Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
			
		
		
			- 
				
								Omek							
- Użytkownik
  
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Omek » wt maja 26, 2009 21:44
			
			
			
			
			Witam !
Mam pytanie czy to coś na fotce się czyści ? a jeżeli tak to czym ? 

 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 08:09
			
			
			
			
			Dołączam się do pytania!
A może lepiej od razu zdjąć całą pokrywę zaworów i wyczyścić też cały zawór odmy?
Ten dekielek z góry jest wciskany w pokrywę?
Niech się wypowiedzą mądre głowy co już kiedyś to rozbierały i czyściły  

					Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 08:09 przez 
Robertuss, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								wojtek0231							
- Ma gadane
  
- Posty: 176
- Rejestracja: pt sty 23, 2009 12:49
- Lokalizacja: lubuskie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: wojtek0231 » śr maja 27, 2009 08:15
			
			
			
			
			Można, a co soś ci się dzieje z odmą czy tak ni z gruszki ni z pietruszki chciałeś sobie poczyścić? 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 09:45
			
			
			
			
			U mnie trochę poci się z jednej strony uszczelka pokrywy zaworów i w miejscach gdzie sa szpilki więc jak będę kiedyś zmieniać tą uszczelkę to bym za jednym zamachem wyczyścił wszystko 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								fleshu							
- Forum Master
  
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: fleshu » śr maja 27, 2009 12:05
			
			
			
			
			Wypiąć odcinek łączący dolot z zaworem. Oszczędzicie życia przepływce(po zgaszeniu silnika pary olejowe się cofają), silnik się oczyści z mazi olejowej, rury ciśnieniowe się doczyszczą z oliwki, turbina nie będzie brudzona przez przepalany olej, katalizator będzie czysty, no i będziecie mieli pewność że turbo jeszcze jest dobre. 
 Otworek w dolocie zatkać a od zaworu wężyka nakładać - można wywalić za silnik albo przez oil catch tank  przewalić. Robić na zasadzie zdjęcia z tego posta - 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2881603#2881603
I odpowiadam na pytanie : Nie! nie ma tw wpływy na działanie silnika! To czysta ekologia! A potrafi zabić się silnik olejem idącym z odmy na cacy!
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » śr maja 27, 2009 12:13
			
			
			
			
			No wlasnie chce tak zrobic jak kolega wyzej pisze!
Najpierw odme wyczyszcze, zaslepie dolot i dam waz na dol do jakiejs butelki.
2 tygodnie temu czyscilem kolektor dolotowy i zaslepilem EGR wiec teraz pora na odme
czyli zegnajcie opary z odmy i spaliny z EGRa :green_fuck:
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Omek							
- Użytkownik
  
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Omek » śr maja 27, 2009 14:53
			
			
			
			
			chciałem to jakoś otworzyć i ewentualnie przeczyścić tak w na wszelki wypadek,aby później mieć spokój.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								fleshu							
- Forum Master
  
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: fleshu » śr maja 27, 2009 15:47
			
			
			
			
			Zawór zwrotny odmy jest praktycznie nierozbieralny(klejony jest). W środku znajdziesz tylko sprężynkę i membranę. Nic ci czyszczenie tego kolego Omek, nie da! Jak leciało - tak będzie lecieć i odma się będzie pocić. Ciągle dolot będzie zasysał to co po silniku lata. Tylko wypięcie odmy przynosi efekt. Koledzy po czyszczeniu dolotu i silnika wiedzą o co mi chodzi > szkoda tylko że ten olej zawala zawory > ja miałem 50% zarośniętego > bez zdejmowania głowicy, samo czyszczenie kolektora, egr-a, i turbawki daje marny efekt.
			
													
					Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 15:48 przez 
fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Omek							
- Użytkownik
  
- Posty: 285
- Rejestracja: czw paź 26, 2006 21:01
- Lokalizacja: Wronki
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ASV
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Omek » śr maja 27, 2009 15:53
			
			
			
			
			Witam 
mam ciekawe spostrzeżenie,odłączenie odmy bardzo dobre rozwiązanie (czysty silnik) lecz istnieje pewien szkopuł mianowicie silnik zasysa powietrze (opary) ze skrzyni korbowej i to jest jakby obieg wymuszony co się stanie jak silnik będzie musiał sam wydmuchiwać  swoje opary po jakimś czasie odma może się zatkać i co wtedy ? mam na myśli to że układ ssący silnika jakby pomaga w dobrym udrożnieniu oparów ze skrzyni korbowej.Co Wy na to ?
			
													
					Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 22:21 przez 
Omek, łącznie zmieniany 2 razy.
									
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 arwam
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: arwam » czw maja 28, 2009 09:01
			
			
			
			
			Omek, 
wrzuć na noc w olej napędowy ewentualnie w benzynę i wydmuchaj porządnie komresorem.
powinno pomóc można parę razy powtórzyć czynność
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								fleshu							
- Forum Master
  
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: fleshu » czw maja 28, 2009 14:05
			
			
			
			
			Omek,  Nie - to tylko sposób VW na pozbycie się latających par przy konieczności zapewnienia odpowietrzania. Jak by się tego nie pozbyli w taki sposób to autko by odpadło w przedbiegach produkcyjnych. Nowe autko nie zasysa oliwki bo - silnik jest szczelny i nie ma dmuchawki od spodu > ale jak tylko minie paredziesiąt tyś km - to się zaczyna > wpierw drobna mgiełka a po pewnym okresie całkiem spore dymienie > jak układ się będzie zatykał od tej mgiełki to będzie znacyło że silnik jest do naprawy > całkowicie nieszczelny i wali olejem ile wlezie.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » sob maja 30, 2009 10:37
			
			
			
			
			Wczoraj odłączyłem odmę!
Zaślepiłem ten mały króciec na rurze co idzie od filtra powietrza do turbiny; od odmy dałem wąż ogrodowy do małej butelki plastikowej którą umieściłem zaraz koło filtra oleju.
Sprawdze w tygodniu na trasie jak to się ma z tymi skroplinami lejowymi 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								fleshu							
- Forum Master
  
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: fleshu » sob maja 30, 2009 22:28
			
			
			
			
			Efekt zobaczysz nie w tygodniu - ale po jakiś 2 miesiącach - jak rury od intercollera się wyczyszczą. 
[ Dodano: 30 Maj 2009 22:29 ]
Chyba że sam wcześniej wyczyścisz te rury ciśnieniowe.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Robertuss							
- Ma gadane
  
- Posty: 243
- Rejestracja: wt wrz 02, 2008 22:54
- Lokalizacja: Świecie
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Robertuss » ndz maja 31, 2009 10:41
			
			
			
			
			No właśnie najpierw wczyściłem rury od ic i zajrzałem do ic od dołu - mała kapka oleju na samym dole 

 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości