Wymiana linki sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, miś fazi, italiano_83, edzio, VIP

Wymiana linki sprzęgła

Postprzez zetnktel » Cz wrz 10, 2009 02:38

Cześć. Kiedyś był tu temat z intrukacjami ale nie mogę go znaleźć mam na dysku Golf 2 sam naprawiam, ale akurat 167 strony na której piszą jak się wymienia linke nie ma :shock:

W związku z tym proszę aby ktoś zarzucił linkiem lub czymś do instrukcji jak linke sprzęgła wymienić i jak wyregulować bo mi tak fajnie wysoko brało i chce tak samo mieć. :jezor:

Pozdro.

Właśnie dziś pierwszy raz w życiu zepsuł mi się Golf.. poszła linka sprzęgła. I to jeszcze 20Km od domu na drugim końcu miasta. Przyjechał sąsiad z pomocą złapał mi starą linke na sznurek i jakoś dojechałem :roll:
Ostatnio edytowano Cz wrz 10, 2009 02:55 przez zetnktel, łącznie edytowano 5 razy
zetnktel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Online: 2h 59m

Postprzez Semian » Cz wrz 10, 2009 03:07

sama wymiana to nic trudnego musisz tylko odczepic linke w komorze i przy pedalach , a teraz pytanie jaka miales linke wczesniej z samoregulatorem czy bez ??
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Online: 24d 6h 36m
Pomógł: 18

Postprzez zetnktel » Cz wrz 10, 2009 14:11

A to linki nie wymienia sie tej całości tego kabla z obudową ? Co do samoregulatora nie wiem Nie mam instrukcji więc nie wiem. Powiedz mi jak to sprawdzić, na co zwrócić uwagę.
Ostatnio edytowano Cz wrz 10, 2009 14:13 przez zetnktel, łącznie edytowano 2 razy
zetnktel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Online: 2h 59m

Postprzez kawowy19 » Cz wrz 10, 2009 14:29

samoregulator jest zaraz przy mocowaniu linki do obudowy skrzyni , a wygladem przypomina oslonke harmonijkowa wyrazne-ogromne zgrubienie na pancerzu i tam srodki jest caly mechanizm samoregulacyjny do linki , a wymiana bardzo prosta odczep linke przy skrzyni a potem przy pedale i po sprawie :)
Tu takie podgladowe zdjęcie samoregulatora:
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/i ... 80f8b6.jpg
Ostatnio edytowano Cz wrz 10, 2009 14:34 przez kawowy19, łącznie edytowano 1 raz
to mój białasek:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1201030#1201030
kawowy19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów (wielkopolskie)
Online: 10d 16h 47m
Pomógł: 54
Auto: Golf MK2
Silnik: ABS

Postprzez zetnktel » Cz wrz 10, 2009 15:09

Mam z samoregulatorem. Niestety byłem już w sklepie i wyszło, że taka linka 180zl :( Tyle nie miałem więc kupiłem zwykłą i idę robić..Może uda mi się to wyregulować jakoś.
zetnktel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Online: 2h 59m

Postprzez Semian » Cz wrz 10, 2009 17:13

ile dales za linke bez regulacji ?? u mnie z regulatorem ceny zaczynaly sie od 80 zl a ja za bez regulacji zaplacilem 23 zl
projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Online: 24d 6h 36m
Pomógł: 18

Postprzez zetnktel » Cz wrz 10, 2009 19:08

Semianek napisał(a):ile dales za linke bez regulacji ?? u mnie z regulatorem ceny zaczynaly sie od 80 zl a ja za bez regulacji zaplacilem 23 zl


Za zwykła zapłaciłem 40zł. Zrobione w każdym bądź razie, jest różnica, tak jakby czuć bardziej to sprzęgło no i kapke niżej łapie, ale już mi się dziś nie chciało bawić. W każdym bądź razie działa.
zetnktel
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Online: 2h 59m

Postprzez prezesik25 » Pn wrz 21, 2009 16:58

/odświeżając temat/

dziś w Łodzi strzeliła mi linka sprzęgła, blisko był sklep motoryzacyjny, dałem za nią 115 zł no i wymieniałem na chodniku.
Starą linkę miałem z samoregulatorem, teraz mam bez samoregulatora (dwie nakrętki na końcu przy skrzyni).
Starą linkę miałem na pedale zabezpieczoną przed spadnięciem izolacją.
Po wymianie na nową też w taki sposób zabezpieczyłem. Linka spadała przy puszczeniu sprzęgła, wtedy była najluźniejsza.

Czy to dobre zabezpieczenie, czy ogólnie jak ona się powinna trzymać przy pedale?
Ostatnio edytowano Pn wrz 21, 2009 16:59 przez prezesik25, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 21h 50m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD

Postprzez mate64 » Pn wrz 21, 2009 17:09

zetnktel, PW na ciebie czeka
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez prezesik25 » Pn wrz 21, 2009 18:45

pomoże ktoś, czy mam zakładać osobny temat?

poniżej naszkicowałem o co mi chodzi - czy na końcu linki przy pedale sprzęgła powinno być jakieś oryginalne zabezpieczenie?

Obrazek
Ostatnio edytowano Pn wrz 21, 2009 18:55 przez prezesik25, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 21h 50m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD

Postprzez mate64 » Pn wrz 21, 2009 19:00

nie, nie powinno, wypada ci bo masz zbyt duży luz na lince, źle ją wyregulowałeś.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez prezesik25 » Pn wrz 21, 2009 19:54

ok, no ale jak ten luz zlikwiduję naciągając linkę kontrami przy skrzyni to wtedy przy puszczeniu pedału sprzęgło się ślizga.

ps. okazało się, ze stara linka się nie zerwała, tylko wypięła się z pedału - doleciała jakaś taśma, która widocznie ją zabezpieczała przez wypięciem (kombinacja poprzedniego właściciela lub mechaniora - oczywiście na szybko na chodniku zrobiłem tak samo i narazie jest git.
Albo założę drugą sprężynę przy łapie sprzęgła, aby odciągała pedał.
Ostatnio edytowano Pn wrz 21, 2009 19:55 przez prezesik25, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Online: 1d 21h 50m
Pomógł: 495
Auto: MK3 i Fiat Stilo
Silnik: 1.9JTD

Postprzez mate64 » Pn wrz 21, 2009 20:04

link (w mk2) jest zablokowana bodaj segerem, a luz pedału sprzęgła powinien wynosić 1,5-2 cm, linka nie powinna wypadać przy dobrej regulacji
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU
Online: 4h 11m
Pomógł: 191

Postprzez jabolo » Wt wrz 22, 2009 12:26

a jest jakas roznica w pedałach sprzegła w PN - PB(mk2)?? zakładam ze mam pedaly od PB a reszte czyli skrzynie silnik PN i linke bez samoregulatora..czy beda jakies problemy?w etce jakos sie nie moge doczytac jaka jest roznica w tych pedałach. jedynie pod etkowym rysunku mozna sie dopatrzec ze sie róznia ale jak wiadomo to tylko rysunek podgladowy
Ostatnio edytowano Wt wrz 22, 2009 12:31 przez jabolo, łącznie edytowano 1 raz
jabolo
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sie 20, 2007 22:12
Lokalizacja: łódz
Online: 3d 4h 48m

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,