Perypetie z EVAP, N80 lub inaczej pochłanianiem par paliwa.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Perypetie z EVAP, N80 lub inaczej pochłanianiem par paliwa.

Post autor: Jacek75 » pt lip 03, 2009 19:27

Obrazek

Problemy z odpaleniem po zatankowaniu, podwyższone obroty jałowe, podciśnienie w baku.

Opierając się na serwisówce, zdjęć nie miałem czasu cykać, sprawdzenie układu przewietrzania zbiornika z paliwem.

Za zasilanie układu N80 odpowiada bezpiecznik 43 (przynajmniej w 1.6 BCB)

Pod Vag na rozgrzanym silniku test elektryczny układu EVAP wykonuje się samoczynnie, silnik kanał 70, pole 4 (system lub TEV ok.)

Rysunek lewy
1. zbiornik węgla aktywowanego.
2. przewód pomiędzy przepustnicą a zbiornikiem
3. przepustnica
4. złączka do przewodu przewietrzania zbiornika z paliwem
5. przewód przewietrzania zbiornika paliwa
6. króciec napowietrzający
7. zawór N80
8. zaworek z membraną

Rysunek prawy
1. przewód przewietrzania zbiornika paliwa

Sprawdzenie:
1. Odpiąć wtyczkę z zaworu N80 przy wyłączonym zapłonie
2. Zdjąć wężyk 2 z zaworu 7
3. Próbować zassać powietrze z zaworu 7
4. Jeżeli powietrze daje się zassać zawór 7 (N80) jest ubity.

5. Zdjąć złaczkę 4 i zatkać po stronie złączki.
6. Podpiąć zasilanie 12V do zaworu N80 (bateria, akumulator) -zawór powinien kliknąć
7. Próbować zassać powietrze z zaworu 7.
8. Jeżeli powietrze nie daje się zassać:to mamy zatkany króciec 6 (lub patrz punkt 4 zwłaszcza jak nie kliknie).

9. Odkręcić korek wlewu paliwa
10. Próbować zassać powietrze z rurki 1 na prawym rysunku (złaczka odpięta oczywiście)
11. Jeżeli powietrze nie daje się zassać sprawdzić drożność przewodu 1 i zawór przelewowy przy wlewie paliwa.

12. Jeżeli powietrze daje się zassać, zatkać korek wlewu paliwa i powtórzyć czynność 10.
13. Jeżeli powietrze nie daje się zassać, wymienic korek wlewu paliwa (zawór w korku padł).
14. Dodatkowo można sprawdzić membranę 8 - dmuchnąć w złaczkę 4, powietrze powinno przejść.

Na trzecim rysunku jest zawór przelewowy 2, przewód 3 to drugi koniec przewodu 5 z rysunku lewego u góry.
Zawór zamyka się po przechyleniu auta o 45 stopni.

Obrazek


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: szczep » pt lip 03, 2009 19:52

zawór n80 to główna bolączka w moim przypadku, podmieniłem na inny od znajomego i wszystko jest OK !, czy można przelutować wtyczkę zasilającą zawór na nowszy model tzn. węższy wtyk i wsadzić zawór z jednostki po 2000 r. np. AGU ? (łatwiej dostać taki elektrozawór na węższą wtyczkę)



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz lip 05, 2009 14:16

Nie widzę przeszkód w zmianie wtyczki na inną. Jeżeli chcesz co lutować odepnij klemę z aku. Jeden z przewodów od zaworu leci prosto do ECU.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 80 gości