VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2790
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie

Post autor: phanteon » pn gru 07, 2009 16:14

Witam

Poczytałem trochę i wiem, że klapa gasząca nie ma innych funkcji niż gaszenie silnika. U mnie raz gaśnie bardzo spokojnie a raz potrafi zatrzepać silnikiem (ale bez przesady). Jeden z mechaników mówił, że wężyk spadł czy był bardzo luźny - to by tłumaczyło dlaczego gaśnie raz lepiej raz gorzej - i w sumie sprawa jasna. Jednak jestem ciekawy czy przy odpalaniu klapa gasząca może np przymykać się (czy jak to nazwać) i np zabiera powietrze dla motorowni ale nie w takiej ilości, żeby go zgasić ale taki, że silnik cały trzęsie (można powiedzieć, że trzęsie nim tak jak przy tym "gorszym" gaszeniu")-nie za każdym razem. Dodam, że mam błąd przepływki i silnik dostaje minimalną dawkę (zwarcie do plusa w ecu) i to plus klapa gasząca może powodują takie odpalanie?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn gru 07, 2009 19:04

phanteon pisze:Jednak jestem ciekawy czy przy odpalaniu klapa gasząca może np przymykać się (czy jak to nazwać)
Raczej nie, za zamknięcie klapy odpowiada siłownik, a on działa na zasadzie podciśnienia- czyli elektrozawór otwiera się, podciśnienie zasysa tłoczek- dźwignia się porusza i zamyka klapę.. Chyba, że klapa się zacina- np. przez nagromadzony nagar i nie może się do końca zamknąć i otworzyć... Lub przez wadliwe działanie elektrozaworu klapy gaszącej..
Obrazek

Jeśli chodzi i przepływomierz, to mogę powiedzieć jedynie tyle, że jak mi padła przepływka -na max (zero reakcji turbiny) to auto paliło normalnie - , ale dynamiczne było jak ślimak z tirem na holu :grin: A jeśli chodzi o kombinacje tych dwóch usterek to nie mam pojęcia jaki efekt to daje :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2790
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn gru 07, 2009 19:05

Witam

Jest jakis patent na sprawdzenie klapy gaszącej - ale taki dla amatorów :grin:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » pn gru 07, 2009 19:17

phanteon pisze:Jest jakis patent na sprawdzenie klapy gaszącej - ale taki dla amatorów :grin:
Nic innego poza obserwacją siłownika podczas podczas gaszenia auta nie przychodzi mi do głowy :helm: Możesz próbować, poruszać ramieniem siłownika czy porusza się swobodnie w całym zakresie, czy się nie przycina.. ale jak sprawdzić poprawność działania elektrozaworu to nie mam pojęcia :blush:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn gru 07, 2009 19:43

jeśli chodzi o klapę gaszącą to gdyby w trakcie odpalania była przymknięta (ale nie całkowicie) to odczuwałbyś efekt słabej kompresji silnika i szybkie kręcenie rozrusznika a z wydechu waliłoby jasno-siwymi spalinami,
co do sprawdzenia elektrozaworu i działania klapy gaszącej to można w ten sposób :
zdejmujesz wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (aby obserwować klapę gaszącą), odpinasz wtyczkę od elektrozaworu N239 (ten który steruje klapą), uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach, podpinasz do N239 na "krótko" kabelki bezpośrednio z + i - akumulatora (ostrożnie by zwarcia nie zrobić) i klapa powinna się ładnie zamykać. Jeśli chcesz sprawdzić dodatkowo czy sterownik silnika podaje za każdym razem zasilanie na N239 w trakcie gaszenia samochodu kluczykiem to wpinasz szeregowo w gniazda wtyczki żarówkę 12V i obserwujesz czy za każdą próbą zgaszenia silnika lampka się będzie zapalać i gasnąć po 3 sekundach.


Obrazek

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2790
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pn gru 07, 2009 19:45

Sztomel, czemu Ty dobry człowieku mieszkasz na drugim końcu Polski :bigok:



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie

Post autor: Progresywny » czw gru 12, 2013 22:29

Sztomel pisze:jeśli chodzi o klapę gaszącą to gdyby w trakcie odpalania była przymknięta (ale nie całkowicie) to odczuwałbyś efekt słabej kompresji silnika i szybkie kręcenie rozrusznika a z wydechu waliłoby jasno-siwymi spalinami,
co do sprawdzenia elektrozaworu i działania klapy gaszącej to można w ten sposób :
zdejmujesz wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (aby obserwować klapę gaszącą), odpinasz wtyczkę od elektrozaworu N239 (ten który steruje klapą), uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach, podpinasz do N239 na "krótko" kabelki bezpośrednio z + i - akumulatora (ostrożnie by zwarcia nie zrobić) i klapa powinna się ładnie zamykać.
Wszystko ladnie pięknie, ale w ktore piny sie wpiąć??? [- - - -]



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14289
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie

Post autor: Michał_1977 » pt gru 13, 2013 07:13

Podepnę się.
Sztomel, pamiętam pisałeś kiedyś w jakimś temacie o całkowicie elektrycznym sterowaniu klapy gaszącej.Możesz mi przypomnieć w jakim silniku siedzi owa klapa? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie

Post autor: Adamm » pt gru 13, 2013 21:06

Michał_1977, AXR


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości