przepustnica do tourana 2.0 tdi 140KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

przepustnica do tourana 2.0 tdi 140KM

Postprzez przemow78 » Pt cze 19, 2009 09:58

witam
po podłączeniu do do kompuera został zdiagnozowany brak komunikacji z przepustnicą. Zacząłem szukac nowej części o nr. katalogowym 038 128063G jest to oryginał od tego modelu (touran 2,0 tdi 140Km) ale jest ich bardzo mało a jak są to kosztują kupe ale są podobne kształtem i tez są tdtourana ale 1,9 tdi różnią się numerem( 03G128063c )i (03G128036a) moje pytanie do was specjalistów czy to będzie pasować?
przemow78
przemow78
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt cze 19, 2009 07:54
Lokalizacja: międzybórz
Online: 17m

Postprzez adasiek » Pt cze 19, 2009 17:38

Z tego co znalazłem to cześć o numerze 038128063G była montowana w wielu modelach grupy vaga:
Audi A3 1.9 TDI 2001-2003 silnik o kodzie AXR
VW Lupo 1.2 TDI 1999-2003 silnik o kodzie AYZ
VW Polo 1.9 TDI 2002-2005 silniki o kodach AXR, BLT
VW Golf/Bora/New Bettle 1.9 silnik o kodzie AXR
VW Touran 1.9 TDI 2003-2005 silniki o kodach AVQ, BKC
VW Touran 2.0 TDI 2003-2005 silniki o kodach AZV, BKD

Wydaje mi się że kombinowanie z częścią o innym numerze nie przyniesie rozwiazania problemu, a będą to tylko niepotrzebnie wydane pieniądze. Często bywa tak że nawet części nie rózniące się z wyglądu, a różniące się jednym symbolem w numerze fabrycznym nie mogą działać zamiennie. Jak widać ta częśc była montowana w kilku modelach różnych marek i różnych silników, myślę że warto szukać.
adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn lip 23, 2007 23:52
Lokalizacja: Podlasie
Online: 36m
Pomógł: 2

Postprzez Sztomel » So cze 20, 2009 05:27

przemow78 napisał(a):po podłączeniu do do kompuera został zdiagnozowany brak komunikacji z przepustnicą. Zacząłem szukac nowej części


brak komunikacji znaczy, że sterownik silnika nie odbiera sygnałów z położenia serwomotoru wewnątrz, sprawdź najpierw bezpieczniki oraz czy kable do serwomotoru przepustnicy są całe i w jakim stanie są piny w złączce elektrycznej, rozbierz obudowę i zajrzyj jak to wygląda wewnątrz gdyż tam mogły się porobić przerwy, sprawdź czy działa silniczek wewnątrz po podaniu zasilania z innego źródła,
tu masz na przykładzie Seata i Audi :
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... 903&page=4
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=685653

co prawda jest to w wersji angielskiej ale przy odrobinie chęci przepuścisz sobie tekst przez translator np. www.ntranslator.net i się zorientujesz.
Proponuję właśnie zacząć od takiego sprawdzenia zamiast szukać zamiennika bo co jeśli się okaże, że wymienisz i nie będzie działał - będziesz pewnie myślał, że nie działa bo nie od tego modelu a przyczyna może tkwić w złączce elektrycznej idącej do sterownika silnika wiązki i będziesz wymieniał przepustnice szukając w nich przyczyny.

Wiadomość dla wszystkich posiadaczy silników BKD i innych, w których jest elektrycznie sterowana przepustnica powietrza doładowanego, znalazłem fotoporadę, która po przepuszczeniu przez translator jest czytelna i zrozumiała i z pewnością się przyda w usuwaniu usterki silnika V157 (z początku strony są fatalne fotki ale idealne zrobił i fajnie to opisał DD65) :

http://209.85.129.132/translate_c?hl=pl ... ap%2B(V157):%2BNo%2BSignal%2522%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DabY&rurl=translate.google.pl&usg=ALkJrhjlfDVmXsW4h-I8Q5dGcrsAJe1U4Q

i teraz już nie ma wątpliwości dlaczego warto wywalić wyprowadzenie odmy z dolotu oraz zaślepić EGR.
Ostatnio edytowano So cze 20, 2009 07:27 przez Sztomel, łącznie edytowano 4 razy
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 13d 7h 43m
Pomógł: 829
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez Piasek » So cze 20, 2009 07:32

adasiek napisał(a):Często bywa tak że nawet części nie rózniące się z wyglądu, a różniące się jednym symbolem w numerze fabrycznym nie mogą działać zamiennie.

No i dokładnie tak jest. Np z przepływomierzami: na pierwszy rzut oka identyczny, taka sama ilość pinów w kostce różni się tylko numerem (z BOSCH`a) i ... d..a! Nie działa...
Polo 86C 1.3
T4 2.5TDI 102KM
Caddy 1.9TDI ALH
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229577
Caddy 1.6TDI CAY
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082
MB E240T V6 2.6L 170KM
Obrazek
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So mar 21, 2009 19:57
Lokalizacja: CRA
Online: 24d 15h 29m
Pomógł: 104
Auto: VW Caddy kombi
Silnik: ALH

Postprzez roman58 » N cze 21, 2009 21:38

Wywalało błąd 19558 P3102 po rozebraniu przepustnicy okazało się że poszły dwa zęby na kole i śmierdzi spalonym silniczkiem w poniedziałek dam foty.
roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
 
Dołączył(a): Pn sty 05, 2009 21:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Online: 6d 50m
Pomógł: 114

Postprzez Sztomel » N cze 21, 2009 23:08

roman58 napisał(a):Wywalało błąd 19558 P3102 po rozebraniu przepustnicy okazało się że poszły dwa zęby na kole i śmierdzi spalonym silniczkiem w poniedziałek dam foty.


foty są na 3 stronie linku, który podałem jako ostatni w moim wcześniejszym poście oraz sposób na naprawę.
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 13d 7h 43m
Pomógł: 829
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,