Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Oto sposób na odpowietrzenie sprzęgła

Postprzez JAFO » So lis 12, 2005 19:23

Oczywiście hydraulicznego siłownika sprzęgła.
Tekst prosty, chyba nie trzeba tłumaczyć :helm:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez Pirat_666 » So lis 12, 2005 19:55

A mozeby tak po angielsku chociaż :chytry:
Nie na zawsze przykuci jesteśmy do kręgów świata, poza nimi zaś istnieje coś więcej niż wspomnienie.
Pirat_666
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 11:12
Lokalizacja: Będzin/Miasteczko Slaskie
Online: 2h 2m
Pomógł: 6
Auto: AUDI A6
Silnik: 2 5TDI

Postprzez TUTENHAMON » So lis 12, 2005 19:57

Tak to prawda chociaż po angliku?
TUTENHAMON
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska
Online: 0s
Pomógł: 78

Postprzez JAFO » So lis 12, 2005 23:02

1.Wykręcić 1/2 obrotu odpowietrzniki zacisku hamulca przedniego koła i siłownika sprzęgła
2.Oba odpowietrzniki połączyć jednym wężem.
3.Pedał hamulca wciskać kilkakrotnie ostrożnie i POWOLI po to, by płyn hamulcowy z zacisku przedniego koła przepchać przez zapowietrzony siłownik sprzęgła do zbiornika płynu hamulcowego.
4.NIE WCISKAĆ PEDAŁU MOCNO, BO WĘŻYK SPADNIE Z ODPOWIETRZNIKÓW.
5.Regularnie kontrolować poziom płynu w zbiorniczku.
6.Jeśli przestaną się ukazywać bąbelki powietrza w zbiorniczku zakręcić oba odpowietrzniki i zdjąć wężyk.
7, Wyrównać poziom płynu hamulcowego.


Kiedyś, dawno temu w Szwecji tak samo odpowietrzałem sprzęgło SCANII. dziwiło mnie to, że musiałem pompować pompką płyn do dolnego siłownika, ale teraz już wiem, o co chodziło.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez pszczyna » Cz lut 16, 2006 15:43

pierwsze słyszę i widzę w jakim bolidzie trzeba tak czynić ???????
Obrazek Obrazek Obrazek
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Online: 45m
Pomógł: 784

Postprzez sas_gti » Cz lut 16, 2006 16:20

we wszytkim co ma hydrauliczne sprzegło.....
w przypadku mk2 tylko w 1.8 g60
potem jeszcze np octavia 1,9 tdi i mnóstwo mnóstwo innych...
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Online: 8d 19h 24m
Pomógł: 640
Auto: mk2
Silnik: ABF

Postprzez stonalodz » So lut 18, 2006 02:29

a ja robie tak
1. napelniam zbiorniczek na full
2. zakrecam nakretke z dziurka na zbiorniczek
3. poluzowuje odpowietrznik wysprzeglika
4. przez dzurke pompuje sprezonym powietrzem ( nie za bardzo, bo wystrzeli korek)
5. jak z odpoweitrznika leci czysciutki plyn, to zakrecam, kontroluje stan plynu ham. i po wszsytkim.
sprzegielko jak brzytwa :).

BTW jest to tez dobry sposob na szybka wymiane plynu hamulcowego.

pozdrawiam
stonalodz
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N gru 25, 2005 13:26
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Online: 0s
Pomógł: 4

Postprzez JAFO » So lut 18, 2006 12:09

Bo tak robią producenci samochodów. :helm:
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez cowboy » So lut 18, 2006 12:19

ooo wreszcie moze znalazłem sposób na zgrzytajacy wsteczny w mk3 AFN :)

u mnie problem jest ze wstecznym po porzadnym rozgrzaniu silnika ?
nie wiem czemu tak się dzieje ale nie pomaga wrzucenie 2, najlepszy sposób by nie zgrzytało jest kilkukrotne wciśniecie sprzęgła...ale nie zawsze pomaga - czasem mam wrażenie jakby sprzęgło nie wysprzęglało - delikatne próby wrzucenia wstecznego są jeszcze gorsze niz zdecydowane wrzucenie wstecznego, czaem wsteczny wchodzi zupełnie płynnie..

Płyn hamulcowy jest w tym samym obiegu - to wiem - mam pytanie czy obwody są niezalezne?
tzn Hamulec działa a sprzęgło może byc zapowietrzone ?

dodam że sprzęgło łapie nisko i zeby dobrze wysprzęglić trzeba pedał wcisnąć do podłogi...
cowboy
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 181d 17h 8m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Postprzez JAFO » So lut 18, 2006 12:47

Właśnie tak jest.
Punktem wspólnym jest zbiorniczek wyrównawczy, jednakże dopóki płyn hamulcowy jest w tym zbiorniczku to zapowietrzenie jednego ukladu nie ma nic wspólnego z zapowietrzeniem drugiego.
Grawitacja podpowiada nam, że powietrze -jako lżejsze od płynu hamulcowego -nie płynie w dół.

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 11:48 ]
być może tarcza sprzegłowa już się kończy.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez cowboy » So lut 18, 2006 16:32

no właśnie podobno jak sie kończy tarcza to sie pedał podnosi - autoregulacja...
a u mnie pedał bierze nisko - więc pozostaje chyba raczej odpowietrzenie ..

w kazdym razie juz cos wiadomo poza tym że ten typ tak ma :) a propos zgrzytów na wstecznym... zastanaiam sie jeszcze tylko co ma do tego rozgrzanie silnika :)
cowboy
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 181d 17h 8m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Postprzez JAFO » So lut 18, 2006 16:52

Pomyśl, że skrzynia biegów też jest gorąca, a więc chodzi tu o olej w skrzyni.
JAFO
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 26, 2005 21:42
Lokalizacja: NLI N000 Warmia
Online: 0s
Pomógł: 12

Postprzez cowboy » So lut 18, 2006 20:26

JAFO napisał(a):Pomyśl, że skrzynia biegów też jest gorąca, a więc chodzi tu o olej w skrzyni.


no i co z olejem w skrzyni?
przeciez sie go podobno nie wymienia? a stan sprawdzany był na ostatnim przeglądzie...

kilkukrotne wciśniecie sprzęgła oleju w skrzyni nie schałdza? :P
cowboy
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa
Online: 181d 17h 8m
Pomógł: 557
Auto: VW Polo FUN Audi B2Q
Silnik: R32 T

Postprzez VAUER6 » So lut 18, 2006 22:01

Ale czegos tu nie rozumiem.Skoro odpowietrznik kola laczymy jednym przewodem z silownikiem sprzegla i pchamy ten plyn ta rurka do zbiorniczka plynu hamulcowego(oryginalnego) to po co na tym zdjeciu jest sloik z plynem-nie rozumiem?

[ Dodano: Sob Lut 18, 2006 9:03 pm ]
Aha i poltorej obrotu a nie 1/2.Cos to dziwnie jest przetlumaczone.
VAUER6
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N wrz 19, 2004 19:53
Lokalizacja: SZCZECIN
Online: 0s

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,