potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

potrzebny schemat podłączenia przekaźnika świec żarowych

Postprzez cegiel1989 » Cz paź 15, 2009 22:16

Witam

proszę o pomoc w podłączeniu go jakie napięcia do jakiego numeru,
poniżej dołączam rysunek przekaźnika od strony wyprowadzeń

Obrazek
[b]kupię tylną lewą osłonę/obudowę lampy do caddy mk1[/b]
cegiel1989
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 04, 2007 21:28
Lokalizacja: Wąbrzeźno
Online: 5d 11h 37m

Postprzez Zico63b » Cz paź 15, 2009 23:24

To jest do "wolnossącego" Diesla, ja mam TDI więc napiszę tylko że:
Z ogólnych zasad oznakowań wynika
50 - włączanie rozrusznika ze stacyjki;
30 - stały plus;
87 - wyjście (w tym wypadku na świece)
86 - podanie napięcia sterującego lub czasem plus "po zapłonie";
85 - masa cewki sterowania bądź masowanie cewki poprzez jakiś wyłącznik.
T - zwykle dla wyłącznika czasowego różnych typów;
L - lampki kontrolne.


Można też inaczej - sprawdzając w jakie z pinów gniazda skrzynki bezpieczników wchodzą poszczególne styki ustalić to, biorąc pod uwagę opis który posiadam:
1 - rozrusznik;
2 - plus po zapłonie;
3 - czujnik temperatury płynu chł.;
4 - wyjście na świece;
5 - brak (niewykorzystany);
6 - stały plus;
7 - brak (niewykorzystany);
8 - masa bezpośrednio do blachy (bez żadnego wyłącznika choć oczywiście poprzez ścieżki skrzynki bezpieczników);
9 - lampka kontrolna świec.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 20:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez blm » Śr sty 20, 2010 14:10

Czy w na zdjęciu poniżej.. piny przekaźnika są zgodne z opisem który podał Zico63b?
Obrazek
Obrazek

Rozumiem, że 85 to będzie wyłącznik czasowy? Gdzie go znajdę?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez Zico63b » Śr sty 20, 2010 21:17

To jest przekaźnik właśnie do mojego i AEY, inny niż do Diesli "nieelektronicznych".
Pin 85-ty jest sterowany komputerem samochodu, tzw. ECU, umieszczonym na podszybiu.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 20:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez blm » Śr sty 20, 2010 21:23

Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez PinkFloyd » Śr sty 20, 2010 21:25

blm napisał(a):Przewód idzie bezpośrednio do ECU? Czy po drodze ma jakiś bezpiecznik lub co innego? Mam taki problem, że przekaźnik się nie załącza.. więc chce zbadać obwód od pinów 86 i 85. A na ECU jak zlokalizować obwód do tego pinu 85-tego? Ciężkie dojście jest do ECU? W sobotę chcę z tym powalczyć.


odepnij czujnik temp. i zdejmij fajke ze świecy i miernikiem sprawdz czy wtedy jest napięcie, masz na to ok 10 sek. wtedy napiece zniknie
Ostatnio edytowano Śr sty 20, 2010 21:26 przez PinkFloyd, łącznie edytowano 1 raz
DLA MIŁOŚNIKÓW SAMOCHODU AUDI A2 http://www.audia2.ecom.com.pl/ ZAPRASZAM !!!
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 17, 2006 07:53
Lokalizacja: SZCZECIN-USA
Online: 26d 21h 17m
Pomógł: 654
Auto: Dodge.Ch. Jetta BLS
Silnik: SRT8

Postprzez Zico63b » Śr sty 20, 2010 21:29

W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.
Z pinu 85 idzie bez bezpieczników czy nawet złączy - prosto do pinu 50 komputera (w silniku 1Z!).
Dojście nie specjalnie dobre, wymaga rozebrania osłony podszybia.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 20:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez blm » Śr sty 20, 2010 21:31

Wszytko jest już sprawdzone.. napięcia nie ma.. przekaźnik wymieniany.. chociaż wizualnie stary był dla mnie w 99% ok. Napięcie na pinach 87-30 jest, sprawdzałem spinaczem.. dlatego na fotce plastik jest lekko przypalony, wiem mój błąd, ale to już był akt desperacji... zwalone było wszystko - przepalone świece.. kąt wtrysku.. normalnie po całości. Przekaźnik sprawdzałem też komputerem.. nie "cykał".

Taki błąd jest na komputerze:
"18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground"

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:34 ]
Zico63b napisał(a):W zacisku skrzynki bezpiecznikowej gdzie wchodzi pin86 przekaźnika, (nie 85)! napięcie ma być z chwilą włączenia zapłonu, to warto sprawdzić.


Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.
Ostatnio edytowano Śr sty 20, 2010 21:32 przez blm, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez Zico63b » Śr sty 20, 2010 21:55

W silniku ALH jest nieco bardziej skomplikowany układ niż w 1Z, troszkę musiałem sie rozejrzeć.
Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).
Nic więcej sie nie wymyśli, tak trzeba badać by usterkę znaleźć, w ECU szukać dopiero po przebadaniu wszystkiego.

[ Dodano: 20 Sty 2010 21:59 ]
blm napisał(a):Mówisz o tej skrzynce na akumulatorze.. tam bezpiecznik jest OK, ale fakt napięcia nie sprawdzałem.

Nie. mówię o tej widocznej pod tablicą, w kabinie.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 20:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez blm » Cz sty 21, 2010 22:19

Zico63b napisał(a):Pin 86 lub 19 (zalezy od wykonania) przekaźnika świec żarowych (108, gniazdo 4) jest zasilany z przekaźnika 109 z gniazda 12. Zasila on sporo urządzeń i nie podejrzewam by on nie działał. Tak więc w pinie 86 lub 19 napięcie musi być, inaczej dokładne sprawdzenie skrzynki bezpieczników - czy coś się nie przepaliło.
Z pinu 85 lub 16 cewka jest już masowana przez pin 42 ECU (nie 50 bo to w 1Z!).

Hmm.. dopadłem się schematów tej elektryki i wywnioskowałem z nich co innego. Mam takie schematy: http://img406.imageshack.us/g/511w.jpg/
Z tego co "wyczytałem" to pin 85 idzie przez złącze do komputera, a 86 przez bezpiecznik 34 (który jest OK), potem złącze i do "+". Niech ktoś spojrzy czy dobrze to zinterpretowałem. W sobotę będę sprawdzał. To jest tak jak pisze Zico63b czy nie?
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2

Postprzez Zico63b » Cz sty 21, 2010 22:51

Widzę właśnie tą różnicę, dotyczącą istnienia bezpiecznika 234; na schemacie który znalazłem w necie nie ma go. Trzeba by jeszcze i jego sprawdzić, natomiast masowanie cewki przez komputer ECU jest bez zmian.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 20:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez blm » N sty 24, 2010 13:18

Wczoraj rozwiązałem mój problem z przekaźnikiem.. okazało się, że bezpiecznik 34 chyba nie ma tu znaczenia. Okazało się, że sterowanie przekaźnikiem było odłączone (wyjęta ta wtyczka: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296385), wcześniej nie wiedziałem od czego jest, ale sprawdziłem, że na jednym pinie po włączeniu stacyjki jest "+", a na drugi po podłączeniu miernika ("bzyczka") i puszczeniu testu przekaźnika z komputera pojawia się masa sterowana z komputera. A co do tego bezpiecznika to nie wiem.. może źle schemat "przeczytałem".. potwierdzę, że faktycznie po odłączeniu przekaźnika 109 z gniazda 12 nie było napięcia na przekaźniku od świec.. ale ten przekaźnik 109 steruje większą ilością rzeczy.
Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl
blm
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz maja 25, 2006 21:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Online: 5h 58m
Pomógł: 2




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,