głębokie rysy wzdłuż 4 cylindrów, zmiana silnika??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
głębokie rysy wzdłuż 4 cylindrów, zmiana silnika??
witam,
mam problem, gdyż po rozebaniu silnika 1.4 16v w celu znalezienia stuków o których pisałem w osobnym wątku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
wyszło na jaw, że oprócz pęknięcia tłoka od strony korbowodu który był przyczyną takich stuków (sworzeń był przez to lekko poluzowany) na czterech cylindrach patrząc od przodu auta po prawej stronie każdego z nich pojawiła się dość głęboka pojedyncza rysa, idąca wzdłóż cylindra prawie przez jego całą długośc, szerokość rys to ok.3 mm a ich głębokość może 1 mm
tłoki wyglądały na zmieniane, były 3 bez zaślepki na sworzniu i jeden jakby oryginalny "z zaślepką", ale generalnie w dobrym stanie oprócz tego pęknietego, głowica wygląda OK i tu mam do Was kilka pytan, gdyż mechanik sugeruje wymianę silnika (co mi nie pasuje) lub chociaż bloku z korbowodem.
1) czym grozi jazda z tak dużymi rysami w cylindrach oprócz spadku mocy i zwiększonego zapotrzebowania na olej?
2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony
dodam jeszcze, że auto oleju prawie nie brało i miało kopa nawet ze stukami, dlatego nie wiem czy ładować się w koszty, być może niepotrzebne...
mam problem, gdyż po rozebaniu silnika 1.4 16v w celu znalezienia stuków o których pisałem w osobnym wątku
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
wyszło na jaw, że oprócz pęknięcia tłoka od strony korbowodu który był przyczyną takich stuków (sworzeń był przez to lekko poluzowany) na czterech cylindrach patrząc od przodu auta po prawej stronie każdego z nich pojawiła się dość głęboka pojedyncza rysa, idąca wzdłóż cylindra prawie przez jego całą długośc, szerokość rys to ok.3 mm a ich głębokość może 1 mm
tłoki wyglądały na zmieniane, były 3 bez zaślepki na sworzniu i jeden jakby oryginalny "z zaślepką", ale generalnie w dobrym stanie oprócz tego pęknietego, głowica wygląda OK i tu mam do Was kilka pytan, gdyż mechanik sugeruje wymianę silnika (co mi nie pasuje) lub chociaż bloku z korbowodem.
1) czym grozi jazda z tak dużymi rysami w cylindrach oprócz spadku mocy i zwiększonego zapotrzebowania na olej?
2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony
dodam jeszcze, że auto oleju prawie nie brało i miało kopa nawet ze stukami, dlatego nie wiem czy ładować się w koszty, być może niepotrzebne...
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 18:25 przez gambit, łącznie zmieniany 1 raz.
- chmurapawel
- Gadatliwa bestia
- Posty: 711
- Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
- Lokalizacja: LKR
- Kontakt:
po mojemu to nie da sie zarysowac cylindra przy wkladaniu tloka, a jak juz jest to bardzo trudne, kolega mial lagune i po rozebraniu tez byly rysy wzdluz cylindra, zkad to nikt nie wie, zlozyl i chodzi. Tylko teraz bierze mu troszke oleju.
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 10:22 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
przedmuchy do skrzyni korbowej - czym może to skutkować? pytam się bo rysy raczej nie powstały "wczoraj" a auto ani nie kopciło, oleju nie brało a i przyspieszenie było w normie, zastanawiam się jedynie czy pęknięcie tłoka nie jest z tym powiązane (rysa), ale raczej 'na boki nie latał', sam nie wiem...roman58 pisze:Tam jest blok aluminiowy i są tylko cienkie wkładki,tylko wymiana silnika.A na tych rysach będziesz miał duże przedmuchy do skrzyni korbowej.
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Ja bym proponował remont.
Chyba, że jesteś szczęściarzem i uda ci się kupić motor w dobrym stanie...
Jak będziesz kupował to proponuję poszukać od POLO bo z tego co się orientuję to tam też takie wsadzali, a POLO jest trochę lżejsze i może silnik być mniej dobity i sprawa oczywista Golfem jeździ więcej małolatów niż Polówkami.
Pozdrawiam
PAPAYOS
Chyba, że jesteś szczęściarzem i uda ci się kupić motor w dobrym stanie...
Jak będziesz kupował to proponuję poszukać od POLO bo z tego co się orientuję to tam też takie wsadzali, a POLO jest trochę lżejsze i może silnik być mniej dobity i sprawa oczywista Golfem jeździ więcej małolatów niż Polówkami.
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 907
- Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.
wygląda to tak:roman58 pisze:Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.




ps. znalazłem silnik w okolicy, auto jest po strzale w przod, czy silnik mógł mocno dostać? nie zabardzo sie znam, moze cos doradzicie...
http://www.allegro.pl/item629848366_vw_ ... 4_16v.html
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Nie brał oleju...
Nie dmuchał...
Na podstawie fotek - brak kontrastu pokazującego rysy tj.ich głębokość.
Pytanie dodatkowe - gdzie się zaczynają i gdzie się kończą.Spróbujmy ocenić co spowodowało - a)pierścień/który?
b)sworzeń tłokowy bo się mógł wysuwać...
Następne pytanie - czy rysy są błyszczące we wgłębieniu...może czarne?
Oceniając ich długość(wg.fotek) - nijak mi nie pasuje do czegokolwiek gdyż są za długie ,tj.wychodzą albo w górze albo w dole poza zasięg czy to pierścieni ,czy to sworznia...
Coś więcej by się przydało...
Nie dmuchał...
Na podstawie fotek - brak kontrastu pokazującego rysy tj.ich głębokość.
Pytanie dodatkowe - gdzie się zaczynają i gdzie się kończą.Spróbujmy ocenić co spowodowało - a)pierścień/który?
b)sworzeń tłokowy bo się mógł wysuwać...
Następne pytanie - czy rysy są błyszczące we wgłębieniu...może czarne?
Oceniając ich długość(wg.fotek) - nijak mi nie pasuje do czegokolwiek gdyż są za długie ,tj.wychodzą albo w górze albo w dole poza zasięg czy to pierścieni ,czy to sworznia...
Coś więcej by się przydało...

mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości