Chłodzenie Silnika Golf III 1.8 ABS temperatura robocza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Chłodzenie Silnika Golf III 1.8 ABS temperatura robocza

Postprzez qmalin21 » N lip 05, 2009 21:56

Witam
Jaka jest temp robocza Golfa III 1.8 o oznaczeniach ABS. Nie wiem czy mam do wymiany czujnik bądź termostat. Po jeździe kiedy utknę w korku temperatura wynosi 90 kiedy jest wyżej włącza się wentylator. Podczas jazdy spada i oscyluje w granicach 70. Może jest to normalne ?
qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 1d 23h 17m
Auto: Golf IV variant
Silnik: ASZ

Postprzez Zico63b » N lip 05, 2009 22:02

Zawsze, dla każdego Golfa i każdego silnika jest to 90°C; podane bjawy wskazują niezamykający, przepuszczający termostat. Do wymiany, polecany Wahler.
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez Zico63b » N lip 05, 2009 22:47

Tu bym polemizował. Wieloma VW (Polo, Golfy i Passaty, z przyczepą i bez, w upały i tak sobie...) zdarzało mi się jeździć i spostrzeżenia moje są takie, że jeśli wóz jest w prawidłowym stanie to temperatura w Volkswagenach stoi jak przyklejona na 90-tce.
Te odchyłki, jakkolwiek dopuszczalne, wskazują na początki niesprawności, które jeszcze np. wentylator jest w stanie niwelować.
Ostatnio edytowano N lip 05, 2009 22:51 przez Zico63b, łącznie edytowano 2 razy
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez Zico63b » N lip 05, 2009 23:09

Nie no, jasne że nie mówimy o krótkich odcinkach i tzw. niedogrzaniu. W trasie nie powinno się to jednak zdarzać, nawet w mrozy po dojściu do temperatury - powinna się już tam utrzymywać.
Lecz ma Kolega rację, są różne egzemplarze, różne więc obserwacje i jeśli odchyłki są minimalne to tylko jeździć! :mrgreen:
Pozdrawiam!
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Online: 25d 8h 28m
Pomógł: 816
Auto: Golf 3 GT TDI
Silnik: 1Z

Postprzez norek111 » N lip 05, 2009 23:11

jeśli silnik w dobrej kondycji i sprawny układ chłodzenia to musi trzymać temperaturę w okolicach 90stopni nie inaczej(zima czy lato)

[ Dodano: 05 Lip 2009 23:12 ]
mowa o rozgrzanym silniku
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: pomorskie Benowo
Online: 50d 45m
Pomógł: 666
Auto: Golf III Bon Jovi
Silnik: AFT

Postprzez mishabest » Pn lip 06, 2009 08:59

U mnie jest tak jak u kolegi, trasa spada na 80 , miasto 90 i leci do góry, załącza się wentylator i wraca na 90. W układzie mam nową pompę, termostat, korek.. poprostu zakładam że ten typ tak ma :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków
Online: 6h 51m
Pomógł: 62
Auto: VENTO
Silnik: 1.8AAM

Postprzez Mavrick » Pn lip 06, 2009 09:28

A jak wlaczysz nawiew na full gorac to jakie powietrze leci??letnie czy raczej ogien?:). Gdzies na forum bylo podane jakie opornosci sa dla poszczegolnych temperatur bo moze to czujnik...
- Strojenie anten CB
- Instalacje audio i CB oraz zabudowy bagaznika
Moja zabudowa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202064
Wiecej informacji na PRV. Zapraszam
Mavrick
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Online: 7d 22h 26m
Pomógł: 85
Auto: Golf III
Silnik: ABS

Postprzez qmalin21 » Pn lip 06, 2009 16:33

No właśnie kij wie czy czujnik czy termostat. Wymienialiśmy ostatnio pompę wody i przekładaliśmy termostat także ciężko ocenić czujnik raczej w porządalu się wydaje bezpieczniki sprawdziłem są OK. Raczej z nagrzewnicy normalnie wali. Nie przekracza 90 a jak jest to spada zaraz do 70 i trzyma i trzyma. jak się go przepiłuje na trasie poprządnie to ma te 90 stopni później 5 bieg 110 km/h i znowu 70 stopni.

[ Dodano: 06 Lip 2009 16:35 ]
Czujnik znajduje się na króćcu na bloku silnika ? Go sprawdziłem trochę osadu miał to go wytarłem i ściernym przejechałem.
qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 1d 23h 17m
Auto: Golf IV variant
Silnik: ASZ

Postprzez qmalin21 » Pn lip 06, 2009 23:32

Dobra wymieniam termostat dzięki za POMOC !! dam znać czy pomogło :)
qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 1d 23h 17m
Auto: Golf IV variant
Silnik: ASZ

Postprzez hanys » Pn lip 06, 2009 23:52

Panowie co wy gadacie jak odpalisz auto temperatura ma cały czas rosnąć do 90 stopni i w tym miejscu się zatrzymac.Jeżeli podczas szybszej jazdy spada termostat jest walniety jeżeli w korku rośnie to sprwdzasz wentylator.Nie ma czegos takiego że w trasie spada do 80stopni może byc na dworze -20 i jak dojdzie do 90 to tyle ma byc cały czas :green_fuck:
Ostatnio edytowano Pn lip 06, 2009 23:54 przez hanys, łącznie edytowano 1 raz
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202237
hanys
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Online: 15h 14m
Pomógł: 16
Auto: Mk3 Corba Variot
Silnik: AAMASV

Postprzez mishabest » Śr lip 08, 2009 00:08

No niby ma , a u mnie też nie trzyma, nowy termostat sprawdzony w garnku, sprawdzany na 2 czujnikach temperatury, pompa nowa... na postoju ok, wskazówka prawie w pionie, wąż od chłodnicy się nagrzewa, przekroczy pion, włącza się wentylator, a jednak momentami na trasie jak jade tak 90-100 to spada do 80 , i tak sie mu dzieje :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków
Online: 6h 51m
Pomógł: 62
Auto: VENTO
Silnik: 1.8AAM

Postprzez qmalin21 » Cz lip 16, 2009 18:18

Termostat wymieniony. Sie rozgrzeje to trzyma 90 jak sie jedzie jak się postoi długo to dochodzi do ok 100 włącza się wentylator i chłodzi do ok 85 i znowu trzyma 90 i tak ala long :) dzięki za poradę !
qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 1d 23h 17m
Auto: Golf IV variant
Silnik: ASZ




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Yahoo [Bot] i 8 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,