[TDI] Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, VIP

Cieknąca pompa wtryskowa 1.9 TDi AFN

Postprzez karol26 » N sie 09, 2009 16:48

Witam
Mam problem z pompą wtryskową w seacie toledo 1.9 TDi AFN 110KM.Gdy silnik sie rozgrzeje to zaczyna z pompy skapywać ropa i pokazuje się ona w miejscu gdzie z pompy wychodzą przewody do wtrysków na tej łapie która jest przykręcona do pompy,dalej ropa skapuje na ten przewód cyrkulacyjny co idzie z bloku silnika do chłodnicy oleju i do pompy(przewód już wymieniałem).Teraz pozostaje kwestia uszczelnienia pompy.
I ma pytanie skąd może być ten wyciek,czy o ringi na elektrozaworze nie trzymają, czy gdzieś indziej jest nieszczelność.
Jaki jest orientacyjny koszt naprawy pompy?
Czy ta nieszczelność może być przyczyną że na ciepłym silniku muszę długo kręcić żeby załapał?
Ostatnio edytowano N sie 09, 2009 16:50 przez karol26, łącznie edytowano 2 razy
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez Adamm » N sie 09, 2009 17:24

pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Adamm
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 15, 2004 22:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Online: 32d 13h 56m
Pomógł: 597
Auto: C220
Silnik: 2.5TD

Postprzez vision » N sie 09, 2009 17:46

może być jeszcze z sekcji wysokiego ciśnienia
Adamm napisał(a):to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia
może lub kąt
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 14:27
Lokalizacja: warszawa
Online: 0s
Pomógł: 202
Auto: Audi B3
Silnik: mTDI

Postprzez karol26 » N sie 09, 2009 18:20

Adamm napisał(a):pewnie sie poci spod nastawnika i splywa po calej pompie

to moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa i niemoznosci zapalenia

A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?
Ostatnio edytowano N sie 09, 2009 18:28 przez karol26, łącznie edytowano 2 razy
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez vision » N sie 09, 2009 18:26

karol26 napisał(a):A gdyby tak było to gdzie jest ten nastawnik? wizualnie to pocenia da się dostrzec?
Jaki koszt orientacyjny moze być naprawy?
górna część pompy tam gdzie powrót wychodzi to nastawnik , zależy kto robi i vag jest potrzebny do ustawienia
Ostatnio edytowano N sie 09, 2009 18:28 przez vision, łącznie edytowano 1 raz
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 14:27
Lokalizacja: warszawa
Online: 0s
Pomógł: 202
Auto: Audi B3
Silnik: mTDI

Postprzez karol26 » N sie 09, 2009 18:29

Dobra już wiem gdzie jest nastawnik :D pompa u góry jest sucha , nie widać sladów pocenia ani wycieku.Wyciek nie jest duży co jakiś czas zbierze sie kropla i skapnie, wszystko na ciepłym silniku, na zimnym jest sucho.
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez Sztomel » Pn sie 10, 2009 04:45

jeśli kapie na głowicę tłokorozdzielacza (tę część z której wychodzą rurki na wtryski) to nieszczelność może być na elektrozaworze N109 i jak się go wykręci to jest on uszczelniony gumowym oringiem - oring pewnie do wymiany.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 13d 2h 27m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez karol26 » Pn sie 10, 2009 09:54

Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku? Jęsli tak to on chyba jest pod spodem pompy i raczej z niego na tłokorozdzielacz nie da rady żeby kapało :crazy: .Juz nie mam pomysłów,dzisiaj będe jezdził autem więc dokładnie obejrzę pompę z góry.
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez damcio151 » Pn sie 10, 2009 10:07

karol26 napisał(a):Ten zawór N109 to jest zawór poczatku wtrysku?

mylisz z n108 ... n109 jest to zawór odcinający paliwo
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 19:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 6h 47m
Pomógł: 1467
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Postprzez Sztomel » Pn sie 10, 2009 10:52

piszę o tym elektrozaworze :
Obrazek

i o tym gumowym oringu na nim widocznym :
Obrazek
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 13d 2h 27m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez karol26 » Pn sie 10, 2009 10:53

Obrazek

Czyli zawór N109 to ten ozn. numerem 4 na rysunku a N108 to nr.12

Dzisiaj rozgrzeje autko i zobaczę czy spod tego zaworu sie poci, i dam znać co i jak.Ale z tego co pamiętam to u góry było sucho a krople pojawiały się na łapie która przykrecona jest do pompy od strony wyjscia przewodów wtryskowych.
Ostatnio edytowano Pn sie 10, 2009 10:56 przez karol26, łącznie edytowano 1 raz
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez Sztomel » Pn sie 10, 2009 10:59

to wklej fotkę tej łapy i pompy.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 13d 2h 27m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez karol26 » Pn sie 10, 2009 19:35

Wklejam zdjecie tej łapy po której cieknie
Obrazek

Po dokładniejszych oględzinach wydaje mi się że nieszczelność jest gdzieś na głowicy tłokorozdzielacza, zauważyłem że przewód wtryskowy ten najbliżej silnika na dole jest troszkę wilgotny i cała łapa jest wilgotna.
Ostatnio edytowano So wrz 05, 2009 17:19 przez karol26, łącznie edytowano 3 razy
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr paź 17, 2007 19:50
Lokalizacja: kielce
Online: 2d 7h
Pomógł: 9
Auto: Toledo 1L 97
Silnik: AFN

Postprzez szatanek » Pn sie 10, 2009 22:16

A moze śrubką odpowietrzającą pomiedzy przewodami ci sączy ?
szatanek
Forum Master
Forum Master
 
Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 15:59
Lokalizacja: Lublin
Online: 1d 3h 13m
Pomógł: 75
Auto: VW Golf 3 Match II
Silnik: AFN

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: granite i 7 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,