Montaż zarówek OSRAM Night Breaker

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Montaż zarówek OSRAM Night Breaker

Post autor: matirati666 » ndz paź 11, 2009 11:45

Witam :bigok:

Chciałbym zapytać posiadaczy MK3, czy prawdą jest że aby zamontować sobie mocniejsze żarówki, w tym przypadku w/w OSRAM`y należy najpierw pokombinować coś przy kablach i wmontować przekaźniki do świateł. Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć. Jak to wygląda w praktyce?


Dzięki za odpowiedź


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz paź 11, 2009 11:58

matirati666 pisze:mocniejsze żarówki
co masz na myśli pisząc "mocniejsze", większa moc? Nie radzę stosować mocniejszych żarówek..poszukaj na forum dlaczego
matirati666 pisze:wmontować przekaźniki do świateł
raczej zamontować, jeżeli ich nie posiadasz
matirati666 pisze:Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć.
Teraz piszesz o "lepszych" żarówkach, wcześniej o "mocniejszych"...
włącznik może się usmażyć jeżeli nie będziesz miał przekaźnika...tym bardziej przy mocniejszych żarówkach...efektu świecenia też nie będzie bez przekaźnika...
Dobre światła to dobre żarówki + przekaźniki



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Montaż zarówek OSRAM Night Breaker

Post autor: Haki » ndz paź 11, 2009 12:01

matirati666 pisze:Witam :bigok:

Chciałbym zapytać posiadaczy MK3, czy prawdą jest że aby zamontować sobie mocniejsze żarówki, w tym przypadku w/w OSRAM`y należy najpierw pokombinować coś przy kablach i wmontować przekaźniki do świateł. Bo gdzieś czytałem że pomimo montażu lepszych H4 nie będzie efektu lepszego a przy okazji za bardzo się obciąży lepszymi żarówkami kostkę od włącznika świateł i można ją usmażyć. Jak to wygląda w praktyce?


Dzięki za odpowiedź
Te OSRAMY-- o których napisałeś wcale nie są mocniejsze watowo :bigok: mają tak samo 55/60W... ich lepsze świecenie bierze się z ich budowy - i gazu jakim są wypełnione przez co świecą mocniej ale i krócej od żaróweczek standardowych...

Nie musisz nic przerabiać. Swoją drogą nie ładuj się w tzw marketowy szajs i ichniejsze żarówy 100W itp :green_fuck: bo będziesz miał problem z lampami wewnątrz których będzie za duża temperatura...
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 12:02 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » ndz paź 11, 2009 12:05

No może za dobrze się tam nie określiłem z tymi żarówami. Chodzi mi generalnie o to czy jak wsadzę te OSRAMY czy będzie lepszy efekt świecenia, czy będzie jaśniej niż na "zwykłych" H4 i czy do nich muszę zamontować przekaźnik?


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz paź 11, 2009 12:09

matirati666 pisze:No może za dobrze się tam nie określiłem z tymi żarówami. Chodzi mi generalnie o to czy jak wsadzę te OSRAMY czy będzie lepszy efekt świecenia, czy będzie jaśniej niż na "zwykłych" H4 i czy do nich muszę zamontować przekaźnik?
Nie musisz nic montować by działały prawidłowo, bo są przystosowane pod standardową instalację w autach. Świecić będą na pewno jaśniej :bigok: ale i krócej.... a czemu tak jest to już doczytaj na Googlach :helm:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » ndz paź 11, 2009 12:14

aha ok dzięki za odpowiedź. A czemu zatem piszą np i na tym forum o montażu przekaźników w MK3 i wcześniejszych? Do standardowych żarówek żeby jaśniej świeciły czy jak? Sorki ze takie pytania ale z elektryki to mam dwóję:P


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » ndz paź 11, 2009 12:29

Jak napisał kolega Qto Teraz piszesz o "lepszych" żarówkach, wcześniej o "mocniejszych"...
włącznik może się usmażyć jeżeli nie będziesz miał przekaźnika...tym bardziej przy mocniejszych żarówkach...efektu świecenia też nie będzie bez przekaźnika...


Te osramy nie są mocniejsze Watowo ,, mają tak samo 55W więc działają jak najzwyklejszy zamiennik Twoich starych H4.

Przekaźnik owszem- trzeba montować ale do żarówek marketowych i nie tylko gdzie producent podaje magiczne :green_fuck: 100W. Jak już pisałem nie kupuj tego bo będziesz miał jazdę z odbłyśnikami w lampie, które zbyt wysoka temperatura uszkodzi.

Te osramy- świecące na biało- niebiesko itp -- to nic innego jak trochę inna budowa- mniejsza bańka ,, gaz ,którym jest najczęściej ksenon lub jego mieszanka i to chyba wszystko co powinieneś wiedzieć..

By cię uspokoić z tym przekaźnikiem-- powiem tak== miałem w Polo Coupe rok 93 owe Osramy i świeciły dotąd ,aż się same nie poprzepalały co w moim przypadku trwało 8 miesięcy-- więc dość długo :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
matirati666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob sie 30, 2008 22:32
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: matirati666 » ndz paź 11, 2009 13:34

Dzięki Wam wszystkim za pomoc. Temat już można zamknąć


Życie się kręci powyżej 4 tysięcy ... :D

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz paź 11, 2009 14:16

matirati666 pisze:A czemu zatem piszą np i na tym forum o montażu przekaźników w MK3 i wcześniejszych?
Dlatego że nie było ich oryginalnie. Z czasem do żarówek dochodzi coraz mniejsze napięcie, przewody coraz starsze, co za tym idzie słabiej świecą. Poza tym cały prąd przepływa przez włącznik świateł, dlatego np w MK2 tak często przepalają się te włączniki.
Zakładanie przekaźnika nie jest obowiązkiem, ale jego montaż na pewno poprawi świecenie Twoich lamp i odciąży włącznik oraz oryginalną instalację świateł.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » ndz paź 11, 2009 21:11

Haki pisze:Przekaźnik owszem- trzeba montować ale do żarówek marketowych i nie tylko gdzie producent podaje magiczne 100W.
Sprawa montażu przekaźników nie ma nic wspólnego z żarówkami.
Haki pisze:Te osramy- świecące na biało- niebiesko itp -- to nic innego jak trochę inna budowa- mniejsza bańka ,, gaz ,którym jest najczęściej ksenon lub jego mieszanka i to chyba wszystko co powinieneś wiedzieć..
Nie ksenon a Halogen ;P ale to powinieneś wiedzieć.
Ostatnio zmieniony ndz paź 11, 2009 21:12 przez sHpAaKu, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości