Spadek mocy GOLF IV 1.9 SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Axel99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 11, 2009 17:49
Lokalizacja: Ostrowiec

Spadek mocy GOLF IV 1.9 SDI

Post autor: Axel99 » pt gru 11, 2009 18:05

Witam serdecznie

Na poczarku, panowie jestem totalnym n00bem jezeli chodzi o techniczne sprawy w kwestii samochodu, ze swoim problemem byc moze pojde do mechanika, jednak chcialem sie poradzic innych uzytkownikow, prosze o wyrozumialosc.

Dzisiaj wracalem z lublina do domu i na trasie musialem gwaltownie zahamowac, tzn odruchowo sprzeglo potem hamulec do deski auto troche pojechalo dalej (ze sprzeglem slabiej hamuje wiadomo) ale zatrzymalo sie, godzine pozniej zauwazylem straszny spadek obrotow, tzn pisze o tym zdarzeniu zeby przedtsawic wszystko co byc moze mialo wplyw na zachowanie auta.
Zajechalem do domu, a gdy ponownie chcialem odpalic samochod to przy starcie nastepuje przegazowanie (tak jak ma sie wcisniete sprzeglo i naciska gaz;)). Obroty podskoczyly na doslownie moment do prawie 2 tys. po czym spadly i silnik chodzi plynnie. Natomiast gdy wbijam jakikolwiek bieg samochod nie ma mocy zeby sie rozpedzic, tzn rozpedza sie wkoncu ale strasznie dlugo mu to zajmuje. Silnik pracuje plynnie, auto nie gasnie. Wbijam gaz do podlogi samochod powoli sie rozpedza i wydaje mi sie ze np na 3 daje troche za duzo obrotow.
Golf jest z 2000 roku, ma 195 tys przebiegu. Silnik SDI 1.9

Ja osobiscie podejzewam ze moze to byc wina skrzyni biegow, juz raz mialem przygode z tym samochodem, mianowicie pekla skrzynia biegow :rotfl: Byl bardzo duzy wyciek oleju, zwlaszcza jak auto bylo w ruchu, wtedy podobnie samochod bardzo powoli wchodzil na obroty. SKrzynia zostala naprawiona mianowicie, facet powiedzial ze to dosyc czesta przypadlosc w tego typu samochodach, zaspawal dziure plus wymienil pare czesci ze srodka plus olej. Bylo to jakies 1,5 roku temu od tamtej pory zadnych problemow nie mialem w tym wzgledzie.

Kolejna sprawa to naderwany wydech, jak czlonek mojej rodziny jechal nie wiem gdzie niue wiem jak to pekla rura przy samym silniku, tzn ten katalizator pierwszy czy jak sie to nazywa zaraz za silnikiem trzyma sie na amortyzatorze i jak odpala sie samochod to wibracje silnika terepia chwile ta rura ale potem jest ok, auto chodzi glosniej, ale zadnego wplywu na jazde to nie mialo, samochod mial byc naprawiony na dniach.

Jak widzicie panowie, wiedzy technicznej nie posiadam wogole, dlatego prosze o jakies rady wskazowki i o wyrozumialosc. Z samochodu nic nie cieknie, nie ulatnia sie dym, sprawdzalem pod samochodem i pod maska...

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 11, 2009 18:27

Więc mimo braku wiedzy technicznej (jak skromnie piszesz) to potrafisz dokładnie opisać problem. W tym konkretnym przypadku podejrzewam u Ciebie zabrudzenie mechaniczne elektrozaworu N109 w pompie wtryskowej (świadczy o tym nagły wzrost obrotów do 2000 RPM bezpośrednio po odpaleniu silnika oraz brak przyspieszania w trakcie jazdy).
Czynność jest łatwa do opanowania przez Ciebie, co proponuję w tej kwestii :
zdjąć plastikową osłonę górną silnika by mieć łatwy dostęp do pompy wtryskowej, odłączyć kabel masowy z bieguna "-" akumulatora a następnie kluczem płaskim 8 odkręcić nakrętkę z zacisku przewodu elektrycznego elektrozaworu N109 (ten widoczny na poniższej fotce) :
Obrazek

następnie kluczem płaskim 24 wykręcić elektrozawór N109 z pompy wtryskowej i po jego wyjęciu dokładnie go wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej oraz przedmuchać powietrzem pozostawiając do wyschnięcia, włożyć w niego tłoczek ze sprężynką (sprawdzić przy tym stan gumowego oringu - jeśli będzie uszkodzony wymienić) :
Obrazek

następnie zamontować go w pompie wtryskowej, podłączyć do niego kabelek elektryczny i na końcu podłączyć kabel "-" do akumulatora. Usterka powinna ustąpić ale w sterowniku silnika nadal będzie tkwił błąd 01237 więc przy najbliższym podłączeniu samochodu pod kompa trzeba go skasować.
Gdyby naprawa nie przyniosła pożądanego efektu (w co wątpię) to trzeba odczytać Vagiem inne ewentualne błędy.


Obrazek

Axel99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 11, 2009 17:49
Lokalizacja: Ostrowiec

Post autor: Axel99 » pt gru 11, 2009 18:58

Sztomel

Dziekuje ci bardzo za tak dokladny opis, jutro z samego rana wezme sie do czyszczenia, juz naprawde zaczynalem sie bac ze ten problem to na 100% skrzynia biegow...


EDIT:
Sztomel przepraszam ze tak pozno, ale chcialem ci jeszcze raz podziekowac, twoja diagnoza byla bezbledna chodzilo dokladnie o ten zawor!

oczywiscie "pomogles" :D pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 18:51 przez Axel99, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości