Spalanie stukowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Spalanie stukowe

Post autor: jawirax » pn cze 08, 2009 17:01

Mam takie owe pytanko co do spalania sutkowego , przeczytałem mnóstwo postów na forum(tematów) odnośnie spalania stukowego, każdy opisuje je inaczej , czy mógł bym mi ktoś wyjaśnić dokładnie jaki to jest odgłos dokładny ? czy owe stukowe spalanie jest na jałowym biegu tez , czy tylko podczas jazdy przyspieszania ? a może ktoś dysponuje filmikiem jakimś gdzie można owe spalanie stukowe usłyszeć.Szukałem na youtube , wrzucie itp ale nic takiego nie moglem znaleźć.Pytam dlatego bo przestawiłem zapłon sobie i auto chodzi jak meserszmit tzn tak jak powinno być , ale praca silnika się zmieniła , przed tem był muł jak się rozpędzał to szło mu to opornie i buczał silnik a nie przyspieszał , teraz znowu idealnie przyspiesza nie ma przerywania i pali na pyka , ale za to siniki warkot ma taki jak się przyspiesza całkiem inaczej pracuje niż na tamtym ustawieniu zapłonu , przyspiesza ale jest taki warkot czy stukot sam już nie mogę tego określić ,inni muwią ze jest to metaliczny stukot a ja u siebie nie słyszę tylko wydaje mi się ze stukot(warkot) ale tylko przy jakism obrotach potem prz wyzszych zanika i auto ciągnie. nic metalicznego dlatego bardzo bym prosił aby ktoś kto może zarzucił jakimś materiałem video-audio , gdzie mógłbym usłyszeć owe spalanie stukowe.
Ostatnio zmieniony pn cze 08, 2009 17:03 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pn cze 08, 2009 18:09

Mi się raczej wydaje że to nie żadne spalanie stukowe tylko odgłos walących panewek ;/



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » pn cze 08, 2009 21:03

Panewki stukają tak : http://www.youtube.com/watch?v=eCr1b-vS ... re=related i na jałowym również , u mnie na jałowym silnik chodzi normalnie zero stuków tylko podczas jazdy na biegach przyśpieszania , słychać warkot , dlatego muszę gdzieś usłyszeć odgłos spalania stukowego, bo opisowo nie można sobie tego wyobrazić, lub można mieć źle wyobrażenia.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn cze 08, 2009 21:09

podczas przyśpieszania szczególnie pod obciążeniem to właśnie panewki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » wt cze 09, 2009 13:24

Nagrałem 3 filmiki , pracującego silnika posłuchacie sami , aczkolwiek na żywo trochę inaczej to słychać.

http://www.youtube.com/watch?v=YQkXVVva74s

http://www.youtube.com/watch?v=3b04IVQXUtg

http://www.youtube.com/watch?v=6CWRQGhPAvA

W jednym filmiku przy prędkości 150 km słychać hałasy bo ma przedmuchy w kabinie i juz przy predk. 60 km mi szumi wiatr w kabinie.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 09, 2009 13:47

normalna rzecz jak jest za wczesnie ustawiony zapłon gorzej jak za pózno
w niektórych silnikach jest cos takiego jak czujnik spalania stukowego pozwala on na prace w granicach występowania spalania stukowego
w (naszym silniku takiego czujnika brak wiec kazda ingerencja w układ zapłonowy (przestawienie na własną ręke zapłonu_) grozi awarią silnika - zaworów



Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » wt cze 09, 2009 13:57

dziejo pisze:normalna rzecz jak jest za wczesnie ustawiony zapłon gorzej jak za pózno
w niektórych silnikach jest cos takiego jak czujnik spalania stukowego pozwala on na prace w granicach występowania spalania stukowego
w (naszym silniku takiego czujnika brak wiec kazda ingerencja w układ zapłonowy (przestawienie na własną ręke zapłonu_) grozi awarią silnika - zaworów

Czyli co u mnie występuje spalanie stukowe ? bo już zgłupiałem , ustawianie zapłonu na lampę u 3 mechaników skończyło się na wyrypaniu kasy w błoto i auto chodziło jak URSUS o mocy malucha.Z tego co napisałeś to przyspieszenie zapłonu jest ok, a groźne opóźnienie ? bo już się pogubiłem co do twojej wypowiedzi :smoke:
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 14:00 przez jawirax, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt cze 09, 2009 14:11

Podczas spalania stukowego powstają bowiem ogromne siły na korbowodzie, na wale, w łożyskach. Znacznie wyższa jest temperatura, następuje przegrzewanie się zaworów wylotowych, może dojść do wypalenia denka tłoka. Silnik, nie dość że się szybko niszczy, to na dodatek ma niższą sprawność, a zatem i moc. - Czy do spalania stukowego może dojść przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu? - Tak. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma istotne znaczenie dla prawidłowego spalania mieszanki. Jeśli jest za wczesny (iskra pojawia się o ułamek sekundy za wcześnie), to wtedy powstają duże ciśnienia, zwiększa się obciążenie wału, ale moc wzrasta.!

wniosek z tego ze masz ustawiony za wczesny zapłon

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 14:14 ]
jawirax pisze:Czyli co u mnie występuje spalanie stukowe ?
tak ale niema zabezpieczenia w postaci czujnika spalania stukowego
""""zadaniem jest zapobieganie występowaniu spalania stukowego. Najczęściej czujnik wykorzystuje zjawisko piezoelektryczne - zmianę napięcia przy różnym naprężeniu specjalnej płytki. Ta płytka rejestruje drgania występujące podczas spalania stukowego (w przedziale 10-12 kHz). Inne drgania, jakich w silniku jest mnóstwo, są "filtrowane", aby nie zakłócać pomiaru. Jeśli czujnik zarejestruje drgania właściwe dla spalania detonacyjnego, wysyła sygnał do jednostki sterującej i wtedy następuje zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Jest też rozwiązanie nowsze, stosowane przez Saaba. Nie ma czujnika, który musi zarejestrować pierwsze oznaki spalania stukowego, mierzy się natomiast jakość mieszanki przygotowanej do spalania, stopień jej zjonizowania. Bada się to, przepuszczając przez mieszankę prąd elektryczny. Jest to metoda lepsza, pozwala bowiem zareagować wcześniej, zanim dojdzie do niewłaściwego spalania. """ Roman Dębecki

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 14:46 ]
przy pr. obr.3000 obr/min kąt wyprzedzenia zapłonu powinien wynosic
36+ - 4 st jeżeli te wartosci się mijają a wszystkie połączenia są ok
to winę za nie prawidłowe wyprzedzenia zapłonu ponosi ECU



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości