Instakacja MKIII by Herbiasty

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Instakacja MKIII by Herbiasty

Post autor: herbiasty » czw sie 20, 2009 23:15

Witam!! oto moja instalacja :)
Na poczatek krotki opis i kilka fotek mojego starego audio.
Mialo byc dosc mocno. Jako ze czesto w innych autach zmienialem sprzet postanowilem zakupic nietypowy subwoofer: a wiec...
Jednostka - JVC KD LHX 501 EXAD
Wzmacniacze - Infinity kappa 202a i u-D GLOW 2075
Sub - Spinner audio M15 svc4
glosniki - jakies coaxiale Alpine i 6x9 sony w polce
Wygladalo to mniej wiecej tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
o dziwo wyciagnalem na tym jednym glosniku 140,8dB na zlocie w nowym wisniczu :grin:
a gralo tak:

<= ten taki slaby


jakis czas pozniej zakupilem drugi sub :helm:
Obrazek zasilony 990ATX
Jednak trzeba bylo zrobic porzadek ze wszystkim... i tak powoli...

NOWE AUDIO

Jednostka centralna - JVC KD LHX-501 EXAD
wzmacniacz - DLS CA-40
gl. przod - PB L-60C
sub - RE 12s4
zasilanie - kabel spawalniczy 50mm2 na (+) na (-) 20mm2 oraz 50mm2 przez mase karoserii
kable RCA i glosnikowe - Sinuslive
rozdzielacze - sinuslive,
bezpiecznik - sinuslive ANL 150A
Montarz i projekt - wlasny

Postanowilem pojsc troszeczke mniej szalowo i zrobic sprzet ktory da mi wiele przyjemnosci z jazdy i umili dluzsze podroze, bedac przy tym estetycznie wykonana atrakcja samochodu.
Jednostke centralna postanowilem pozostawic bez zmian gdyz jest to dobre zrodlo dzwieku,
Wzmacniacze (Infinity kappa202a i u-D Glow 2075) zostaly sprzedane a zakupilem jeden niewileki 4-ro kanalowy DLS CA-40 ktory spokojnie zasila wszystko co mam na pokladzie i ma naprawde multum ustawien i zapewnia wierne odtworzenie dzwieku.
Jako glosniki przednie wybralem PB L-60C a na suba RE Audio 12s4

Po kilku dniach palnowanie postanowilem zabrac sie za montarz....
jednostka centralna zostala stara
Obrazek
Na pierwszy ogien poszly drzwi:
Obrazek
Nie idbylo sie bez ciecia tapicerki. :hmm:

tu foto podczas wywalania starych kabli
Obrazek
zwrotki i fragment wygluszenia
Obrazek Obrazek
DLS CA-40 :bigok: :bigok: :bajer:
Obrazek Obrazek
no i po zamontowaniu
Obrazek

Kolejnym etapem byla zabudowa bagaja.. zalezalo mi na tym aby miec wobodny dostep do kola zapasowego oraz aby cos sie jeszcze tam zmiescilo... nie bylo mowy o glosniku 15".. jest wiec 12" i w skrzyni zamknietej 46,4L. Zejscie jest naprawde bardzo odpowiednie a szybkosc i szczegolowosc wysoce zadowalajaca.

Poczatek skrecania skrzynki "klozeta" 46,4L
Obrazek Obrazek
Tu juz przykrecony konektor:
Obrazek
Fazka pod wkret oraz dziurka nawiercona wiertlem 3mm aby kkret nie rozsadzil plyty
Obrazek Obrazek
Pierwsza przymiarka na sucho, pod materialem jest gabka aby ladnie sie naciagal kocyk :
Obrazek Obrazek Obrazek
Wzmacniacz przy siedzeniu
Obrazek
Obrazek
zakrywanie dziur krorych nie udalo sie zakryc jedna plyta :(
Obrazek Obrazek Obrazek
Wentylator do chlodzneia wzmaka oraz stara i niwa kratka :)
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Do reszty dojdzie jeszcze podloga w tym samym kolorze oraz boczki materialowe...

Co sie tyczy wygluszenia to zuzylem 1 rolke tasmy dekarskiej 20cmx10m, 4 maty APP, blache aluminiowa 50x70cm grubosci 1mm do "zaspawania" otworow technologicznych i puszke blchoguma :)

Jak to gra??
Nie jeden sie juz zdziwil ze to 175 rms ;)
Glosniki przednie: wygluszenie maja naprawde solidne gdyz otwory technologicznie zostaly najpierw dokladnie "zaspawane" blacha aluminiowa a dopiero pozniej poszly maty.

Dystnase zostaly bardzo sztywno przykrecone wszystkie ciegna zabezpieczone a za samym glosnikiem posza porojna warstwa mat. Na zewnatrz wszystkie laczenia mat zostaly dodatkowo uszczelnione blachogumem.

PB L-60C pod dobrym wzmacniaczem i po wygrzaniu naprawde pokazuja pazur ;) nie jest to moze IT MDS06 ale NAPRwde NIEWIELE im brakuje bo montowalnem i te i te. Kickassu jest tyle ze nogawki spodni zostaja wyprasowane, zejscia moze jako tako nie ma ale na upartego i suba by nie trzeba bylo gdyz glosniki przetwarzaja zankomicie wszystkie niskie czestotliwosci. Srednica jest odrobina cofnieta jednak mozna zrobic korekte dobrym equalizerem i jest dobrze, nowe "poprawione" tweetery Powerbassa mnie jednak nie zachwycily.. sa ze tak powiem ordynarne strasznie sie narzycaja i wierca w uszach.. dobrze ze wzmacniacz je trzyma odpowiednio w ryzach.

Co do wzmacniacza; jest to niewatpliwie najlepszy element zestawu. Kontroluje on wszystko rewwelacyjnie, moge go porownac np. do u-Dimension Glow oraz Junior... obie serie nie dorastaja mu do piet. Dzwiek jest dostojny wszystko na swoim miejscu wyciaga on z glosnikow wszystko co najlepsze!! bardzo wysoki wspolczynik tlumienia idealnie kontroluje woofery i jak i subwoofer. Filtry sub soniczne oraz HPF i LPF sa przystosowane do bi ampingu w ktory niebawem bede sie bawil.. czyli jak na DLS'a przystalo nie mam sie do czego przyczepic.

Subwoofer RE Audio 12s4- najnizsza seria RE zabudowalem go w 46,4L closed i sam sie zdziwilem! Sluczalem wiele subow ale wg mnie nie ma lepszej propozycji do 350zl. Gra bardzo dojrzale, nie zamula nie przeciaga. bass jest dynamiczny miekki i wtedy kiedy trzeba, oczywiscie duza tego zasluga to wzmacniacz ale na zejscie rownierz nie mozna narzekac mimo iz jest to closed.. oczywiscie auta nie rozerwie ale takie rzeczy juz mi sie znudzily i zbyt uszkodzily mi sluch :helm: . Jestem w pelni zadowolony.
Sprzet nadaje sie dokazdego rodzaju muzyki i znakomicie sie czuje od D'n'B porzez trance az po POP, rock itp.
Obecnie RE zostal upalony przez moja glupote i tymczasowo zastepuje go kupiony za grosze Hifonics zeus 1214 ktory musialem delikatnie reanimowac i teraz go sobie uzawam. :)
Obrazek
jest to jeden z brzydszych glosnikow jakie mialem.. poza tym mocy mu trzeba duzo bo dopiero 600W z PB ASA 600.2 dopiero go nalezycie ruszylo :)
bardzo lubi HH w techno nie ma tragedii ale w rocku itp. wogole sobie nie daje rady...
przerobilem mu skrzynie po RE i zrobilem br 39Hz.. taki kompromis aby jaoos gral w tej skrzyni.. wszystkie symulacje na winISD
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 23:26 przez herbiasty, łącznie zmieniany 4 razy.


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
dzejms_11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:34
Lokalizacja: Poland

Post autor: dzejms_11 » pt sie 21, 2009 14:01

Również mam DLSa i powiem szczerze że wypadałoby drugiego wzmaka w tej instalacji dołożyć a DLSem napędziś sam przód w Bi-ampie. Na skrzynie jakieś mono żeby miał 300 w RMSie a nie 150 jak DLS. RE pokazuje pazur jak ma więcej RMSów niż fabryka pokazuje!
Jednostkę sterującą bym mieniła na Alpine'a lub Clariona. Może jakiś Deck? Ogólnie dobry pomysł.



Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: herbiasty » pt sie 21, 2009 14:30

RE juz dawno nie gra...
DLS jest sam na pokladzie tylko tymczasowo...
juz mam zaplanowane mniej wiecej cos okolo 800-1krms
bo instalacja wytrzyma tyle spokojnie... w koncu pracowala przy ponad 1,1k bez problemu :)
JVC juz mam ponad 1,5 roku... i jakos jeszcze nie znalazlem jednostki ktora by mnie bardziej zadowolila i miala stonowany wyglad :)

a DLS tak jak mowisz poleci w bi-amping :) tylko musze ogarnac slupki .. a jakos mi sie nie chce narazie :jezor:
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 14:32 przez herbiasty, łącznie zmieniany 1 raz.


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

PaulAdmin

Post autor: PaulAdmin » pt sie 21, 2009 17:13

Ogólnie włożone masę pracy i wysiłku. Drzwi dobrze zrobione, tak jak powinno być jeśli chodzi o wygłuszenie. Przewody wzmacniacza i ich izolacja dają wiele do życznia, widać to na jednym ze zdjęć. Materiał na subwoofer.. pomijając estetykę polecałbym bardziej MDF ale meblowa w ostateczności i pojemność owszem dobra jako obudowa zamknięta.

Jeśli mogę dorzucić coś do samego auta to niech Bóg Ci wynagrodzi za zdjęcie tej blachy ze zderzaka :)



ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » sob sie 22, 2009 16:39

herbiasty pisze:technologicznie zostaly najpierw dokladnie "zaspawane" blacha aluminiowa
zycze ci tego zeby wdrzwiach nic sie nie zepsuło :bigok:


powered by xes...

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: herbiasty » ndz sie 23, 2009 01:58

"zaspawane" oznaczalo to iz blacha zostala przykrecona tzw "gumakami: :)


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » ndz sie 23, 2009 11:42

a :) myslałem ze poszłes na całosc


powered by xes...

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » śr sie 26, 2009 23:48

Instalka poszła do przyklejonego "Instalacje forumowiczów"

Pozdro :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości