70 lub 90 stopni temp...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

70 lub 90 stopni temp...

Post autor: Hz » pt cze 12, 2009 00:29

Witam... mam 1.9 TDi ( 1Z ) auto zadziwia mnie temp gdy jeźdze spokojnie max 2,5 tys obrotów nawet nie przewaznie koło 2,0 - 2,2 zmieniam bieg bo nie katuje auta to mam 70 stopni a gdy ktoś mnie podpuści ( oczywiście auto już jest nagrzane te 70 stopni) to go przegonie troche i przewietrze turbine to tak do 3,5 czasami go walne to mi daje 90 stopni...

I teraz pytanie czy 70 stopni przy jeździe z lekka nogą to dobrze czy powinno być 90??

Pytanie drugie kiedy jeźdzę od teścia autem on ma 1.9 TD ( AAZ ) jak się nie mylę to u niego po 10 km już jest 90 stopni i cały czas tak stoji czy jade do 2,2-2,5 czy do 3,5 to cały czas stoji czy cos u mnie czy cos u niego ??

Czy ja mam dobre płyny chłodnicze itp itd ? A może dlatego ze mam dziurawą chłodnice co jakiś czas muszę dolewa ( chłodnica będzie wymieniana w ciągu 2-3 tygodni )


Każdemu dziękuję za rozsądna odpowiedź


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 00:35

Pierwszych 8 - 10 km przy takiej pogodzie jak dziś i masz 90 stopni > i ma być ciągle te 90. A reszte napisałem wcześniej:
Hz, No ale pytanko - jak zwolnisz to opada czy tak zostaje? Jak Opada to to samo co u kolegi - termostat i płyn - to i tak powinno śę zmieniać max raz na 2 latka - tylko u ciebie więcej roboty - bo w MK4 to 20 min razem z piciem piwka(bezalkocholowego). Jak to nie podziała to zostaje czujnik - no ale napisałem - jak nie podziała!



Awatar użytkownika
krisgolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 20:31
Lokalizacja: Mazury NPI

Post autor: krisgolf » pt cze 12, 2009 00:35

Powinno być 90. Możliwe że termostat nawalił i się za szybko otwiera



Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Post autor: Hz » pt cze 12, 2009 00:36

fleshu pisze:jak zwolnisz to opada czy tak zostaje?
Jak go butuje to jest 90 gdy już jade spokojnie to lekko spada...


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 00:38

Czyli zmienić płyn i termostat - sprawdzić efekt > na końcu zagryzać czujnik i to wszycho!



Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Post autor: Hz » pt cze 12, 2009 00:40

fleshu, ok dziękuję kolego... Zrobię i odpisze czy coś się zmieniło ale za jakieś 2-3 tygodnie najpierw chłodnica potem sprawy płynów + termostatów


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt cze 12, 2009 00:43

No to na te 2 tyg dosyp do płynu 2 małe łyżeczki kwasku cytrynowego > potem zmieniasz płyn razem z termostatem! Będzie git!



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pt cze 12, 2009 07:08

najlepiej porównać temp do temp na vagu, jak są różnice to czujnik szwankuje, a jak jest po równo a temp spada na desce z 90 na mniej to termostat, silnik powinien złapać 90 tak ok po 8-10 km bez butowania i 90 ma stać jak pal na środku ani w jedną ani w drugą, nie ważne czy jedziesz w korku czy w trasie 140.
dla pewności jak zagrzeje ci się do 70 od zimnego staru to zobacz czy dolny wąż od chłodnicy jest zimny, jak ciepły przy 70 to termostat na bank.
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 07:13 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Hz
cS 1.6 STEAM...
cS 1.6 STEAM...
Posty: 1122
Rejestracja: pt cze 01, 2007 17:25
Lokalizacja: SL !
Kontakt:

Post autor: Hz » pt cze 12, 2009 08:31

piter_s, Ok kukne dziękuję za radę;)


5.03.2012-17.08.2013 Było moje teraz ma innego właściela
Obrazek
Passat B5FL AVF+ By Hz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości