[mk2] zmiana silnika z 1.6 (70 km) na 1.8 (90 km)- co i jak?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

[mk2] zmiana silnika z 1.6 (70 km) na 1.8 (90 km)- co i jak?

Postprzez Agamek12 » Wt paź 25, 2005 13:43

Ponieważ przeglądając ogłoszenia na allegro dochodzę do wniosku, że silniki 1.8 można kupić w dobrej cenie, mam pytania adnośnie zamiany:
1. silniki są konstrukcyjnie takie same lub bardzo podobne, czy w związku z tym sam proces montażu ogranicza się do wyjęcia 1.6 i włożenia 1.8, czy też trzeba dorabiać łapy, połączenia za skrzynią, kolektor wydechowy, itp.
2. czy osprzęt z 1.6 (alternator, pompa wody, rozrusznik, gaźnik, rozdzielacz i inne związane elementy) można zamontować do 1.8, czy też jest to niemożliwe i trzeba szukać całego osprzętu do 1.8,
3. czy skrzynia biegów może zostać z wersji 1.6, czy trzeba ją też zmienić,
4. i najwazniejsze - jaki może być koszt mechanika do przełozenia silnika?

PS: to nie jest pytanie w stylu jaki silnik mozna włożyć do mk2 - chodzi mi o konkretny motor 1.8 i prace związane z przeszczepem tego konkretnego motoru


Nikt tego nie przerabiał???

[ Dodano: 25 Październik 2005, 16:39 ]
Nikt nie wie??
Poldolot Caro '95, Golf mk2 '90, Xsara '98, Matiz '00, Octavia '00, znów Octavia '04... i jest Avensis T25 :-)
Następna będzie [b]Dacia Logan[/b] :-)
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa
Online: 3d 11h 18m
Pomógł: 15
Auto: Tojtojka Ave T25
Silnik: VVTi

Postprzez igor002 » Wt paź 25, 2005 22:10

a ja ci pomoge i sie dołącze do pytania:)

Chodzi mi o zamiane tak jak koledze, najeden konkretny silnik, z 1.6 PN (elektronika, lambda, katalizator) na 1.8RP
przypuszczam ze w zasadzie tylko bedzie sie różnił elektronika bo cała konstrukcja jest taka sama, nie opłacało by sie vw robic 2 typów, tak wiec mocowania, itp są takie same, skrzynia też podejdzie, ale jak jest z elektroniką, samą mechaniką, czy duzo roboty, czy da rade samemu? ile mechanikowi ewentualnie trza dać itp.

Pozdrawiam serdecznie.
Mk3 GTI 16V ABF
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez luxmad » Wt paź 25, 2005 23:09

A jakby nie robić przeszczepu całego silnika tylko założyć kolektor pod wtrysk i całą reszte założyć do 1.8 pompa elk dolot powietrza itp :hmm: tylko jednego nie jestem pewien czy komp od 1.8 da się podpiąć pod wiązke elektryczną np od 1.6 Pn i wykorzystać ją pod wtrysk nawet nie wiem czy wtyczki od 1.6 i 1.8 są takie same ale wątpie ............. i o ile moc by wzrosła takiej PN - ki ??
luxmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 14, 2005 19:23
Lokalizacja: katowice
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez igor002 » Śr paź 26, 2005 16:36

luxmad napisał(a):A jakby nie robić przeszczepu całego silnika tylko założyć kolektor pod wtrysk i całą reszte założyć do 1.8 pompa elk dolot powietrza itp :hmm: tylko jednego nie jestem pewien czy komp od 1.8 da się podpiąć pod wiązke elektryczną np od 1.6 Pn i wykorzystać ją pod wtrysk nawet nie wiem czy wtyczki od 1.6 i 1.8 są takie same ale wątpie ............. i o ile moc by wzrosła takiej PN - ki ??


z tego co słyszałem, bo ktos juz rabił taką zamiane, to kolektor dolotowy pasuje pod wtrysk od rp, ale ponoc całą elektryke, tzn wiazke trza zmienic, inny komp, chyba jeszcze jeden czujnik temperatury wiecej jest no i te do pompy też trza wymienić.

ale kompletny wtrysk to około 500-600zł z wymianą wiecej a silnik cały mocniejszy za 1000 kupisz wiec poco ta zabawa:)
Mk3 GTI 16V ABF
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 10

Postprzez j_jasiu » Śr paź 26, 2005 16:49

igor002 napisał(a):a ja ci pomoge i sie dołącze do pytania:)

Chodzi mi o zamiane tak jak koledze, najeden konkretny silnik, z 1.6 PN (elektronika, lambda, katalizator) na 1.8RP
przypuszczam ze w zasadzie tylko bedzie sie różnił elektronika bo cała konstrukcja jest taka sama, nie opłacało by sie vw robic 2 typów, tak wiec mocowania, itp są takie same, skrzynia też podejdzie, ale jak jest z elektroniką, samą mechaniką, czy duzo roboty, czy da rade samemu? ile mechanikowi ewentualnie trza dać itp.

Pozdrawiam serdecznie.


RP od PN różni się tylko tym że zamiast gaźnika jest monowtrysk (no i większą pojemność), pozatym trzeba będzie wymienić lub odpowiednio dostosować przewody paliwowe bo trzeba będzie umieścić pompkę przy zbiorniku paliwa. Z tego co pamiętam to chyba nawet komp jest taki sam.
Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Online: 0s

Postprzez luxmad » Śr paź 26, 2005 20:22

Prosze porada jak przerobić 1.6 na wtrysk nie jest wszystko żeby zacząć przeszczep ale troche to wyjaśnia ............
luxmad
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sie 14, 2005 19:23
Lokalizacja: katowice
Online: 0s
Pomógł: 2




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,