Przepływomierz klapkowy w 2E - rozbieranie, czyszczenie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Przepływomierz klapkowy w 2E - rozbieranie, czyszczenie.

Post autor: Gawior » pt sty 08, 2010 11:51

Witam. Na forum dużo jest o diesel-owskich przepływomierzach, a niewiele o klapkowym.
Pytanie moje to jak zdjąć tą pokrywę żeby dostać się do potencjometru ? Czy na siłę ? Nie chciał bym tego połamać. Czy to taki sam to nie wiem, ale bardzo podobny http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 3ywomierza
Czym czyścić ścieżkę potencjometru ?
Posiadam taki środek do czyszczenia różnego rodzaju potencjometrów http://www.delfin-cdr.pl/product/id/213 ... chip-60-ml , ale jak wiadomo że to nie jest potencjometr od poogłaszania w wieży i nie chciał bym tej przepływki bardziej powalić.
Nie zamierzam tam nic grzebać ( środek czyści bezdotykowo ), no chyba że ścieżka będzie przetarta.

Po zdjęciu tej plastikowej osłony/pokrywy jak ją założyć z powrotem ? Bo ona wygląda jakby była na coś wklejona.
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 14:06 przez Gawior, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 08, 2010 15:05

Zdejmujesz niestety trochę na siłę podważając na około tepym śróbokrętem, a potem wklej ją na silkon.
Twoja przepływka jest prawie taka sama jak ta z linku co podałeś tylko niema śruby regulacyjnej składu mieszanki.
Nie ma potrzeby czyścić czymkolwiek tego potencjometru. Nie może się zabrudzić może się tylko wytrzeć, wtedy może pomóc przesuniecie go względem styków o pół milimetra na sróbkach. Bez sensu żebys tam zaglądał jesli nie zmierzysz votlomierzem napięć na kablu sygnałowym, jeśli sa dobre to nie otwieraj


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 18, 2010 14:21

Dopiero teraz ziołem się za sprawdzenie przepływomierza ( ze względu na więcej wolnego czasu ).
Dopadłem wcześniej parametry jakie powinna mieć moja przepływka i spisałem je.
Pin 3 i 4 powinien mieć 500 do 1000 Ohm - u mnie 228 Ohm. Po odpaleniu i zgaszeniu ( bez jazdy ) było już 298 Ohm
Pin 1 i 4 ( czujnik temp. ) i u mnie przy -5 jest 3450 Ohm ( a według tych danych co mam przy 0 st.C powinien mieć 5500 +/- 700 Ohm )

Pin 2 i 3 na na zgaszonym silniku klapka zamknięta mam 4.58 V !!! ( zapłon włączony )
Jak otworze klapkę - popchnę długopisem ( po zdjęciu rury dolotu i od tamtej strony ) to mam 0,8 V
Jak odpaliłem auto ( na ssaniu po nocy 1 odpalenie i temp. -5 do -6 stopni ) miałem 3.24V.
Jak dodaję gazu to napięcie maleje :/

( wtyczka podpięta cały czas do przepływki. Sprawdzanie po zdjęciu gumowej osłony kabli )

O co biega ?? :otepienie:
Chyba na zamkniętej klapce w przepływce powinno być niskie napięcie i zwiększać się w miarę otwierania klapki, a tu jest na odwrót.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 18, 2010 14:34

Gawior, czujnik temperatury ok.
Reszty nie zmierzysz wg opisu który przytoczyłeś, znam go i jest do kitu.
Sprawdź napięcie pomiędzy kablem sygnałowym (2 lub 3 nie pamiętam) a masą nadwozia. Mierz na włączonym zapłonie, bez odpinania wtyczki (gumke z niej odciągnij), i podnieś sobie pokrywę filtra razem z przepływomierzem. W spoczynku ma być 0,24V, w miarę otwierania palcem klapki napięcie ma rosnąć do ok 4.5 V. Ma rosnąć płynnie, same wartosci maja pewną tolerancję. To wszystko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn sty 18, 2010 15:05

Wielkie dzięki za odpowiedź !! Plus za to :)
Teraz muszę jechać ( mam ważna sprawę ), jak będę mógł to sprawdzę dokładnie tak jak napisałeś ( pewnie jak będę czekał na załatwienie tej rzeczy ) i napiszę co i jak po przyjeździe.
Dodam że miernik mam obecnie taki za 10 czy 12 zł ( lepszy pożyczyłem to mi znajomy spalił i czekam aż odkupi :jezor: ).

[ Dodano: 18 Sty 2010 17:55 ]
No to tak. Na zgaszonym jest 0.25V. Na luzie po odpaleniu było 0,96-9,98V, a jak otworzyłem palcem klapkę przepływomierza to pokazało 4.37V ( z tym że masę podpiąłem pod silnik bo nie mogłem znaleźć dobrego styku z nadwoziem przez lakier itp, za to do głowicy (tam gdzie cewka) mam poprowadzony minus z aku ). Napięcie rośnie w miarę otwierania klapki, a z płynnością narastania napięcia to nie sprawdziłem tego dobrze bo robiłem to na mieście czekając na coś.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 18, 2010 20:26

napięcie ok. Sprawdź jeszcze raz otwierając powolutku płynnym ruchem klapkę czy wzrost napięcia odbywa się bez skoków które świadczyłyby o wytartej ścieżce potencjometru. Jeśli wzrost będzie płynny to możesz już zostawić przepływke w spokoju bo jest sprawna. Na koniec tylko sprawdź czy to przepływka do mk3 (ma mieć literkę C lub B na końcu numeru VW).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 117 gości