Problem z kontrolką płynu chłodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

Problem z kontrolką płynu chłodnicy

Postprzez Bemoll » N lis 01, 2009 12:07

Witam

Posiadam Golfa V Plus z silnikiem 2.0 TDI 140 PS i zauważyłem że gdy w nocy jest lekki przymrozek ok -1 st. to po odpaleniu silnika pojawia się mrugająca kontrolka od płynu chłodnicy na zmianę z migającym STOP oraz komunikatami w języku niemieckim. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znika.
Jak może być przyczyna opisanej powyżej sytuacji ?

Dzięki za info.
Pozdrawiam
Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 09:01
Lokalizacja: wielkopolska
Online: 0s

Postprzez mariusz75 » N lis 01, 2009 12:58

Co to za komunikat, napisz co pojawia się na wyświetlaczu. (napisz po niemiecku tak jak jest na licznikach)
No i kontrolka jest koloru czerwonego czy pomarańczowego ?
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 16:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 41m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez Bemoll » N lis 01, 2009 13:11

Komunikaty które się pojawiają to:

betriebs-anleitung! STOP kuhlmittel-prufen!

Migają w kolorze czerwonym na zmianę.

Pozdr.
Przemek
Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 09:01
Lokalizacja: wielkopolska
Online: 0s

Postprzez mariusz75 » N lis 01, 2009 16:05

Bemoll napisał(a):betriebs-anleitung!

BETRIEBSANLEITG – instrukcja obsługi

Bemoll napisał(a):kuhlmittel

KUHLMITTE - środek, płyn, substancja chłodnicza

Bemoll napisał(a):prufen

PRUFEN - kontrolować, sprawdzić


czyli w wolnym tłumaczeniu całość - " sprawdzić zgodnie z opisem w instrukcji obsługi poziom płynu chłodniczego"
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 16:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 41m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez Bemoll » N lis 01, 2009 16:21

Sprawdzałem poziom płynu i wydaje mi się że jest ok - w połowie między max a minimum, a co do instrukcji to posiadam takową tylko w języku niemieckim i dlatego sprawdzenie opisu w instrukcji odpada.
Jakie rozwiązanie będzie lepsze dolać płyn do max czy wymienić na nowy ?
Ostatnio edytowano N lis 01, 2009 16:31 przez Bemoll, łącznie edytowano 1 raz
Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 09:01
Lokalizacja: wielkopolska
Online: 0s

Postprzez tomek08 » N lis 01, 2009 19:08

Witam, dziś był lekki mrozek i może dlatego miga ta kontrolka bo płyn już nie spełnia swojego zadania jest po prostu za rzadki (przy większych mrozach może go ściąć). Chyba lepszym rozwiązaniem było by wymienienie na nowy. Niech wypowiedzą się inni. Pozdrawiam.
Tomek
tomek08
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz mar 19, 2009 15:43
Lokalizacja: częstochowa
Online: 15d 18h 29m
Pomógł: 15
Auto: seat ibiza
Silnik: ASV+

Postprzez doggie » Pn lis 02, 2009 10:17

nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 22, 2007 23:13
Lokalizacja: GD
Online: 53d 4h 8m
Pomógł: 715
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Postprzez tomek08 » Pn lis 02, 2009 18:43

Witam,
mettenos napisał(a):nie trzeba od razu wymieniać płynu tylko wpierw sprawdzić urządzeniem przy jakiej temperaturze następuje jego krzepliwość, jak będzie w normie (w okolicy -30 st.) to bezsensu jest jego wymiana
, masz rację, ale kiedyś czytałem, że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka. Ja właśnie o tym pomyślałem. Pozdrawiam.
Tomek
tomek08
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz mar 19, 2009 15:43
Lokalizacja: częstochowa
Online: 15d 18h 29m
Pomógł: 15
Auto: seat ibiza
Silnik: ASV+

Postprzez mariusz75 » Pn lis 02, 2009 22:45

tomek08 napisał(a): że właśnie w nie których samochodach jest taki czujnik, który wskazuje jeśli plyn juz nie ma odpowiednich właściwości to właśnie świeci się kontrolka


No na pewno w VW jeszcze nie montują takich czujników, :bajer: , nawet nowiutkie CC nie ma takiego czegoś.

A kontrolka jeśli jest prawidłowy stan to nie będzie się zapalała bez względu na to
-czy w układzie będzie sama woda która zamarznie przy temp ZERO stopni,
-czy czysty koncentrat płynu chłodniczego który ma zamarzalność poniżej -75 stopni (tylko do tylu mamy skalę w firmowym areometrze do badania mrozoodporności płynów)


Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
mariusz75
Sprzedawca
Sprzedawca
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2007 16:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Online: 9d 41m
Pomógł: 310
Auto: XXjahre-passatB6
Silnik: 2x 1.9

Postprzez szkudnik » Wt lis 03, 2009 09:44

mariusz75 napisał(a):Jedną z przyczyn "świrowania " czujnika poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym jest zaolejenie wewnątrz zbiorniczka.
Olej oblepia elektrody pomiarowe izolując je i prąd nie przepływa przez ciecz (olej izoluje elektrodę od cieczy) co jest odbierane jako brak lub zbyt niski poziom płynu.
Cy twój zbiorniczek wewnątrz jest idealnie przezroczysty i nie ma w nim ani kropli ciemnej mazi przypominającej olej silnikowy ????


Mam identyczny problem, jak założyciel tematu, tyle że mam MK III 1.9D. Również przy odpaleniu silnika mruga mi kontrolka płynu, a po wyłączeniu i ponownym włączeniu przestaje. Rok temu wymieniłem płyn w chłodnicy na prestone -37 więc jest on napewno jeszcze ok. Co więc zrobic, aby poblem znikł?? dodam że zbiorniczek przezroczysty nie jest, ale raczej zmatowiał z racji wieku.
Z dużej chmury mały deszcz,
Z małej chmury duży deszcz,
Nazywaj sobie to jak chcesz...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2153568#2153568

Obrazek
szkudnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn maja 21, 2007 13:08
Lokalizacja: Kętrzyn / Kutno
Online: 0s

Postprzez Bemoll » Wt lis 03, 2009 12:13

Witam

W dniu wczorajszym dolałem płynu do zbiorniczka tak aby pokrywał się z kreską max. Dzisiaj z samego rana poszedłem odpalić samochód (temp. -1,5 st) i wszystko jest w jak najlepszym porządku, jeszcze podjadę do mechanika aby sprawdził jaka jest jego krzepliwość aby mieć pewność że przy większych mrozach problem nie powróci, no chyba że padną czujniki o których pisał Mariusz75.

Dzięki wielkie za pomoc.
pozdr.
Bemoll
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N paź 18, 2009 09:01
Lokalizacja: wielkopolska
Online: 0s

Postprzez tomek08 » Wt lis 03, 2009 18:37

Witam, to teraz mi wytłumaczyłeś mariusz75, na to bym nie wpadł. O tym czujniku naprawdę gdzieś czytałem. Dzięki za wyjaśnienie sprawy. Pozdrawiam.
Tomek
tomek08
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz mar 19, 2009 15:43
Lokalizacja: częstochowa
Online: 15d 18h 29m
Pomógł: 15
Auto: seat ibiza
Silnik: ASV+

Postprzez Yaro1981 » Śr lis 04, 2009 20:15

witam dziś rano miałem podobny problem tyle ze w MKIV temperatura okolo -3 zapaliłem silnik i nagle zaczeła migać kontrolka od wody płyn wymienałem na nowy w sierpniu tego roku zgasiłem silnik zapaliłem drugi raz i znów to samo , otworzyłem maske płyn ok poziom dobry poruszałem troche zbiorniczkiem zapaliłem i juz sie kontrolka nie świeci cały dzień był spokój zobaczymy jak bedzie jutro
Obrazek
Yaro1981
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): N mar 01, 2009 12:17
Lokalizacja: Śląsk
Online: 41d 7h 2m
Pomógł: 79
Ostrzeżenia: 2
Auto: Golf MKIV
Silnik: 1.9

Postprzez Fanek » Śr lis 04, 2009 22:47

i ja miałem 30min temu identyczny problem, w Golf IV TDI, angielksi napis na komputerze by sprawdzić poziom płynu chłodniczego, wyłączyłem silnik, sprawdziłem poziom, poruszałem zbiorniczkiem, odpaliłem silnik jeszcze raz i komunikat znikł, zobacze jak bedzie jutro.
temp -1.5 stopnia u mnie.

czy ten przyrząd do badania gęstości płynu mają na każdej lepsiejszej stacji obsługi ?
Fanek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 23, 2009 15:03
Lokalizacja: Zambrów
Online: 29m

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,