Problem z przepustnicą VW Golf 1.6 AEE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dafr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
Lokalizacja: Mosina

Problem z przepustnicą VW Golf 1.6 AEE

Post autor: dafr » pt lip 24, 2009 14:21

Witam

Tydzien temu zakupiłem nową przepustnicę (podróbkę) gdzyz ze starą juz sobie nie dawałem rady. Myslałem ze nowa przepustnioca rozwiąze moje dotychczasowe problemy tzn. szalejące obroty, natomiast pojawiły sie nowe.
Przy zapaleniu silnika zimnego obroty wskakuja na 1100 po około 30 sek. spadaja na około 900 a gdy silnik się rozgrzeje, obroty zaczynają spoadac, chwile jeszcze pofalują i autko gaśnie. Dodam ze adaptacja przepustnicy była wykonana, komp nie wykazał zadnych błędów.

Co teraz mam zrobic ???

Czy kable wysokiego napięcia mogą mieć wpływ na obroty, bo moje juz kilka lat mają tak wiec czy trzeba by było je wymienić.

I mam jeszce jeden problem mianowicie czesto podczas jazdy kiedy juz jade stałą predkościa ok 90 km/h autko lekko szerpie tzn jest jedno lekkie szarpnięcia chwila spokoju i znówu lekkie szarpnięcie itd.

Czy na to tez mogą miec wpływ kable WN.
Dodam ze w ostatnim czasie wymieniłem swiece, palec, kopułkę, tak wiec pozostały tylko kable ale czy mają one na to szarpanie wpływ.

Proszę o poradę
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 14:25 przez dafr, łącznie zmieniany 2 razy.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt lip 24, 2009 19:44

Sprawdz cisnienie popy paliwa



dafr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
Lokalizacja: Mosina

Post autor: dafr » sob lip 25, 2009 20:37

a moze miec na to wpływ filtr paliwa ??? bo jeszcze go nie wymieniałem, a tak pozatym to ten filtr znajduje sie przy tylnym prawym kole tak???
Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 20:38 przez dafr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » ndz lip 26, 2009 00:03

dafr pisze: tak pozatym to ten filtr znajduje sie przy tylnym prawym kole tak???
tak znajdziesz go bez problemu.
dafr pisze:a moze miec na to wpływ filtr paliwa
może ale sprawził bym najpierw pąpe paliwa ja napisał jeryk10,


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » ndz lip 26, 2009 00:22

chodzi o to czy niema za małego ciśnienia aby wtryski lały dobra dawkę paliwa


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

dafr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
Lokalizacja: Mosina

Post autor: dafr » pn lip 27, 2009 19:40

a moze ktos mi napisac czy nowa przepustnica moze byc "walnięta" bo sprawdziłem juz wszystko tzn. praiwe wszystko pozostały mi tylko kable którę idą z komputera"sterownika " do przepustnicy ale wątpie ze to ich wina . tak wiec ponawiam pytanie czy nowa przepustnica moze być zepsuta ???
bo juz nie mam pomysłu dlaczego nawo przepustnica od początku mi szwankuje chyba wymienie ją na inną a moze ktos tez miał takie problemu ???

bo ja juz na ta przepustnice nie mam sił ](*,) ](*,) ](*,)
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 19:44 przez dafr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn lip 27, 2009 20:06

kolego a czy poskładałeś przepustnice na nowe uszczelki

i na pewno niema tam lewego powietrza

bo jeśli wykonałeś wszystko poprawnie to morze jest coś takiego jak regulacja tps i nowa przepustnica porostu nie jest zestrojona

jeśli winę ma przepustnica a na to wygląda to morze coś podczas adaptacji nie poszło tak jak miało być



bo gdybyś miał słabe ciśnienie na pompie to wywaliło by ci błąd

- przekroczona dawka adaptacyjna wtrysku lub dawki paliwa



jeśli masz możliwość ustawienia tps to ustaw go tak aby aby byl w pozycji dodanego gazu


jak rozkręcisz tps i ruszysz przepustnicą to tps sie poruszy a ty go przekręć w przeciwną stronę o np 2 mm i po testuj

to będzie tak jakbyś miał lekko wciśnięty gaz

lub szukaj stycznika begu jałowego jak w mk3 na 1 punkcie jest taki bolec i sie go reguluje > jeśli występuje


wszystkie te nastawy to punkty odniesienia dla komputera żeby wiedzil w jakim położeniu jest tps


coś jest na pewno z dawką paliwa jest niewłaściwa wiec morze czujnik temperatury ale daje ssanie wiec nie koniecznie ale jak się ci pomysły skończą to weź na niego poprawkę

ale ciśnienia paliwa całkowicie nie odrzucaj jak sprawcy , najlepiej by było jakbyś to sprawdził
Ostatnio zmieniony pn lip 27, 2009 20:11 przez dziabi3, łącznie zmieniany 3 razy.


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

waski032

mam ten sam problem

Post autor: waski032 » pn lip 27, 2009 20:17

mam tan sam problem w mk3 1.6 aee wymienilem przepustnice 2 sztuki kable i kopulke,swiece,aparat zaplonowy i robilem kilka raz adaptacje przepustnicy nic nie pomagalo jak rusze zaplonem mniej gasnie.jak ustawilem zaplon na lampe to prawie nie gasl przez dwa miesoce ,mialem luzy na aparacie a teraz mam nowy mysle ze jak ustawie na lampe to nie bedze gasl.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn lip 27, 2009 23:09

dafr pisze:Co teraz mam zrobic ???
Żyć z tym.

Póki co nie "odkryliśmy" jeszcze lekarstwa na to. Bardzo wiele czynników może miec na to wpłw m.in. kondycja układu zasilania w prąd i w paliwo.

W TPSie radzę nie grzebać. Nikt tegonie przewiduje żeby tam zaglądać. Zrób rzetelną adaptację i nie koniecznie ufaj do końca vag-com tylko jak masz możliwość to podepnij się pod coś innego np. KTS.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lip 28, 2009 06:44

Witam w klubie posiadaczy AEE... :)

Ja miałem ten sam problem... Tyle że po wymianie przepustnicy auto nie gasło... Ale obroty falowały i szarpało. Wymieniłem dosłownie wszystko. Najpierw cewka, potam aparat miał luz więc wymieniłem na nowy zamiennik, potem założyłem stary zregenerowany, wymieniłem świece, kopułkę palec i przewody. A auto ciągle szarpało... Ale nie przygasał i nie falował. Ustawiłem zapłon na lampy bez rezultatu... Ponownie zmieniłem przewody i się uspokoiło.

Podsumowując: w moim przypadku za falowanie odpowiadał zamiennik aparatu zapłonowego, a za szarpanie przewody WN.
Puki co jeżdzę na zamienniku, jakimś chińskim, przepustnicy i jest OK.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

dafr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt mar 17, 2009 20:09
Lokalizacja: Mosina

Post autor: dafr » wt lip 28, 2009 18:19

właśnie od dzis zastanawiam sie nad kupnem jakiegos interfejsu diagnostycznego
http://www.allegro.pl/item691142128_int ... b_kkl.html

myśle ze chyba taki moze być

na kts byłem kilka razy, takze dzis i adaptacja nic nie zmieniła, mechanik mowi ze mi juz nie pomoże bo sam nie wie co zrobić a na bawienie sie nie ma czasu. Tak wiec sie wk... i stwierdziłem ze czas wziąśc sprawy w swoje ręce i jeszce raz wszystko samemu posprawdzac moze ja coś znajde tak wiec muszę kupić sobie cos do adaptacji przepustnicy zeby za kazdym razem do mechaniora nie latac i płacic po 60 zł.
tak wiec co myślicie nad tym urządzonkiem ??? jesli uwazacie ze jest to do kitu to doradzcie jaki kupić bo czytałem juz wiele postów. a na kazdym piszą inaczej raz lepszy taki raz taki.
tak wiec prosze o poradę
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lip 28, 2009 18:21 przez dafr, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości