70 lub 90 stopni temp...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
70 lub 90 stopni temp...
Witam... mam 1.9 TDi ( 1Z ) auto zadziwia mnie temp gdy jeźdze spokojnie max 2,5 tys obrotów nawet nie przewaznie koło 2,0 - 2,2 zmieniam bieg bo nie katuje auta to mam 70 stopni a gdy ktoś mnie podpuści ( oczywiście auto już jest nagrzane te 70 stopni) to go przegonie troche i przewietrze turbine to tak do 3,5 czasami go walne to mi daje 90 stopni...
I teraz pytanie czy 70 stopni przy jeździe z lekka nogą to dobrze czy powinno być 90??
Pytanie drugie kiedy jeźdzę od teścia autem on ma 1.9 TD ( AAZ ) jak się nie mylę to u niego po 10 km już jest 90 stopni i cały czas tak stoji czy jade do 2,2-2,5 czy do 3,5 to cały czas stoji czy cos u mnie czy cos u niego ??
Czy ja mam dobre płyny chłodnicze itp itd ? A może dlatego ze mam dziurawą chłodnice co jakiś czas muszę dolewa ( chłodnica będzie wymieniana w ciągu 2-3 tygodni )
Każdemu dziękuję za rozsądna odpowiedź
I teraz pytanie czy 70 stopni przy jeździe z lekka nogą to dobrze czy powinno być 90??
Pytanie drugie kiedy jeźdzę od teścia autem on ma 1.9 TD ( AAZ ) jak się nie mylę to u niego po 10 km już jest 90 stopni i cały czas tak stoji czy jade do 2,2-2,5 czy do 3,5 to cały czas stoji czy cos u mnie czy cos u niego ??
Czy ja mam dobre płyny chłodnicze itp itd ? A może dlatego ze mam dziurawą chłodnice co jakiś czas muszę dolewa ( chłodnica będzie wymieniana w ciągu 2-3 tygodni )
Każdemu dziękuję za rozsądna odpowiedź
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Pierwszych 8 - 10 km przy takiej pogodzie jak dziś i masz 90 stopni > i ma być ciągle te 90. A reszte napisałem wcześniej:
Hz, No ale pytanko - jak zwolnisz to opada czy tak zostaje? Jak Opada to to samo co u kolegi - termostat i płyn - to i tak powinno śę zmieniać max raz na 2 latka - tylko u ciebie więcej roboty - bo w MK4 to 20 min razem z piciem piwka(bezalkocholowego). Jak to nie podziała to zostaje czujnik - no ale napisałem - jak nie podziała!
Hz, No ale pytanko - jak zwolnisz to opada czy tak zostaje? Jak Opada to to samo co u kolegi - termostat i płyn - to i tak powinno śę zmieniać max raz na 2 latka - tylko u ciebie więcej roboty - bo w MK4 to 20 min razem z piciem piwka(bezalkocholowego). Jak to nie podziała to zostaje czujnik - no ale napisałem - jak nie podziała!
najlepiej porównać temp do temp na vagu, jak są różnice to czujnik szwankuje, a jak jest po równo a temp spada na desce z 90 na mniej to termostat, silnik powinien złapać 90 tak ok po 8-10 km bez butowania i 90 ma stać jak pal na środku ani w jedną ani w drugą, nie ważne czy jedziesz w korku czy w trasie 140.
dla pewności jak zagrzeje ci się do 70 od zimnego staru to zobacz czy dolny wąż od chłodnicy jest zimny, jak ciepły przy 70 to termostat na bank.
dla pewności jak zagrzeje ci się do 70 od zimnego staru to zobacz czy dolny wąż od chłodnicy jest zimny, jak ciepły przy 70 to termostat na bank.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 07:13 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości