TPS czujnik położenie przepustnicy 2.0 8v 2E - jak sprawdzić

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

TPS czujnik położenie przepustnicy 2.0 8v 2E - jak sprawdzić

Post autor: Gawior » śr paź 28, 2009 20:15

Witam. Jak sprawdzić i sutawić czujnik położenia przepustnicy TPS w moim golfiku z silnikiem 2E ?
Pod które piny się podpiąć i jakie powinny być wartości na nich ?

Potencjometr przepustnicy u mnie jest z 3 pinami.
Wiele jest napisane co i jak ale o czujnikach 4 pinowych ( 5 pinów i środkowy "martwy" ). Poza tym te czujniki 4 pinowe maja możliwość regulacji na tych śrubkach ( otwory są podłużne co umożliwia przesuwanie potencjometru ). Natomiast w tym moim ( zdjęcia allegro czy sklepów internetowych, bo mojego nie odkręcałem ) otwory są "normalne", czyli chyba przykręca się go bez regulacji.

[ Dodano: 28 Paź 2009 19:19 ]
Dodaje link z allegro do takiego czujnika jak mam w moim silniku.

http://moto.allegro.pl/item791362952_po ... t_tps.html



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr paź 28, 2009 20:28

kabel sygnałowy to środkowy, mierzysz na nim napiecie ale wtyczka musi byc podłączona, więc musisz wyprowadzi sobie kabelek od środkowego pinu w bok. Włączasz zapłon. Nie włączasz silnika. Na kabelku napięcie w miarę ręcznego otwierania przpustnicy ma płynnie wzrasta od ok. 0.7 do 4.5 Volta - jest tolerancja na te wartości, chodzi o to głównie żeby wzrost napięcia był płynny, bez skoków, które świadczyłyby o prztarciu ścieżki potencjometru.
A do ustawienia przepustnicy jest śróbka od przodu widoczna. Luzujesz jej nakrętkę kontrującą. Wykręcasz sróbkę regulacyjną, wkładasz cienką bibułkę pod nią i dokręcasz aż bibułka zostanie nią dociśnieta i ciężko będzie ja wysuną bez rozerwania. Teraz dokręcasz śróbkę pół obrotu i kontrujesz nakrętką uwzając żeby przy kontrowaniu śróbka się już nic nie obróciła (ma wcięcie na śróbokręt na końcu).
Tyle. W zasadzie fabryka to ustawia raz na zawsze, ale skoro coś niejasnego sie dzieje mozna to można to zrobic na nowo jak opisałem.
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 20:29 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr paź 28, 2009 20:29

u mnie na zViście nie działa Autodata a z tego co pamiętam to tam jest dobry opis jak sprawdzać elementy składowe. Jak masz dostęp lub u kogoś w warsztacie zerknąc to tam odsyłam... Są szkice i podane wartości oraz dobry opis krok po kroku, może uda Ci się trafić nawet po polsku.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » czw paź 29, 2009 17:32

TPS chyba sprawny. Wbiłem się szpilkami w przewody od czujnika położenie przepustnicy i napięcie jakie było to przy całkowicie zamkniętej przepustnicy było chyba 0,73 V, dokładnie nie pamiętam już :p , ale było niewiele ponad 0,70 V. a przy maksymalnie otwartej przepustnicy było 4.49 V. Więc prawie tak jak podał Paweł Marek, któremu jestem bardzo wdzięczny i za to plus. Wzrost napięcia w miarę otwierania przepustnicy był płynny, nie miał przerw co by wskazywało na przetarcie ścieżki potencjometru.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości