czujnik/wskażnik teperatury cieczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tbrally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr lip 08, 2009 00:39
Lokalizacja: Miasto kościołów
Kontakt:

czujnik/wskażnik teperatury cieczy

Post autor: tbrally » pn lip 27, 2009 15:02

Witam
Mam taki to oto objaw

Wskaźnik temp. cieczy raz działa a raz nie

- jak rozumiem wina powinna leżeć po stronie połączeń a nie samego czujnika - czy dobrze rozumuję?

- i jak gdzieś wyczytałem na forum (teraz już nie mogę znaleźć) błędne wskazanie/brak wskazań z tegoż urządzenia może mieć wpływ na zużycie paliwa które jak mi się wydaje jest dość duże - czy coś w tym jest ?
dlaczego wydaje ?
- jeszcze nie uruchomiłem prędkościomierza/licznika kilometrów
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 18:40 przez tbrally, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 27, 2009 19:32

najczęściej przerwa następuje na pinach czujnika lub gniazdach pinów we wtyczce na czujniku - dobrze jest spryskać to spray'em do złącz elektrycznych,
Tobie (z tego co zaobserwowałeś) pada czujnik G2 podający sygnał do wskaźnika w zegarach a ten akurat nie ma wpływu na pracę silnika i jego spalanie, jeśli posiadasz Vaga to sprawdź czy czujnik G62 podaje wskazania do sterownika silnika i jeśli tak to jaką wskazuje temperaturę zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, usterka czujnika G62 ma wpływ na większe spalanie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pn lip 27, 2009 20:34

jak już zaczyna szaleć to bym zmienił, czujnik temperatury płynu chłodzącego zielony 059 919 501A coś koło 30 pln :grin:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
tbrally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr lip 08, 2009 00:39
Lokalizacja: Miasto kościołów
Kontakt:

Post autor: tbrally » pn lip 27, 2009 21:32

Oli pisze:jak już zaczyna szaleć to bym zmienił, czujnik temperatury płynu chłodzącego zielony 059 919 501A coś koło 30 pln :grin:
czyli jak rozumiem czujnik temp płynu to G6 i jego koszt to ok 30zł
a jaki jest koszt i gdzie mniej więcej się znajduje czujnik G62 ?

Jutro jestem umówiony z elektrykiem i jego komputerem i będziemy badać



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 27, 2009 21:53

czujniki G2 i G62 znajdują się w jednej obudowie (jest to czujnik podwójny o 4 pinach i nazywa się on czujnikiem G62/G2) i znajduje się tu :
Obrazek

piny nr 1 i 3 są od czujnika G62 (tego dającego wskazania do sterownika silnika)
pina nr 2 i 4 są od czujnika G2 (tego dającego wskazania na zegary)


Obrazek

Awatar użytkownika
tbrally
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: śr lip 08, 2009 00:39
Lokalizacja: Miasto kościołów
Kontakt:

Post autor: tbrally » pn lip 27, 2009 21:56

Sztomel pisze:czujniki G2 i G62 znajdują się w jednej obudowie (jest to czujnik podwójny o 4 pinach i nazywa się on czujnikiem G62/G2) i znajduje się tu :
[url=http://images50.fotosik.pl/133/14c8f66f11283ebdm.jpg]Obrazek[/URL]

piny nr 1 i 3 są od czujnika G62 (tego dającego wskazania do sterownika silnika)
pina nr 2 i 4 są od czujnika G2 (tego dającego wskazania na zegary)
rzetelna podpowiedź
dzieki wielkie
jutro będę działał i dam znać co i jak

czyli rozumiem, że ten czujnik podwójny G62/G2 to koszt ok 30zł ?

[ Dodano: 28 Lip 2009 16:29 ]
czujnik wymieniony
wszystko działa cacy (nie wiem jeszcze ja ze spalaniem ale licznik także działa więc niebawem się dowiem co i jak)

dodatkowo przestał wariować wskaźnik paliwa

[ Dodano: 28 Lip 2009 16:29 ]
Oli pisze:jak już zaczyna szaleć to bym zmienił, czujnik temperatury płynu chłodzącego zielony 059 919 501A coś koło 30 pln :grin:
w sklepie wyjszło mnie 66zł

[ Dodano: 28 Lip 2009 16:30 ]
Sztomel pisze:najczęściej przerwa następuje na pinach czujnika lub gniazdach pinów we wtyczce na czujniku - dobrze jest spryskać to spray'em do złącz elektrycznych,
Tobie (z tego co zaobserwowałeś) pada czujnik G2 podający sygnał do wskaźnika w zegarach a ten akurat nie ma wpływu na pracę silnika i jego spalanie, jeśli posiadasz Vaga to sprawdź czy czujnik G62 podaje wskazania do sterownika silnika i jeśli tak to jaką wskazuje temperaturę zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, usterka czujnika G62 ma wpływ na większe spalanie.
piny były ok ale sam czujnik padnięty co też komputer wskazał



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości