bardzo dymi, nierowno chodzi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

bardzo dymi, nierowno chodzi

Post autor: QbaM » wt wrz 15, 2009 11:35

Witam wszystkich :)
mam taki problem z Golfem - otoz gdy ssanie jest wlaczone, wszystko jest w miare ok. Ale kieddy je wylacze, nawet jesli silnik jest rozgrzany do ksiazkowej temperatury, to silnik dlawi sie na luzie (np jak stoje na swiatlach) i zostawia za soba ogromna chmure dymu. Na ssaniu tego dymu nie ma raczej. Do tego jakby mocy ma mniej niz kiedys.

Świece zarowe ostatnio wymieniłem oraz przekaznik do świec, wiec to na pewno nie ich sprawa - zreszta tak jak mowilem nawet na rozgrzanym silniku tak sie dzieje (ciut mniej, ale jednak).

Powiedzcie mi prosze co tu moze byc nie tak, jaki moze byc koszt tego i gdzie znajduje sie dobry mechanik do diesli w Krakowie?

I teraz kolejna sprawa - czy w przypadku jazdy na ssaniu dluzej niz sie powinno cos zlego dzieje sie z silnikiem? Bo jak na razie bez ssania sie jezdzic raczej nie da.....

pozdrawiam

update: aha, dym jest szary.
update2: zapomniałem napisac - ostatnio zmienił sie rowniez troche dzwiek pracy silnika, jest taki bardziej "klekoczący". Znalazlem na youtube taki filmik: ... re=related
mysle ze on dobrze oddaje ten dzwiek. Film nie mojego autorstwa!
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 11:51 przez QbaM, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt wrz 15, 2009 16:19

Według mnie to kąt wtrysku ci się przestawia a spowodowane to jest najprawdopodobniej kończącym się klinem który ustala położenie koła rozrządu na wale .To niestety wada fabryczna 1,9TD AAZ ,sprawdz czy ci to koło nie bije czasem na boki bo od tego się zaczyna ,jak się kończy to wolę nie pisać żeby cię nie zmartwić...Jak chcesz poczytać więcej na ten temat wpisz w wyszukiwarkę "klin na wale" tu masz jeden z wielu tematów http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... klin++wale
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 16:24 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » wt wrz 15, 2009 23:14

Dzieki, niestety nie bardzo sie na tym znam tzn. sam tego sobie nie naprawie. Rozumiem ze jesli zmienie tylko kat wytrysku na prawidłowy, to po jakims niedlugim czasie z powrotem mi sie to spieprzy? Czy w ogole od razu? Udalbym sie z tym do mechanika ale nie mam zadnego zaufanego od diesli w Krakowie jakby ktos znał to bardzo prosze o wskazowke...



QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » śr wrz 16, 2009 11:29

OK dzieki za odpowiedzi. Pojade dzisiaj w takim razie do mechanika moze znajde jakiegos znajacego sie na rzeczy. Czy w takim razie bede musial wymieniac to koło, czy cały rozrząd jest do wymiany, czy cos jeszcze moze? Jakie sa mniej wiecej koszta czesci + robocizna za taka naprawe?
Kurcze przeczytalem ostatnio o tym pin-ie co kolega kilka postow wyzej na forum sprzedaje, chcialem sobie sprawic takie cos w nadziei na lepsza elastycznosc i prace zblizona do tdi 90km a tu takie jaja wyszly ;/
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 11:29 przez QbaM, łącznie zmieniany 1 raz.



QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » pt wrz 18, 2009 23:03

Bylem u mechanika cos było z pompa do zrobienia, niestety nie bardzo mi powiedzial o co konkretnie chodzilo. W kazdym razie koszt to był 350zł i teraz jest wszystko ok. Dzieki wszystkim za pomoc.



QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » pt wrz 18, 2009 23:36

wlasnie kat wtrysku był podobno ok, podobnie rozrzad, gosciu mowi ze to sprawdzali.
Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 23:36 przez QbaM, łącznie zmieniany 1 raz.



QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » pn wrz 21, 2009 22:01

No to sie porobiło. Auto pojezdzilo 2 dni i sie znowu przestawiło. Nie tak strasznie ale zauwazalnie dymiło na wolnych obrotach i silnik nierowno chodzil wiec pojechalem od razu do tego samego mechanika. No i rozkminialismy z mechanikiem co to jest pare rzeczy sprawdzal jeszcze, w koncu kazal mi sie przejechac szybciej kilka razy, bo chcial zobaczyc cos z dymem. Przejechalem sie 2 razy na wyzszych zylujac lekko silnik do 4 tys, zatrzymalem sie, silnik sobie chodzil na wolnych obrotach ale zaczelo sie niesamowite szarpanie, oczywiscie kleby dymu do tego. Pochodzil tak z 15 sekund az w koncu cos zazgrzytało i sie wyłączył. Proba odpalenia (ja nie chciałem, bo wiedziałem ze jest cos nie tak, ale mi mechanik kazał ktory chyba nie zdawał sobie sprawy ze prawdopodobnie rozrząd poszedł) skonczyła sie oczywiscie niepowodzeniem, tylko dziwne odgłosy silnik wydawał.

Mam nadzieje ze nie rozwalił sie silnik i sie go da odratowac. Pewnie poszedł rozrząd. Mechanik po ostatniej wizycie zarzekał sie, ze rozrząd i inne rzeczy były dokładnie sprawdzane i nie występował tam wyżej opisany przez kogoś problem z klinem.

No nic, na razie dopchalismy samochod na parking i jutro sie za niego wezma. Szczescie w nieszczesciu ze wszystko sie na oczach mechanika stało.

Co o tym myslicie? Jeszcze zamowilem sobie tego boost pina z allegro dzisiaj a widze ze bede go mogl sobie pewnie w tylek wsadzic co najwyzej.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt wrz 22, 2009 09:06

Ja bym tego ''mechanika'' za jaja powiesił ,przez jego głupote narobiłeś sobie szkód w silniku które będą cię drogo kosztowały. Na twoim miejscu bym dziada(bo mechanikiem nie da się go nazwać) ścigał :axe: bo ewidentnie jego działania doprowadziły do tego co się stało.Wystarczyło nie katować silnika tylko dostać się do koła rozrządu zanim rozleciało sie po niepotrzebnym katowaniu .A te 350zł to powinien ci w zębach oddać bo teraz wydasz co najmniej 3 razy tyle
Ostatnio zmieniony wt wrz 22, 2009 09:15 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 22, 2009 10:47

Smutne zakończenie :? napisz jak rozbierzecie, mam nadzieję że nic się nie stało, wsadź wał od tdi razem z kołem pasowym.



QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » wt wrz 22, 2009 12:21

No dzwonilem teraz do goscia i powiedzial ze z rozrzadem jest wszystko ok i ze sprawdza wszystko po kolei i na razie nie wie jaka jest przyczyna. Gdzies w silniku cos eweidentnie stawia opor, ale nie jest to wina rozrzadu. Ma sie do mnie po poludniu odezwac lub ja do niego, jak cos to dam wam znac na forum co to sie stalo.

[ Dodano: 22 Wrz 2009 17:05 ]
Okazalo sie ze to... uwaga uwaga... klin na wale. Nikt sie nie spodziewal, wiem.
teraz trzeba bedzie sprawdzic czy sie zawory nie pokrzywiły...

miazga, jak bylem pierwszy raz u mechanika to mu mowilem o tym ze tak slyszalem o tym klinie i zeby to sprawdzil, mowil ze wszystko ok i zebym nie wierzyl w takie rzeczy.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt wrz 25, 2009 19:52

i weź tu postaw auto do "mechanika"koszmar"/szkoda tak jak kolegabelcho99, powiedział
belcho99 pisze:Szkoda golfika, twoich nerwów i oczywiscie twojego potrwela.


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt wrz 25, 2009 19:58

QbaM pisze:Okazalo sie ze to... uwaga uwaga... klin na wale
Przecież od początku mówiłem że to klin na wale


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

QbaM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 11:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: QbaM » ndz wrz 27, 2009 20:50

munior pisze:
QbaM pisze:Okazalo sie ze to... uwaga uwaga... klin na wale
Przecież od początku mówiłem że to klin na wale
Przeciez to byla ironia :bajer:
Jutro odbieram od mechanika... ciekawe jakie koszty wyjda ;/



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz wrz 27, 2009 20:58

Ale oglądał czy naprawiał? Jak naprawiał i zostawił stary wał, to nim nie jeździj, tylko wrzuć go na alledrogo, może ktoś się złapie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości