wymiana łożyska na kolumnie mcphersona

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: Qto, italiano_83, VIP

wymiana łożyska na kolumnie mcphersona

Postprzez urus87 » So maja 23, 2009 09:05

Mam objaw chrobotanie przy skręcaniu przy wolnych prędkościach, lub w miejscu - domyślam się ze to łożyska na kolumnie, teraz moje pytanko, słyszałem, że to łożysko da sie wymienić tak, aby nie trzeba było robić zbieżności, zwłaszcza, że niedawno to robiłem a 60zł drogą nie chodzi, w szukajce nic nie znalazłem, chyba, że źle szukałem. Proszę o jakąś poradę za 1h zabieram sie za robotę, jak coś to będę jechał na żywca, może sie uda. :chytry:
urus87
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lip 27, 2008 19:48
Lokalizacja: Głuchołazy
Online: 10h 31m
Auto: GOLF 3
Silnik: 1.9TDI

Postprzez Shatyn » So maja 23, 2009 09:28

Wymieniałem trzy dni temu i ustawienie zbieżności było konieczne.
Shatyn
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr paź 01, 2008 22:53
Lokalizacja: Kraków
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez kubass » So maja 23, 2009 10:29

wcale nie jest konieczne . wyciagasz całego mcpersona bez ruszania zwrotnicy . wybijasz koncowke drązka wybijasz zwozen wahacza odkrecasz gorne mocowanie i wychodzi ci cały mc person na wierzch . oczywiscie odkręcasz tez zaciski :)
u mnie to zajeło jakies 3 godziny wymiana . troche sie meczyłem ze sróba mocowania amorka . bo tam trzeba miec taki klucz przez ktory mozna jeszcze wsadzic imbusa bo inaczej nie odkrecisz tego :/
skreciłem wszystko i zbierznosci ustawiac nie trzebabyło .

bardzo wazne jest to zeby odkrecic sruby od połosiek jak auto jeszcze ma koła na sobie . bo posniej ciezko bedzie
Ostatnio edytowano So maja 23, 2009 10:31 przez kubass, łącznie edytowano 1 raz
kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 16:40
Lokalizacja: Elbląg
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez dziejo » So maja 23, 2009 10:32

KAZDA INGERENCJA W UKŁAD KIEROWNICZY LUB ZAWIESZENIA (przód)
wymaga korekty w ustawieniach
jesli chodzi o kolumnę to nie zbieżnosc a kąty nalezy skorygowac!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 01:40
Lokalizacja: Jastrzębie - Zdrój gr. SLĄSKA -LEWIN BRZESKI gr. Opole
Online: 1d 2h 46m
Pomógł: 1882
Auto: mk3 - sharan 19.tdi
Silnik: ok

Postprzez kubass » So maja 23, 2009 10:34

ale przeciez jak nie odkrecisz zwrotnicy tylko wyciagniesz ja z całą kolumna to nic sie tam nie zmienia . połoske wybijasz to pozniej tez ja wsadzasz na swoje miejsce . swozen dolny tak samo. wiec gdzie te kąty ?
kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 16:40
Lokalizacja: Elbląg
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez dziejo » So maja 23, 2009 10:36

ps
zanim sie zabierzesz za wymianę łozyska kolumny
jak masz mozliwosc wstrzyknij w końcówkę drązka kierowniczego np (oleju) poruszaj kierownicą i wtedy zobaczysz czy cos się zmieni !!!
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 01:40
Lokalizacja: Jastrzębie - Zdrój gr. SLĄSKA -LEWIN BRZESKI gr. Opole
Online: 1d 2h 46m
Pomógł: 1882
Auto: mk3 - sharan 19.tdi
Silnik: ok

Postprzez Beszczyk » So maja 23, 2009 10:56

JA GÓRNE ŁOŻYSKA WYMIENIAŁEM BEZ DEMONTOWANIA NICZEGO ODKRĘCIŁEM U GÓRY KOLUMNĘ , PODNIOSŁEM AUTO I UDAŁO SIĘ WYCIĄGNĄĆ GUMĘ Z ŁOŻYSKIEM SPRĘŻYNA TRZYMA SIĘ NADAL NA NAKRĘTCE WIĘC NIC SIĘ NIE DZIEJE. JEDNAK JAK ZMIENIA SIĘ GUMĘ TRZEBA USTAWIĆ KĄT KOŁA
http://vsv.prv.pl/
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10236166
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 23, 2008 11:30
Lokalizacja: NNM
Online: 11h 10m
Pomógł: 54
Auto: Golf MK3 3D lc9z
Silnik: 1.6AEE

Postprzez kubass » So maja 23, 2009 11:11

dobra to powiedzcie mi w takim razie jak kąt koła jest zle ustawiony to w czym to sie objawia ? bo ja nic nie ustawiałem po wymianie u siebie i moze to był moj błąd ?
Ostatnio edytowano So maja 23, 2009 11:22 przez kubass, łącznie edytowano 1 raz
kubass
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 16:40
Lokalizacja: Elbląg
Online: 0s
Pomógł: 2

Postprzez dziejo » So maja 23, 2009 14:31

kubass napisał(a):jak kąt koła jest zle ustawiony to w czym to sie objawia

http://www.wwc.pl/zbieznosc.html
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... zenia.html
Ostatnio edytowano So maja 23, 2009 14:32 przez dziejo, łącznie edytowano 1 raz
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lis 14, 2005 01:40
Lokalizacja: Jastrzębie - Zdrój gr. SLĄSKA -LEWIN BRZESKI gr. Opole
Online: 1d 2h 46m
Pomógł: 1882
Auto: mk3 - sharan 19.tdi
Silnik: ok

Postprzez urus87 » So maja 23, 2009 21:16

Mi się udało i raczej zbieżności (w sumie całej geometrii) nie będę robić, ponieważ nic odpowiedzialnego za zbieżność nie ruszałem, a poza tym samochód prowadzi się dobrze, różnicy nie czuć. Jak ktoś chce to niech Se robi zbieżność ja wychodzę z założenia skoro nie widać różnicy to, po co przepłacać. Szczegóły mojego działania: podniosłem auto, ściągłem koło, zaciskami pozaciągałem sprężynę, odkręciłem obydwie śruby od góry, wcisnąłem trochę amortyzator tak, aby guma i łożysko wypadło, wymieniłem łożysko i poskręcałem całość.
urus87
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lip 27, 2008 19:48
Lokalizacja: Głuchołazy
Online: 10h 31m
Auto: GOLF 3
Silnik: 1.9TDI




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,