a4 tdi 1z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daro1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 21:26
Lokalizacja: płock

a4 tdi 1z

Post autor: daro1976 » pt lip 31, 2009 21:36

rozleciała mi się skrzynia CPC, czy mogę założyć DHF, a właściwie od czego ona jest, lub jakieś inne skrzynie..............napiszcie,,,,,,,,,,, chciałbym aby parametry były mniej więcej takie same



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 23:30

jest jedna rzecz, do Twojej A4 z silnikiem 1Z zakładano tylko jeden typ manualnej skrzyni biegów i jest to właśnie skrzynia CPC, jeśli chodzi o skrzynię DHF to zakładana ona była do silnika AFN,
dam Ci link do typów skrzyń biegów w silnikach diesla m.in. dla A4 :
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html
a tu masz specyfikacje i przełożenia konretnych skrzyń, które jako zamienniki mogłyby Ci podpasować (ale musisz pamiętać aby dobierać odpowiednie wzorując się na typach skrzyń z pierwszego linku bo pozostałe skrzynie są do silników poprzecznych a nie wzdłużnych) :
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

wzoruj się zwłaszcza na typach skrzyń montowanych do silnika AHU jako odpowiednika 1Z czyli skrzynie typu : DHL, DVS i EAB.
Ostatnio zmieniony pt lip 31, 2009 23:33 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lip 31, 2009 23:35

Sztomel, wydaje mi sie ze od AFNa tez powinna podejsc ewentualnie bedzie miala ciut inne przelozenia

w koncu konstrukcyjnie 1Z i AFN nie roznia sie niczym poza osprzetem


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 31, 2009 23:45

Adamm nie bardzo jednak zrozumiale wychodzi przetłumaczenie takstu "Achsantrieb für 1. bis 4. Gang, wenn Achsantrieb 2 vorhanden, sonst für alle Gänge" na polski przez translatora ale praktycznie idealnie pasowałaby mu skrzynia DHL - w niej wszystko jest identyczne poza drobniutką różnicą w przełożeniu na 3 biegu, w skrzyni DHF właśnie rozbieżne są wartości w rubryce, której teks zacytowałem powyżej a jak przypuszczam będzie to różnica przełożeń z przekładni głównej na osie napędowe co wpłynie również na ostateczne wartości przełożeń na poszczególnych biegach a tym samym na uzyskiwane na nich prędkości maksymalne, przy skrzyni DHL te prędkości nie ulegną zmianie.
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 01:54 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

daro1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 21:26
Lokalizacja: płock

Post autor: daro1976 » sob sie 01, 2009 09:27

teraz to zabiliście mi kołka, serwis stwierdził, że tylko CPC,CLF, DFH, ja chciałbym założyć DHF jej przełożenie główne to 37:10, wobec 35:9 w moim 90km tdi, co o tym myślicie jak będzie się zachowywało auto przy ruszaniu(aktualnie bez gazu) i jaka będzie jego prędkość maksymalna, AFN 225Nm/1700obrotów wobec 1Z 202/1900, NAPISZCIE COŚ...........

[ Dodano: 01 Sie 2009 09:38 ]
CZY SKRZYNIA BĘDZIE WOLNIEJSZA PRZY TYM PRZEŁOŻENIU



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości