tuleja wahacza mk 2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

tuleja wahacza mk 2

Post autor: tomi-ex » pt sie 14, 2009 16:30

Witam Czy istnieje możliwość wymiany samemu tulei wahacza w golfe 2 bez prasy. Jesli ktos posiada inormacje na ten temat , rysunki , opisy prosiłbym o pomoc



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » pt sie 14, 2009 16:43

Da się. Wybić jakąś metalową tulejką stare i wbić nowe. Tylko na prasie się to robi o wiele łatwiej i szybciej



Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » pt sie 14, 2009 16:46

2 dni temu wymienialismy u mnie tuleje. Wybic sie da bez prasy natomiast wsadzić nowej nie dalismy rady. Tak czy siak musielismy jechac na prase. I tak jest szybciej i lepiej.



Awatar użytkownika
mazio_leczna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
Lokalizacja: Dratów Kolonia
Kontakt:

Post autor: mazio_leczna » pt sie 14, 2009 17:00

kolego dobre imadlo i silne rece i wszystko pojdzie


vw VENTO 2E-130PS
Perełka w modyfikacji :)

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt sie 14, 2009 17:18

mazio_leczna pisze:kolego dobre imadlo i silne rece i wszystko pojdzie
dokładnie, gdzieś na forum nawet napisane jak to zrobić w imadle łącznie z fotkami jak znajde to dodam linka



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt sie 14, 2009 19:00

Dokladnie wybic idzie bez problemu a wcisnoc imadlem do tego nie trzeba prasy Do MK2 tuleje sa z kolnierzem i jest bardzo latwo wcisnoc



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 14, 2009 19:50

No ja też wciskałem na imadle, przez deski z otworem. Weszło bez problemu. Starą wyciągnęłem w ten sposób, że wywaliłem ze środka gumę i przepilowałem tulejkę, potem kimpa udereń przecinakiem i wypadła.

A i jeszcze jedna kwestia - pisze tutaj o tylnej tulei - jeżeli chodzi o przednią, to chyba tak łatwo nie pójdzie...



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pt sie 14, 2009 20:54

jak wyglada sprawa demontażu od czego zacząć najpierw jak wygląda kolejność



Awatar użytkownika
89Bartezz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 15:56
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: 89Bartezz » pt sie 14, 2009 21:04

tomi-ex pisze:jak wyglada sprawa demontażu od czego zacząć najpierw jak wygląda kolejność
jak masz wyjęty już wahacz, to możesz wyciąć tą gumę ze środka i rant tej metalowej tulei rozciąć brzeszczotem a potem wybić.

jeśli chodzi ci o demontaż z samochodu to odkręcasz śrubę od sworznia, wybijasz sworzeń w dół, potem jedną poprzeczną śrubę która jest w takiej gumie gdzie wahacz chodzi jak w zawiasie góra dół i potem jedną co masz przy tulei i wyciągasz wahacz



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sie 14, 2009 22:24

Zaopatrz się w dobry klucz nasadowy, bo jeżeli wcześniej nie były odkrecane te śruby, które trzymają wahacz do sanek, to będziesz miał spory problem z odkręceniem. Zapobiegawczo przywal porządnie kilka razy młotkiem i pryśnij jakimś penetratorem, potem odczekaj jakiś czas. Lepiej zapobiegać, niż potem męczyć się ze zjechanym łebkiem śruby. I odkręcaj tylko kluczem nasadowym - nawet nie próbuj płaskim - rozwalisz łepek i potem będzie jeszcze gorzej. Na forum jest sporo tematów, jak ktoś dobierał się do tych śrub i np. urwał gwint w podłużnicy, albo ukrecił śrubę. U mnie na szczęście skończyło się na zjechanym łebku - do którego została dospawana poprzeczka i dało radę.

Nie odkręcaj też przypadkiem sworznia od wahacza - tylko sworzeń od zwrotnicy (jedna śruba) - unikniesz potem ustawiania geometrii.

Jak poradzisz sobie z tymi śrubami w sankach, to włożenie tuleii przy tym to pestka. Przynajmniej u mnie cała trudnośc tkwiła własnie w odkreceniu śrub a nie w samej wymianie.
Tuleja oprócz śruby trzyma się na takiej blaszanej tulejce - podczas wyciągania możesz ją uszkodzić (mogła przyrdzewieć do sanek) - takze za wczasu kup sobie nowe.

Pamietaj o prawidłowym włożeniu tej tylnej tulei - na wachaczu masz znaczek, na tulei strzałkę - muszą na siebie wskazywać. Włożysz źle - tuleja szybko padnie.

Tutaj rysunek poglądowy:
Obrazek

Jak montujesz wahacz do samochodu, pamiętaj o tej baszanej tulejce - ma wejść do końca - nie może wystawac z sanek nawet minimalnie - czasami trudno jest przycelowac, aby weszła do końca - opuść samochód z lewarka i poproś kogoś, żeby pokiwał samochodem na boki, zaciągnął ręczny i pchał przód-tył, a ty próbuj wcisnąc ta blaszkę np. trzonkiem młotka.

Chyba tyle - więcej trudności przy wymienie nie mialem.
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 14:54 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pt sie 14, 2009 22:54

ja tez wkladalem imadlem
o znaczniku jeszcze wtedy nie widzialem
albo mi z glowy wylecial
tuleja poszla sie .............
po 3 k km


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » sob sie 15, 2009 14:31

ja te duze tulejki mam bez znacznika one sa firmy delphi



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob sie 15, 2009 14:51

Zrób zdjęcie tej tulei. Ogólnie chodzi o to, ze w tej gumie będą dwa wgłębienia i one muszą być jakby wzdłuż samochodu - te grubsze fragmenty gumy mają być jakby osią obrotu wahacza.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob sie 15, 2009 15:25

ja wymienialem na imadle :)
da sie :)
wybicie tez nie utrudniałem sobie sprawy z wycinaneim gumek itd, nalezy zagiac troszke kołnierz od tulei , zeby było w co naparzac młotkiem :) kilka strzałów i wyleciała bez problemu.
co do przednich to one bardzo rzadko siadaja , a jakby trzeba było je wyjac to tez nie widze problemu, u kolgi montowane były poliurtany, widzialm jak wyciagał te przednie , z pomoca imadła i mózgu wszsytko sie da zrobic :)
Lipek81 pisze:Zapobiegawczo przywal porządnie kilka razy młotkiem
ostatnio jeden madrala mi powiedział , ze takie moje "budzenie" srub to jst rodem z Ukrainy, ze Niemcy wymyslili jakies inne urzadzenia zeby nie trzeba było ładowac młotkiem :) Ciekawe jakby wlasnie odkręcił bz przywalenia sanki, albo cos co sie ciezko moze wykęcac :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości