głębokie rysy wzdłuż 4 cylindrów, zmiana silnika??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gambit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 09, 2009 19:01
Lokalizacja: gorzow

głębokie rysy wzdłuż 4 cylindrów, zmiana silnika??

Post autor: gambit » sob maja 09, 2009 18:21

witam,

mam problem, gdyż po rozebaniu silnika 1.4 16v w celu znalezienia stuków o których pisałem w osobnym wątku

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

wyszło na jaw, że oprócz pęknięcia tłoka od strony korbowodu który był przyczyną takich stuków (sworzeń był przez to lekko poluzowany) na czterech cylindrach patrząc od przodu auta po prawej stronie każdego z nich pojawiła się dość głęboka pojedyncza rysa, idąca wzdłóż cylindra prawie przez jego całą długośc, szerokość rys to ok.3 mm a ich głębokość może 1 mm

tłoki wyglądały na zmieniane, były 3 bez zaślepki na sworzniu i jeden jakby oryginalny "z zaślepką", ale generalnie w dobrym stanie oprócz tego pęknietego, głowica wygląda OK i tu mam do Was kilka pytan, gdyż mechanik sugeruje wymianę silnika (co mi nie pasuje) lub chociaż bloku z korbowodem.

1) czym grozi jazda z tak dużymi rysami w cylindrach oprócz spadku mocy i zwiększonego zapotrzebowania na olej?

2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony


dodam jeszcze, że auto oleju prawie nie brało i miało kopa nawet ze stukami, dlatego nie wiem czy ładować się w koszty, być może niepotrzebne...
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 18:25 przez gambit, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » sob maja 09, 2009 19:51

gambit pisze:2) co mogło być przyczyną powstania takich rys tylko po jednej stronie na każdym cylindrze, co ten silnik mógł przejść? był już w 100% robiony
według mnie nieumiejętne wkładanie tłoków



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » sob maja 09, 2009 20:07

Wymiana silnika bedzie duzo tańsza od jego naprawy. tylkoniemasz pewnosci jaki silnik udaci siękupic...



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz maja 10, 2009 10:20

po mojemu to nie da sie zarysowac cylindra przy wkladaniu tloka, a jak juz jest to bardzo trudne, kolega mial lagune i po rozebraniu tez byly rysy wzdluz cylindra, zkad to nikt nie wie, zlozyl i chodzi. Tylko teraz bierze mu troszke oleju.
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 10:22 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz maja 10, 2009 11:34

gambit pisze:1 mm
to dużo chyba że przesadziłeś z oceną. Raczej szukaj silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz maja 10, 2009 12:01

Nowy silnik na pewno będzie tańszy tylko przy tym silniku jest duże ryzyko że kupisz w podobnym stanie. Naprawa tego będzie będzie kosztowna ale przynajmniej będziesz wiedział co masz



gambit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 09, 2009 19:01
Lokalizacja: gorzow

Post autor: gambit » ndz maja 10, 2009 23:03

bibi466 pisze:Nowy silnik na pewno będzie tańszy tylko przy tym silniku jest duże ryzyko że kupisz w podobnym stanie. Naprawa tego będzie będzie kosztowna ale przynajmniej będziesz wiedział co masz
dlatego boję się pakować w nowy silnik, pewnie co drugi jest na wykonczeniu



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » ndz maja 10, 2009 23:15

Tam jest blok aluminiowy i są tylko cienkie wkładki,tylko wymiana silnika.A na tych rysach będziesz miał duże przedmuchy do skrzyni korbowej.



gambit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 09, 2009 19:01
Lokalizacja: gorzow

Post autor: gambit » pn maja 11, 2009 00:13

roman58 pisze:Tam jest blok aluminiowy i są tylko cienkie wkładki,tylko wymiana silnika.A na tych rysach będziesz miał duże przedmuchy do skrzyni korbowej.
przedmuchy do skrzyni korbowej - czym może to skutkować? pytam się bo rysy raczej nie powstały "wczoraj" a auto ani nie kopciło, oleju nie brało a i przyspieszenie było w normie, zastanawiam się jedynie czy pęknięcie tłoka nie jest z tym powiązane (rysa), ale raczej 'na boki nie latał', sam nie wiem...



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pn maja 11, 2009 19:05

Ja bym proponował remont.
Chyba, że jesteś szczęściarzem i uda ci się kupić motor w dobrym stanie...
Jak będziesz kupował to proponuję poszukać od POLO bo z tego co się orientuję to tam też takie wsadzali, a POLO jest trochę lżejsze i może silnik być mniej dobity i sprawa oczywista Golfem jeździ więcej małolatów niż Polówkami.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn maja 11, 2009 20:04

Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.



gambit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: pn mar 09, 2009 19:01
Lokalizacja: gorzow

Post autor: gambit » pn maja 11, 2009 20:35

roman58 pisze:Pęknięcie tłoka nie ma nic z rysami,może pierścienie popękane?ale jak piszesz że głębokość jest 1mm to nie nadaje się do remontu.Może ktoś podbierał pierścienie ze szlifu i pasował na nominalny to może zrobić rysy bo na zamkach będzie za duża sprężystość i w tym miejscu dochodzi do wycierania cylindra i pierścieni.
wygląda to tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ps. znalazłem silnik w okolicy, auto jest po strzale w przod, czy silnik mógł mocno dostać? nie zabardzo sie znam, moze cos doradzicie...

http://www.allegro.pl/item629848366_vw_ ... 4_16v.html



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pn maja 11, 2009 20:55

Jedna z tych rys wygląda na naprawdę głęboką. Tego silnika lepiej nie remontować.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn maja 11, 2009 21:19

Nie brał oleju...
Nie dmuchał...
Na podstawie fotek - brak kontrastu pokazującego rysy tj.ich głębokość.
Pytanie dodatkowe - gdzie się zaczynają i gdzie się kończą.Spróbujmy ocenić co spowodowało - a)pierścień/który?
b)sworzeń tłokowy bo się mógł wysuwać...
Następne pytanie - czy rysy są błyszczące we wgłębieniu...może czarne?

Oceniając ich długość(wg.fotek) - nijak mi nie pasuje do czegokolwiek gdyż są za długie ,tj.wychodzą albo w górze albo w dole poza zasięg czy to pierścieni ,czy to sworznia...
Coś więcej by się przydało... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości