Postprzez Rafał 21 » Cz sty 14, 2010 15:00

Czyli, że nowe świece i przepalone?


blm, a niby dlaczego maja byc przepalone!nowe. .To już musiał byś miec pecha Tak jak w drewnianym kościele cegła na głowe spadła!! :grin: . Zresztą sprawdzić możesz zwykła probówką zdejmując tą listwe i przykładasz do plusa AKU. krokodylka. A próbnik do króćca swiecy!! Powinna świećic. . . a odnośnie żarówki . to w miejśce tak jak pisze kol. poolak2006, tylko nie 24 V bo przecież instalacja jest 12V i zdejm wtyczkę z czujnika temp. silnika!!
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: slask-Zabrze
Online: 14d 8h 33m
Pomógł: 130
Auto: Golf 4 19 TDI
Silnik: ALH

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 15:18

Jak sprawdzić świece to wiem.. tylko pytałem się czy można w ten sam sposób sprawdzić przekaźnik, tylko zamiast przewód do plusa dać do listy zasilającej świece. O czujniku nie pomyślałem, fakt zadziała ;) . A dlaczego nie 24V, toć to zwykła żarówka?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez poolak2006 » Cz sty 14, 2010 15:18

Bo instalacja na 12V :)
poolak2006
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Online: 9d 23h 7m
Pomógł: 176

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 15:28

A co może się stać? Żarówka będzie słabiej świecić.. gdyby na odwrót to faktycznie żarówka by mogła nie przeżyć. Ale na moje instalacji nic nie grozi. Żarówka to zwykły kawałek wolframu przez który przepływa prąd. Jak będzie za niskie napięcie to będzie słabiej świecić.. efekt taki sam jak przy odpalaniu samochodu, gdy przygasają światła. Mylę się?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez casylimi » Cz sty 14, 2010 15:31

Świece grzeją w zależności od +3 lub +4 stopni ale na pewno nie od -5!
Staram nie udzielać się po pijaku
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 43m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez poolak2006 » Cz sty 14, 2010 15:43

casylimi napisał(a):Świece grzeją w zależności od +3 lub +4 stopni ale na pewno nie od -5!


Mój błąd :smoke: +5 ;)
poolak2006
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń
Online: 9d 23h 7m
Pomógł: 176

Postprzez Rafał 21 » Cz sty 14, 2010 16:02

blm napisał(a):Ale na moje instalacji nic nie grozi.



To nie znaczy ze ci spali instalacją itp. Po prostu zastosuj 12v 21w. i będzie OK. Bo ta na 24 V nie wiadomo czy ci w ogóle zajarzy.. :grin:
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: slask-Zabrze
Online: 14d 8h 33m
Pomógł: 130
Auto: Golf 4 19 TDI
Silnik: ALH

Postprzez blm » Cz sty 14, 2010 16:08

Zajarzy, bo już tak świece od plusa sprawdzałem ;P.. przekaźnika jeszcze nie.
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,