Passat B3 2.0 2E - Brak iskry...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Passat B3 2.0 2E - Brak iskry...

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 19:59

Siemka!
Nagła awaria zmusza mnie do prośby o pomoc...
Dziś wymieniłem w passku akumulator bo padł doszczętnie a że moja instalacja na klemach była na słowo honoru trza było ją zmienić...
Odłączyłem aku, wyjąłem z auta i zabrałem się za wymianę... wymieniłem ze szwagrem klemy, kopułkę i palec, świece, przewody i dodatkowo zainteresowaliśmy się dziwnym zwitkiem taśmy izolacyjnej na kablu od kostki krokowca... tam były splecione ze sobą 3 czarne przewody i jeden jakiś siwy... poprawiliśmy plecionkę na połączenie lutowane(pewnie gazownik albo od alarmu coś skombinował poprzedniemu właścicielowi...)
Na koniec podpiąłem aku i do palenia... rozrusznik kręci jak szalony a iskry nie ma...
Sprawdziliśmy przybliżając kabel z cewki do silnika że nie sypie iskrami więc cewka nie daje iskry(jeśli jestem w błędzie poprawcie). Bezpiecznik nr 15 był połączony drutem więc wymieniłem na nowy 10A, kontrolki nie gasną przy kręceniu, kabel do kopułki od cewki ma przejście, a na cewce jest masa przy wyłączonym zapłonie (niestety czy + nie sprawdziliśmy bo już ciemno i zimno...)kostka przy kopułce wpięta...
Po włączeniu zapłonu słychać pompę paliwa więc działa...
Czego szukać bo nie mam zielonego pojęcia co się sknociło...
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez FIRERS » Pn gru 28, 2009 20:42

no dziwne.. ale nasuwa mi sie mysl... czy przy klemie plusowej nie bylo przykreconego jeszcze jakiegos kabla.
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez Paweł Marek » Pn gru 28, 2009 20:45

do regulatora wolnych obrotów (co nazywasz krokowcem) mają iść dwa przewody. Skąd tam 4? nie pomylone coś z kablami czujnika halla
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 11m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 20:57

FIRERS napisał(a):no dziwne.. ale nasuwa mi sie mysl... czy przy klemie plusowej nie bylo przykreconego jeszcze jakiegos kabla.

Z racji instalacji gazowej i chyba nieoryginalnego alarmu do klemy "plusowej" dochodziły jeszcze 4 czerwone przewody, dwa z nich zarobiliśmy na nowo bo były poszarpane i trzymały na włosach... Są podłączone, do "minusowego" dochodzą 3 brązowe, również podłączone... Klemy i ich dodatkowe przewody wołały o pomstę do nieba więc wymieniliśmy i klemy i pozarabialiśmy na nowo uszkodzone kable...

Paweł Marek napisał(a):do regulatora wolnych obrotów (co nazywasz krokowcem) mają iść dwa przewody. Skąd tam 4? nie pomylone coś z kablami czujnika halla

Dochodzą nadal... tylko czarny został połączony z dodatkowymi dwoma czarnymi i jednym siwym z biegnącej wiązki.... Były po prostu splecione... więc je zlutowaliśmy bo strach... Między jednym a drugim pinem wtyczki od krokowca jest opór... powinno tam być w ogóle przejście?
Obok tej plecionki jest jeszcze połączony z jakimś innym kabalek czarno czerwony i dziwnym trafem jest przejście pomiędzy wtyczką do krokowca a tym kabelkiem...
Nie wiem co jest co więc sorry za taki nędzny opis...

Nic poza zarobieniem na nowo dwóch przewodów na klemy i zalutowaniem tej plecionki nie zrobiliśmy... Tak było i chodziło bez zarzutu... może któryś z konkretnych przewodów się przełamał i uszkodził przy lutowaniu tamtych bo instalacja nosi już spore ślady czasu i popękana izolacja to standard...
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez FIRERS » Pn gru 28, 2009 21:08

masz tu schemacik osprzetu silnika.moze ci cos pomoze Obrazek
regulator ma opor 4 -12 omow zasliany 12v

[ Dodano: 28 Gru 2009 20:11 ]
Obrazek

[ Dodano: 28 Gru 2009 20:12 ]
Obrazek
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 21:35

Tak jakby w czarny kabelek idący do regulatora biegu jałowego podpięte były jeszcze dwa dodatkowe, czarny i siwy...
Czy cewkę zapłonową można sprawdzić, poprzez podanie na jeden skrajny z trzech pinów wtyczki +12, drugi skrajny masę a środkowy poprzez świecę do masy? Jeśli iskrzy to cewka oki jeśli nie to trup? Dobrze wyczytałem w innych tematach?

[ Dodano: 28 Gru 2009 20:41 ]
Może przekaźnik strzelił? Jest gdzieś pod maską czy to jeden z tych po lewej pod kierownicą?
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez Paweł Marek » Pn gru 28, 2009 21:44

Druidionin napisał(a):Tak jakby w czarny kabelek
tam jest plus po zapłonie, może wykorzystał go monter LPG.
Cewki tak nie sprawdzisz, podmiana sprawnej od kolegi na próbę to 5 minut pracy lub mniej, a tego typu inne testy nie zdają egzminu, bo cewka lubi pokazać awarię dopiero podczas pracy. Halla prędzej sprawdzić, instrukcje sa na forum
Ostatnio edytowano Pn gru 28, 2009 21:45 przez Paweł Marek, łącznie edytowano 1 raz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 11m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 21:51

Paweł Marek napisał(a):tam jest plus po zapłonie, może wykorzystał go monter LPG.

To możliwe, ale w jakim celu?
Paweł Marek napisał(a):podmiana sprawnej od kolegi na próbę to 5 minut pracy lub mniej

To fakt tylko, że jestem u rodziców na święta i nie ma tu "kolegów" ;) Zostałoby kupienie nowej?

Paweł Marek napisał(a):Halla prędzej sprawdzić, instrukcje sa na forum

Instrukcje fakt są, ale gdzie go dokładnie szukać w silniku to nie wiem...
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez FIRERS » Pn gru 28, 2009 21:55

jeszcze zobacz czy po przekreceniu stacyjki ten regulator biegu jalowego powiniem drgac lub cichutenko piszczec bo moze ty wogole nie masz napiecia na silnik. jak robiles przy klemach i mowisz ze kable w oplakanym stanie. druga sprawa to po przekreceniu stacyjki na ON na wtyczce cewki skrajne piny to zasilanie a srodkowy to impulsy 12 volt z kompa.

[ Dodano: 28 Gru 2009 20:57 ]
czujnik halla w aparacie zaplonowym pod pastkikiem oslaniajacym palec rozdzielacza wtyk 3 pinowy pod kopulka gdzie ida kable do swiec
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 22:05

FIRERS napisał(a):jeszcze zobacz czy po przekreceniu stacyjki ten regulator biegu jalowego powiniem drgac lub cichutenko piszczec bo moze ty wogole nie masz napiecia na silnik

Czyli najlepiej w tym miejscu miernikiem do masy i sprawdzić napięcie? Jeśli nie będzie to gdzie szukać przyczyny?

FIRERS napisał(a):jak robiles przy klemach i mowisz ze kable w oplakanym stanie

W opłakanym stanie były właśnie te dodatkowe kable przy klemie bo końcówki trzymały się na kilku drucikach i te końcówki zarobiliśmy na nowo... Ale w sumie rozrusznik kręci, wszystkie kontrolki są i przy kręceniu nie przygasają więc napięcie jest... Ale posprawdzam jeszcze te zarobione nowe kable może nie przewodzą...

FIRERS napisał(a):ruga sprawa to po przekręceniu stacyjki na ON na wtyczce cewki skrajne piny to zasilanie a środkowy to impulsy 12 volt z kompa.

Przy włączeniu zapłonu czy przy kręceniu? Jedna krańcowa(zielona) jest zwarta ciągle do masy, na drugiej krańcowej(czarnej) w momencie włączenia zapłonu powinno być 12V tak, to w takim razie da się zmierzyć czy te impulsy do środkowego pina dochodzą? Np miernikiem lub diodą...

FIRERS napisał(a):wtyk 3 pinowy

Czy na samej wtyczce powinno być jakieś napięcie czy masa?
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez Paweł Marek » Pn gru 28, 2009 22:12

Druidionin napisał(a):Czy na samej wtyczce powinno być jakieś napięcie czy masa?
12V między skrajnymi kabelkami po włączeniu zapłonu. To samo przy cewce. Impulsy przy kręceniu mają się pojawiać na środkowych kabelkach, dioda 12V lub zwykła z opornikiem je pokaże (szpileczka wbita w kabelek bo sprawdzasz impulsy na podpiętych wtyczkach). Zielony przy cewce to skrajny? Chyba środkowy.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł Marek
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Online: 24d 6h 11m
Pomógł: 2722
Auto: Vento
Silnik: 2E

Postprzez FIRERS » Pn gru 28, 2009 22:13

przekrecenie na ON bez rozrusznika. jak wyjmiesz kostke z cewki to na zewnetrznych pinach tam musi byc 12 volt. impulsy sprawdzisz oscyloskopem ale sprobij probierka diodowa moze zdazy blysnac ledka
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Postprzez Druidionin » Pn gru 28, 2009 22:28

Paweł Marek napisał(a):Zielony przy cewce to skrajny?

U mnie skrajny lewy...


Czyli, jeśli impulsy z kompa idą i zasilanie cewki jest... to szukać w czujniku halla? Znalazłem też opis, że w przypadku uszkodzenia czujnika halla należy we wtyku czujnika zewrzeć 0 i - następnie poprzez cewkę i świecę do masy sprawdzić działanie cewki...
Ale u mnie nie było jakichś gaśnięć, problemów z zapłonem czy takich tam co by wskazywały na halla...

FIRERS napisał(a):oze ty wogole nie masz napiecia na silnik

Czy jest jakiś bezpiecznik lub przekaźnik, który mógł pójść wywołujący brak tego napięcia?

[ Dodano: 28 Gru 2009 21:31 ]
Paweł Marek napisał/a:
Zielony przy cewce to skrajny?

U mnie skrajny lewy...

A może to brązowy a zielony faktycznie był środkowy... ciemno już było ;)
Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Choszczno / Szczecin
Online: 1h 15m
Pomógł: 16
Auto: Passat B3
Silnik: 2E

Postprzez FIRERS » Pn gru 28, 2009 22:31

jak beda impulsy na cewce to hall dziala.
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Online: 2h 38m
Pomógł: 51
Auto: MK3 20 JAHRE
Silnik: AFN

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,