Dogrzewanie za pomoca trzech grzałek / podgrzewacz płynu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Dogrzewanie za pomoca trzech grzałek / podgrzewacz płynu

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 21:52

Jak wiadomo, w głowicy jest króciec i w nim są wkręcone 3 grzałki. Mam zamiar podpiąć diodę LED i pociągnąć do kabiny, to bym widział kiedy grzeją i jak długo grzeją i czy w ogóle działają. Było by to bardziej wygodne niż zapalanie silnika na mrozie i podłączenie miernika pod maską. A może wcale nie grzeją. Czy ktoś z Was to sprawdzał ?? Jak podpiąłem + na każdą jedną grzałkę, to było słychać jak płyn się gotuje.

Chciałbym wpiąć się w przewody tych grzałek i poprzez przekaźnik, ręcznie je włączać, gdy silnik jest zapalony i jest krążenie w małym obiegu. Na pewno, silnik byśmy szybciej rozgrzali jak jest poniżej 0 stopni. A ECU już dogrzewanie wyłączyło.

Albo są jakieś przeciwwskazania ??
Ostatnio edytowano Śr gru 30, 2009 23:53 przez Fucker, łącznie edytowano 3 razy
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 22:03

Skoro za bardzo nie orientujesz się w zasadzie działania to dlaczego chcesz poprawić fabrykę i grzać silnik nie wiadomo z jakimi wartościami?
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 22:08

casylimi napisał(a):chcesz poprawić fabryk



Tu wszyscy poprawiają fabrykę :-) Wywalają EGR, odmę itd. itp.

I nie masz nic do dodania ??

[ Dodano: 29 Gru 2009 21:16 ]
casylimi napisał(a):nie wiadomo z jakimi wartościami?


A o jakie wartości Ci chodzi ??
Ostatnio edytowano Śr gru 30, 2009 23:53 przez Fucker, łącznie edytowano 2 razy
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 22:27

Co chcesz więc osiągnąć dogrzewając silnik? Grzałki załączają się w zależności od obciążenia alternatora. Grzałki żarowe w cylindrach tez dogrzewają silnik więc skąd będziesz wiedział jaki jest pobór prądu w danym momencie żeby nie przeciążyć układu.
Egr out ma cel, twój pomysł co ma na celu?
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 22:40

casylimi napisał(a):Grzałki żarowe w cylindrach tez dogrzewają silnik


Dogrzewają silnik ?? Według mnie pomagają zapalić mieszankę jak jest zimno.

Po chwili świece żarowe się wyłączają, nawet słychać przekaźnik jak wyłącza świece.

Wtedy by można było dopiero grzałki w układzie włączyć. Ale najpierw muszę sprawdzić jak długo grzeją oryginalnie. Bo jak tylko parę minut, to bym je trochę dłużej przytrzymał.

Nawet jak jest silnik rozgrzany, a na zewnątrz jest -12, ogrzewanie w aucie na "full" nawiew na 3, to po paru minutach temp. w układzie spada poniżej 50st.,termostat nowy. Winowajcom jest pewnie odcięty EGR, który na jałowych się otwiera i w jakimś stopniu dogrzewał silnik.


Ale głównie chodzi o to, żeby skrócić czas rozgrzania silnika. Przy -2 trzeba jakieś 10km, a to jest dużo, jak ktoś robi krótkie trasy.
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 22:55

W niskich temperaturach grzałki w cylindrach silnika (nie mylić z grzałkami cieczy) załączają się kilka sekund po odpaleniu silnika i wyłączają sie po kilkunastu sekundach. Grzałki cieczy natomiast włączają się 1,2lub 3 na raz. I gdy sobie pstrykniesz grzanie z wcześniej wspomnianą diodą, podczas gdy
odmrażać się będzie szyba wraz z lusterkami
doświetlisz drogę halogenami np
i w tym samym momencie będą załączone świeczki na cylindrach... domyśl co może się stać :okej:
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 23:12

casylimi napisał(a):W niskich temperaturach grzałki w cylindrach silnika (nie mylić z grzałkami cieczy) załączają się kilka sekund po odpaleniu silnika i wyłączają sie po kilkunastu sekundach.


Przecież tak napisałem.


Pierwsze, to żarowe świece odpadają, bo jak wyżej napisałem po chwili się wyłączą.


[ Dodano: 29 Gru 2009 22:14 ]
casylimi napisał(a):doświetlisz drogę halogenami
i w tym samym momencie będą załączone świeczki na cylindrach.


Jak już raz odpalisz auto to podczas jazdy świece żarowe się nie włączają !
Ostatnio edytowano Śr gru 30, 2009 23:57 przez Fucker, łącznie edytowano 1 raz
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 23:17

K...wa- czytaj uważnie :hmm: ! Tobie chodzi o to że świece podgrzewają silnik żeby go odpalić- masz rację!!! Ale po odpaleniu silnika włączają się ponownie!!!
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 23:22

casylimi napisał(a):K...wa- czytaj uważnie :hmm:



Spokojnie. Ja czytam uważnie..., ale widocznie się nie rozumiemy.

casylimi napisał(a):Ale po odpaleniu silnika włączają się ponownie!!!


Tak, ale nie na długo. I w tym czasie też przecież bym nie włączał tego ustrojstwa.

Obadam sprawę i zobaczymy, czy przypadkiem wszystko nie grzeje w jednym czasie.
Na temat tych grzałek, nigdzie nic nie znalazłem.
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 23:24

Fucker napisał(a):Jak już raz odpalisz auto to podczas jazdy świece żarowe się nie włączają !

Wiem że na forum mało tego jest ale uwierz mi albo sprawdź i nie pij dziś już więcej :grin: :grin: :grin:

[ Dodano: 29 Gru 2009 22:27 ]
Dobrze że nasi moderatorzy są w innych działach bo już dawno temat byłby zamknięty :pub:
Ostatnio edytowano Wt gru 29, 2009 23:28 przez casylimi, łącznie edytowano 1 raz
Staram nie udzielać się po pijaku
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 23:28

casylimi napisał(a):W niskich temperaturach grzałki w cylindrach silnika (nie mylić z grzałkami cieczy) załączają się kilka sekund po odpaleniu silnika i wyłączają sie po kilkunastu sekundach.


No właśnie, ale za nim z bramy wyjedziesz to już się dawno wyłączą. Hehe

Bez docinania.
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Postprzez bongo » Wt gru 29, 2009 23:32

casylimi napisał(a):Dobrze że nasi moderatorzy są w innych działach bo już dawno temat byłby zamknięty
:chytry:
bongo
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Online: 63d 19h 22m
Pomógł: 786
Auto: Vauxhall Vivaro
Silnik: CDTI

Postprzez casylimi » Wt gru 29, 2009 23:32

Fucker napisał(a):ale za nim z bramy wyjedziesz to już się dawno wyłączą

nie wiem za kim ale zanim wyjedziesz to się wyłączą tak jak piszesz ale nie wiedziałeś o tym i próbujesz usprawiedliwić tym że sie nie rozumiemy :P
Staram nie udzielać się po pijaku
casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): So cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR
Online: 7h 44m
Pomógł: 1
Auto: bora ahf

Postprzez Fucker » Wt gru 29, 2009 23:35

casylimi napisał(a):bo już dawno temat byłby zamknięty


Myślę, że nie. Bo na ten temat tu nic nie ma. Chyba, że nie umiem znaleźć.

[ Dodano: 29 Gru 2009 22:45 ]
casylimi napisał(a):jak piszesz ale nie wiedziałeś o tym i próbujesz usprawiedliwić tym że sie nie rozumiemy :P


Ja się nie usprawiedliwiam. Napiszę szczerze, że naprawdę zapomniałem, że się włączają na kilkanaście sekund po odpaleniu. Ale ja i tak nie ruszam od razu, jak silnik odpalę na mrozie.

I dalej nic nie wiadomo...

[ Dodano: 29 Gru 2009 23:04 ]
Dodam zdjęcie, żeby każdy wiedział o co chodzi...


Obrazek Obrazek
mk2 V5, mk3 V5, TDI 500Nm, swapy VAG, blacharstwo, naprawy pokolizyjne, tuning i inne
Zachęcam do polubienia mojej strony...
Obrazek
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Online: 20d 4h 11m
Pomógł: 16
Auto: golf 3 VAR+++ i MX-6
Silnik: TDI VP

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bioly05011, SLAWEK2626 i 21 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,