VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie
Witam
Poczytałem trochę i wiem, że klapa gasząca nie ma innych funkcji niż gaszenie silnika. U mnie raz gaśnie bardzo spokojnie a raz potrafi zatrzepać silnikiem (ale bez przesady). Jeden z mechaników mówił, że wężyk spadł czy był bardzo luźny - to by tłumaczyło dlaczego gaśnie raz lepiej raz gorzej - i w sumie sprawa jasna. Jednak jestem ciekawy czy przy odpalaniu klapa gasząca może np przymykać się (czy jak to nazwać) i np zabiera powietrze dla motorowni ale nie w takiej ilości, żeby go zgasić ale taki, że silnik cały trzęsie (można powiedzieć, że trzęsie nim tak jak przy tym "gorszym" gaszeniu")-nie za każdym razem. Dodam, że mam błąd przepływki i silnik dostaje minimalną dawkę (zwarcie do plusa w ecu) i to plus klapa gasząca może powodują takie odpalanie?
Pozdrawiam
Poczytałem trochę i wiem, że klapa gasząca nie ma innych funkcji niż gaszenie silnika. U mnie raz gaśnie bardzo spokojnie a raz potrafi zatrzepać silnikiem (ale bez przesady). Jeden z mechaników mówił, że wężyk spadł czy był bardzo luźny - to by tłumaczyło dlaczego gaśnie raz lepiej raz gorzej - i w sumie sprawa jasna. Jednak jestem ciekawy czy przy odpalaniu klapa gasząca może np przymykać się (czy jak to nazwać) i np zabiera powietrze dla motorowni ale nie w takiej ilości, żeby go zgasić ale taki, że silnik cały trzęsie (można powiedzieć, że trzęsie nim tak jak przy tym "gorszym" gaszeniu")-nie za każdym razem. Dodam, że mam błąd przepływki i silnik dostaje minimalną dawkę (zwarcie do plusa w ecu) i to plus klapa gasząca może powodują takie odpalanie?
Pozdrawiam
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Raczej nie, za zamknięcie klapy odpowiada siłownik, a on działa na zasadzie podciśnienia- czyli elektrozawór otwiera się, podciśnienie zasysa tłoczek- dźwignia się porusza i zamyka klapę.. Chyba, że klapa się zacina- np. przez nagromadzony nagar i nie może się do końca zamknąć i otworzyć... Lub przez wadliwe działanie elektrozaworu klapy gaszącej..phanteon pisze:Jednak jestem ciekawy czy przy odpalaniu klapa gasząca może np przymykać się (czy jak to nazwać)

Jeśli chodzi i przepływomierz, to mogę powiedzieć jedynie tyle, że jak mi padła przepływka -na max (zero reakcji turbiny) to auto paliło normalnie - , ale dynamiczne było jak ślimak z tirem na holu


- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Nic innego poza obserwacją siłownika podczas podczas gaszenia auta nie przychodzi mi do głowyphanteon pisze:Jest jakis patent na sprawdzenie klapy gaszącej - ale taki dla amatorów


jeśli chodzi o klapę gaszącą to gdyby w trakcie odpalania była przymknięta (ale nie całkowicie) to odczuwałbyś efekt słabej kompresji silnika i szybkie kręcenie rozrusznika a z wydechu waliłoby jasno-siwymi spalinami,
co do sprawdzenia elektrozaworu i działania klapy gaszącej to można w ten sposób :
zdejmujesz wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (aby obserwować klapę gaszącą), odpinasz wtyczkę od elektrozaworu N239 (ten który steruje klapą), uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach, podpinasz do N239 na "krótko" kabelki bezpośrednio z + i - akumulatora (ostrożnie by zwarcia nie zrobić) i klapa powinna się ładnie zamykać. Jeśli chcesz sprawdzić dodatkowo czy sterownik silnika podaje za każdym razem zasilanie na N239 w trakcie gaszenia samochodu kluczykiem to wpinasz szeregowo w gniazda wtyczki żarówkę 12V i obserwujesz czy za każdą próbą zgaszenia silnika lampka się będzie zapalać i gasnąć po 3 sekundach.
co do sprawdzenia elektrozaworu i działania klapy gaszącej to można w ten sposób :
zdejmujesz wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (aby obserwować klapę gaszącą), odpinasz wtyczkę od elektrozaworu N239 (ten który steruje klapą), uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach, podpinasz do N239 na "krótko" kabelki bezpośrednio z + i - akumulatora (ostrożnie by zwarcia nie zrobić) i klapa powinna się ładnie zamykać. Jeśli chcesz sprawdzić dodatkowo czy sterownik silnika podaje za każdym razem zasilanie na N239 w trakcie gaszenia samochodu kluczykiem to wpinasz szeregowo w gniazda wtyczki żarówkę 12V i obserwujesz czy za każdą próbą zgaszenia silnika lampka się będzie zapalać i gasnąć po 3 sekundach.
- Progresywny
- Lubie to!
- Posty: 832
- Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
- Lokalizacja: Stargard
VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie
Wszystko ladnie pięknie, ale w ktore piny sie wpiąć??? [- - - -]Sztomel pisze:jeśli chodzi o klapę gaszącą to gdyby w trakcie odpalania była przymknięta (ale nie całkowicie) to odczuwałbyś efekt słabej kompresji silnika i szybkie kręcenie rozrusznika a z wydechu waliłoby jasno-siwymi spalinami,
co do sprawdzenia elektrozaworu i działania klapy gaszącej to można w ten sposób :
zdejmujesz wąż powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR (aby obserwować klapę gaszącą), odpinasz wtyczkę od elektrozaworu N239 (ten który steruje klapą), uruchamiasz silnik i pozostawiasz go na wolnych obrotach, podpinasz do N239 na "krótko" kabelki bezpośrednio z + i - akumulatora (ostrożnie by zwarcia nie zrobić) i klapa powinna się ładnie zamykać.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14289
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie
Podepnę się.
Sztomel, pamiętam pisałeś kiedyś w jakimś temacie o całkowicie elektrycznym sterowaniu klapy gaszącej.Możesz mi przypomnieć w jakim silniku siedzi owa klapa?
Sztomel, pamiętam pisałeś kiedyś w jakimś temacie o całkowicie elektrycznym sterowaniu klapy gaszącej.Możesz mi przypomnieć w jakim silniku siedzi owa klapa?

- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
VP ALH- Klapa gasząca a odpalanie
Michał_1977, AXR
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości