stuka przy wcisnieciu gazu (mk2 1.6 pn)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

stuka przy wcisnieciu gazu (mk2 1.6 pn)

Post autor: DmX_81 » pt lis 25, 2005 23:53

1.podczas zmieniania biegu - i po popuszczeniu calkowicie sprzegla - w momencie nacisniecia gazu (nawet lekko) czuje stukniecie z przodu (pojedyncze - przy zmianiach biegu np z 1 na 2 i z 2 na 3)
2. drugie (inne chyba) stukniecie czuc po przejezdzie przez lezaca przeszkode - np tory kolejowe - jak pomalu jade to cos dobija od spodu

czy ktos moze wie co to moze byc i czy to te same sprawy (ale chyba nie bo troszke inne stukniecia)
zawieszenie przod cale bylo robione
pozdrawiam


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

c00ba

Post autor: c00ba » sob lis 26, 2005 08:39

czesc, mam ten sam problem, w moim dieselku piszczy coś w Prawej przedniej czesci.



fibolek

Post autor: fibolek » sob lis 26, 2005 14:54

Na 99% poduszka silnika lub skrzyni biegów sprawdź to.Z przodu.A jeśli wymieniałeś te poduchy to nie wiem.Odpisz



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » sob lis 26, 2005 16:24

bede musial sprawdzic - jak tylko bede mial czas i garaz - na dworze za zimno - jak sprawdze to odpisze - (tez mi sie tak wydaje- ale nie znam sie za bardzo wiec pytam) :hmm: pozdro aha - jak to najlatwiej sprawdzic? poprostu sprawdzic czy dokrecone jest? - i to mowisz o stuknieciu nr 1 czy nr 2? (czy 1 post) czy obydwa tym spowodowane moga byc?


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

fibolek

Post autor: fibolek » ndz lis 27, 2005 22:41

W gruncie rzeczy o pierwszym poście ale o drugim też.Mi w benzynie tak właśnie stukał i jak nagrzałe silnik to czuć było smarzoną gumą(po prostu płyn z podychy wylatał silnik ją grzał i śmierdziało.Jak to sprawdzić z przodu masz silnik przymocowany do ramy na tej poduszce vis a vi chłodnicy(rozrusznika) popatrzcie czy nic nie ciece z niej i czy jest cała.A tę drugą po prostu podnieś maskę i niech osoba druga popatrzy na silnik jak odpalasz i gazujesz czy się unosi i skacze.W dieselu nie jest to takie proste ale spróbować warto.Ewentualnie odnośnie drugiego postu może to być chaczący pasek o obudowę rozrządu od strony pasażera.Odpiszcie jak sprawdzicie



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn lis 28, 2005 00:28

co do poduszki silnika - chodzi o ta co z rozrusznikiem sie razem na srubach trzyma - to sam ja rozkrecalem i skrecalem bo rozrusznik naprawialem - ale przed rozkrecaniem juz te stukanie bylo - a co do wycieku to nei zauwazylem nic, ale sie jeszcze przygladne - bo czuc na kierownicy nawet to stukniecie przy przejezdzie przez cos... smrode spalonego plynu tez nie czuc... hmm jak sam nie wyczuje co to to podjade do mechanika najwyzej - jasne ze chce sam do tego dojsc i w miare mozliwoswci naprawic:) a stukanie jest wyrazne dla ucha i odczuwalne na kierownicy ( ile jest tych poduszek ?? 1?2?3? moze inna a niekoniecznie ta z przodu cos poluzowala sie


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

fibolek

Post autor: fibolek » pn lis 28, 2005 13:34

Ztego co wiem dwie jedna na skrzyni biegów a druga na przodzie.A może masz sworznie wyj****e w przednim zawieszeniu.Taki sworzeń przychodzi między wachaczem a samochodem z przodu.A z tyłu jest to między belką a samochodem musisz podjechać na warsztat.Możesz z przodu sam spróbować sprawdzić bobujaj kołem i sprwdź luzy z przodu ewentualnie pobujej na boki całym Goflem jeśli idzie na boki to te gumy z tyłu tak samo.A czy przy skręcaniu nie leci ci gdzieś na bok chodzi mi o drogę prowadzenia,nie masz uczucia jakbyś się nie mieścił w zakrętach?

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 12:38 ]
Albo końcówki drążków sprawdź na kanale. a czy czujesz wibracje na kierownicy?



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn lis 28, 2005 19:14

na kierownicy czuje dobicie jak przejezdzam przez cos, zwlaszcza z predk nie wieksza jak 30km/h - to jest wyrazne dobicie - wlasnie czuc na kierownicy najbardziej. zawieszenie bylo calkowicie z przodu od nowa zrobione - bo wczesniej to mi tak wyczeslo przod (bo jezdzil bez amorkow praktycznie pol roku) ze wyrwalo wachacz z belki - wiec belka,wachacz,sworznie,tuleje,amorki itd - wszystko bylo zakladane nowe(badz uzywane niektore czesci) zrobiona tez byla zbieznosc - ale ja z tym warsztatem nie chce juz miec nic wspolnego :( tak zalozyli linke gazu nowa ze mi obroty o tys skoczyly:/ i tam takie inne... a skasowali ok 1500 za wszystko:/ wiec wracajacx do tematu - zawieszenie od nowa zalozone bylo - przed tym czulem jak trzesie kierownica na kazdej przeszkodzie - doslownie na zakrecie nie dalo sie jechac jak jakas przeszkoda pod kolami byla, bo wyrzucalo i trzaslo kierownica - ale teraz juz kierownica nie trzesie, tylko to dobicie slychac - ale tez mi sie wydaje ze to jakby mocowanie silnika lub skrzyni..ale sie rozpisalem hehe, ale to taki problem ze ciezko tak opisac,trzeba by sie przejechac....


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

fibolek

Post autor: fibolek » pn lis 28, 2005 22:26

Poduszki na silniku mają za zadanie nie przenosić drgań z silnika na samochód.Także jak pisałem albo puduszka lub poduszki albo końcówka drążka.Jakby walneła ta sprzodu to by ci stukał przy ruszaniu no i oczywiście podczas jazdy też.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn lis 28, 2005 22:37

no podczas jazdy to nie - tylko jak na cos najade typu ogranicznik predkosci lub tory kolejowe - gluche stukniecie sluchac i odczuc sie da na kierownicy - ok nie bede nic wiecej pisal poki nie sprawdze tych poduszek


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

fibolek

Post autor: fibolek » pn lis 28, 2005 22:44

I sprawdź luzy na drążkach czy są. Proszę daj znać jak sprawdzisz i co będzie oki?Poradzę na temat drążków,bo znam patent.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn lis 28, 2005 22:53

te drazki sprawdzic bujajac autem tak? jak moge jeszcze dokladnie prosic o opis:P jak to sprawdzic, na co patrzyc - jak zauwazyc czy jest cos nie tak... dzieki (punkcik bedzie hehe- przekupstwo tu dozwolone :food: ) jasne ze odpisze jak tylko sie sam dowiem co to i usune usterke... :kac:


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

fibolek

Post autor: fibolek » pn lis 28, 2005 23:00

Nie końcówki drążków to sprawdź tak że zajrzyj pod spód i popatrz na te długie drążki one są odpowiedzialne za skręt i kontrole kierownicą.One na końcówkach mają takie takjakby przeguby gumiaste jeśli te przeguby(nazewnictwo z fizjonomii człowieka) mają luzy to musisz wymienić.A bujając auto a raczej pchając karoserią na boki sprawdzisz sworznie.Przy drążkach jak mocno wybite to powinien ci lekko kierownicą latać jak jedziesz szybciej.
Kolego a czy czasem dobrze ci te amorki skręcili?

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 22:09 ]
bo posłuchaj mnie sprawdź jeszcze amorki otóż otwórz maskę o naciśnij z jednej a potem z drugiej strony jeśli ci się amorki a raczej to co na nich jest podnosi się do góry lub stuka to albo trza dokręcić amorki albo masz wybite skopane łożyska obrotowe na amorkach(są na górze każdego amortyzatora i od[powiadają za skręt amortyzatora).No bo przecież jakby czegoś takiego nie było to byś go ukręcił.



Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » pn lis 28, 2005 23:16

ok wszystko posprawdzam... nie wiem czy jutro... ale do konca tyg na pewno, moze sroda raczej ... lozyska tez byly wymieniane (podobno) ale mnie wkurzyl ten serwis ze szkoda gadac... - posprawdzam jak tylko bede mogl, poki co dzieki (pkt dam i tak:P) pozdro :pub:

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 22:20 ]
tak mi naprawili auto ze czasem (srednio 1 na 50) nie gasnie mi auto po wyjeciu kluczyka ze stacyjki:/ linke gazu za bardzo napieli = wysokie obroty - biegi ledwo wrzucalem - cos tez musieli porobic bo sie 2 i wstecznego nie dalo wrzucic - 30 min u znajomego i wchodza lekko jak nigdy - oni tam na zakladzie wszystko powinni za taka kase zrobic


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości