przeróbka instalacji lamp xenonowych golf IV

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kaczy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
Lokalizacja: Sunshine State
Kontakt:

przeróbka instalacji lamp xenonowych golf IV

Post autor: kaczy » pt paź 30, 2009 00:42

wziąłem się za przeróbkę instalacji w moich lampach xenonowych ale mamy mały problem a więc tak, posiadam 2 lampy ori xenon AL'a, jak wiadomo kostki są 12 pinowe więc trzeba coś nie coś poprzerabiać. Z forum dowiedziałem się że mogę poprostu przerobić sąmą wtyczkę, w sensie ze starych lamp przełożyć gniazdo 10pinowe do lampy xenonowej:

posiadam 2 kostki:

Obrazek

no i teraz zaczyna się problem .. ogólnie korzystałem ze schematu autorstwa Kamela http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3163091
ale za nic nie moge połapać co do czego..

tak więc: prawa lampa posiada w kostce 10 pinów z czego 2 miejsca z 12 są wolne..

Obrazek

a co do samych kabli w lampie to doczepiłem nowe piny:

Obrazek

pytanie teraz co zrobić tzn które kable do których i które wcisnąc w kostke 10 pinową..

teraz lampa lewa: samej kostki jeszcze nie ruszaliśmy z tym że w niej jest 12 pinów

i tu już w sumie to nic nie wiem :D

proszę o pomoc .. z góry dzięki :pub:
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 09:59 przez kaczy, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pt paź 30, 2009 13:09

kaczy przecież ja tam łopatologicznie rozpisałem, bo dla siebie :-)


No to będzie tak:

Z wtyczki przetwornicy wychodzą 2 grubsze kable (mniej więcej na środku wtyczki - u mnie był to żółty +12V i brązowy -12V - u Ciebie nie widzę, które to, ale są charakterystyczne, bo to te dwa najszersze piny w przetwornicy).
+12V wpinasz w pin 7 kostki 10-pinowej
-12V wpinasz w pin 8 kostki 10-pinowej.


Resztę na Twojej fotce widzę tak:
+12V kierunkowskazu to przewód niebieski - wpinasz go w pin 6 kostki 10-pinowej,
+12V pozycji to przewód zielony - wpinasz go w pin 10 kostki 10-pinowej,
+12V drogowych to przewód czerwony - wpinasz go w pin 9 kostki 10-pinowej.


Jako, że ja robiłem instalkę z instalacji lampy zwykłej to masy miałem troszkę inaczej. U Ciebie widzę, że masa -12V kierunku, pozycji i długich jest razem, więc przewód brązowy (ten łączący oprawkę kierunku, pozycji i kostkę długich) wpinasz w pin 4 kostki 10-pinowej.


Pozostaje zabawa z silniczkiem regulacji wysokości.
Szczerze mówiąc to na Twojej fotce widzę tylko jeden czarny.
Jak wymacasz silniczek, a raczej jego wtyczkę to są w niej 2 czarne i 1 brązowy:
- brązowy wpinasz w pin 3 kostki 10-pinowej,
- środkowy czarny z wtyczki silniczka wpinasz w pin 5 kostki 10-pinowej,
- zewnętrzny czarny wpinasz w pin 1 kostki 10-pinowej.


Z wtyczki przetwornicy wychodzą jeszcze 3 kable, zakończone wtyczką (wchodzi w zapłonnik). Pozostałe kable z wtyczki przetwornicy Cię nie interesują, bo ich nie podłączasz. Można je zostawić, uciąć czy co tam chcesz :-)


Mam nadzieję, że coś Ci to pomoże :-)

[ Dodano: 30 Paź 2009 12:24 ]
U Ciebie na fotce nie widzę dokładnie tych przewodów od silniczka i tych grubszych z wtyczki przetwornicy.

Tu Ci rozpisałem to co widzę:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 13:18 przez Kamel, łącznie zmieniany 5 razy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

kaczy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
Lokalizacja: Sunshine State
Kontakt:

Post autor: kaczy » pt paź 30, 2009 17:48

ok zabiorę się jeszcze raz bo wczoraj totalnie zgłupiałem :D narazie dzięki za tą rozpiskę :pub:
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 09:58 przez kaczy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pt paź 30, 2009 17:53

jeszcze może coś takiego komuś się przyda - oficjalnie to poziomowanie xenonu z kabiny
http://rapidshare.com/files/182446826/p ... kabiny.pdf

i coś obcojęzycznego - ale są rysunki :hmm:
http://rapidshare.com/files/210588200/X ... legung.pdf


pliki pdf do ściągnięcia ze schematami
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 17:55 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

kaczy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
Lokalizacja: Sunshine State
Kontakt:

Post autor: kaczy » sob paź 31, 2009 16:18

Kulon, gdzieś to już kiedyś miałem napewno się przyda :pub:

[ Dodano: 31 Paź 2009 13:25 ]
a więc tak, to wszystko opanowałem i jest ok :
Kulon pisze:Z wtyczki przetwornicy wychodzą 2 grubsze kable (mniej więcej na środku wtyczki - u mnie był to żółty +12V i brązowy -12V - u Ciebie nie widzę, które to, ale są charakterystyczne, bo to te dwa najszersze piny w przetwornicy).
+12V wpinasz w pin 7 kostki 10-pinowej
-12V wpinasz w pin 8 kostki 10-pinowej.


Resztę na Twojej fotce widzę tak:
+12V kierunkowskazu to przewód niebieski - wpinasz go w pin 6 kostki 10-pinowej,
+12V pozycji to przewód zielony - wpinasz go w pin 10 kostki 10-pinowej,
+12V drogowych to przewód czerwony - wpinasz go w pin 9 kostki 10-pinowej.


Jako, że ja robiłem instalkę z instalacji lampy zwykłej to masy miałem troszkę inaczej. U Ciebie widzę, że masa -12V kierunku, pozycji i długich jest razem, więc przewód brązowy (ten łączący oprawkę kierunku, pozycji i kostkę długich) wpinasz w pin 4 kostki 10-pinowej.

teraz pozostaje mi to:
Kamel pisze:Pozostaje zabawa z silniczkiem regulacji wysokości.
Szczerze mówiąc to na Twojej fotce widzę tylko jeden czarny.
Jak wymacasz silniczek, a raczej jego wtyczkę to są w niej 2 czarne i 1 brązowy:
- brązowy wpinasz w pin 3 kostki 10-pinowej,
- środkowy czarny z wtyczki silniczka wpinasz w pin 5 kostki 10-pinowej,
- zewnętrzny czarny wpinasz w pin 1 kostki 10-pinowej.


Z wtyczki przetwornicy wychodzą jeszcze 3 kable, zakończone wtyczką (wchodzi w zapłonnik). Pozostałe kable z wtyczki przetwornicy Cię nie interesują, bo ich nie podłączasz. Można je zostawić, uciąć czy co tam chcesz

a więc u mnie z silniczka tez idą 3 kable: 2 czarne i 1 brązowy, a z wtyczki z przetworcniy zostały jeszcze 4 kable: taki biały czy tam szary, żółty, niebieski i fioletowy..

i teraz tak: jeden czarny który idzie od silniczka idzie do wtyczki z przetwornicy, drugi czarny połączony jest pinem razem z tym fioletowym ze wtyczki przetwornicy a brązowy z silniczka połączony jest pinem z kablem brązowym który idzie z wtyczki przetwornicy i te 2 brązowe włożyłem w pin 8 w kostce 10pinowej

w kostce 10-pinowej został mi jeszcze wolny 1, 2, 3, 5 pin..

Obrazek

i teraz tak:
Kamel pisze:brązowy wpinasz w pin 3 kostki 10-pinowej
kaczy pisze:brązowy z silniczka połączony jest pinem z kablem brązowym który idzie z wtyczki przetwornicy i te 2 brązowe włożyłem w pin 8 w kostce 10pinowej
mam je rozpiąć i włożyć w pin8 sam brązowy z silniczka a ten z kostki zostawić ??

Kamel pisze:środkowy czarny z wtyczki silniczka wpinasz w pin 5 kostki 10-pinowej,
- zewnętrzny czarny wpinasz w pin 1 kostki 10-pinowej.
kaczy pisze:jeden czarny który idzie od silniczka idzie do wtyczki z przetwornicy, drugi czarny połączony jest pinem razem z tym fioletowym ze wtyczki przetwornicy
czyli ten co jest złączony z fioletowym mam też rozłączyć i sam czarny włożyć w pin5 a 2 który idzie od silniczka do wtyczki to co z znim ?? mam rozciąć i włożyć w pin1 ?? :)

no i te 3 co idą z wtyczki przetwornicy mam zostawić to jest niebieski, zółty i biało-szary ?

:okej:



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » sob paź 31, 2009 22:26

kaczy pisze:no i te 3 co idą z wtyczki przetwornicy mam zostawić to jest niebieski, zółty i biało-szary ?
kaczy te idące z silniczka do przetwornicy zdawały egzamin przy oryginalnej instalacji z samopoziomowaniem.
U nas nie ma samopoziomowania, więc robimy sobie regulację z kabiny.
Zatem te pozostałe kable idące do przetwornicy są nieważne.

Brązowy z silniczka to jest masa, więc może być pod pin 8, który też jest masą.
kaczy pisze:jeden czarny który idzie od silniczka idzie do wtyczki z przetwornicy
Wychodzi mi, że to jest +12V, więc wpinamy go w pin 1 kostki 10-pinowej.
kaczy pisze:drugi czarny połączony jest pinem razem z tym fioletowym ze wtyczki przetwornicy
A to byłby control silniczka regulacji, więc wpinamy go w pin 5 kostki 10-pinowej.


Dla pewności jak masz możliwość wymacania wtyczki w silniczku to spróbuj zorientować się, który czarny jest po środku, bo to jest control (wpinany w pin 5 kostki 10-pinowej), a wtedy drugi to +12V.
Ostatnio zmieniony sob paź 31, 2009 22:27 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

kaczy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 11:44
Lokalizacja: Sunshine State
Kontakt:

Post autor: kaczy » pn lis 02, 2009 20:26

Kamel pisze:kaczy te idące z silniczka do przetwornicy zdawały egzamin przy oryginalnej instalacji z samopoziomowaniem.
U nas nie ma samopoziomowania, więc robimy sobie regulację z kabiny.
Zatem te pozostałe kable idące do przetwornicy są nieważne.

Brązowy z silniczka to jest masa, więc może być pod pin 8, który też jest masą.
kaczy napisał/a:
jeden czarny który idzie od silniczka idzie do wtyczki z przetwornicy


Wychodzi mi, że to jest +12V, więc wpinamy go w pin 1 kostki 10-pinowej.
kaczy napisał/a:
drugi czarny połączony jest pinem razem z tym fioletowym ze wtyczki przetwornicy


A to byłby control silniczka regulacji, więc wpinamy go w pin 5 kostki 10-pinowej.


Dla pewności jak masz możliwość wymacania wtyczki w silniczku to spróbuj zorientować się, który czarny jest po środku, bo to jest control (wpinany w pin 5 kostki 10-pinowej), a wtedy drugi to +12V.
aaaaaaaaa to teraz już wszystko wiem .. jak jeszcze dzisiaj będę miał chęci to zajme się tym :) :bigok: dzięki Kamel :pub: :pub:

[ Dodano: 02 Lis 2009 19:18 ]
Kamel, jeszcze jedno .. bo w lewej lampie od wtyczki przetwornicy doszło mi jeszcze 2 kable ( żółty i zielony ) który idą do wtyczki 12 pin, zajmują one pin 10 i 12. .je olewam i zostawiam tak i robie tak jak w prawej lampie ?

Obrazek



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » pn lis 02, 2009 20:28

kaczy pisze:je olewam i zostawiam tak i robie tak jak w prawej lampie ?
Dokładnie tak :-) Ja u siebie w obu lampach mam identyczną instalację. Nic dodatkowego nie ma w jednej czego nie ma w drugiej :-)
kaczy pisze:wiesz wkońcu jesień, długie wieczory itp.. acha tylko że w tej prawej lampie nie działą mi regulacja ?? mogłem pomylić te 2 czarne kable ?
Mogłeś je pomylić.
Za pierwszym podejściem zrobiłem dokładnie to samo i odwrotnie podłączyłem, tyle, że zorientowałem się już po założeniu lamp na samochód i po założeniu zderzaka :-)
Zamień je miejscami i wszystko powinno być oki :-)
Przy założeniu oczywiście, że silniczki są sprawne.
Ostatnio zmieniony pn lis 02, 2009 20:34 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości