Czy głowica od PN jest taka sama jak w RP?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy głowica od PN jest taka sama jak w RP?
Jak w temacie... czy pasuje głowica z PNa do RPka??? kolektory są takie same, a bynajmniej na pierwszy rzut oka.
mam głowicę od PNki i chciałbym ją zregenerować i docelowo wstawic do RPka w passacie...
W pasku mam objaw puszczania chmury niebieskiej przy odpalniu. W 1,6 tez tak miałem... Znajomy magik po zmierzeniu kompresji na cylindrach stwierdził, że pierścienie są w porządku, a olej spala się dostając do komory spalania po trzonkach zaworów.
wiec czy da rade podmieniać te głowice??
mam głowicę od PNki i chciałbym ją zregenerować i docelowo wstawic do RPka w passacie...
W pasku mam objaw puszczania chmury niebieskiej przy odpalniu. W 1,6 tez tak miałem... Znajomy magik po zmierzeniu kompresji na cylindrach stwierdził, że pierścienie są w porządku, a olej spala się dostając do komory spalania po trzonkach zaworów.
wiec czy da rade podmieniać te głowice??
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
głowice spokojnie można założyc od RP sa róznice w wałku na pewno i tyle.
To ,że puszcza niebieski dymek to może byc objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych.....koszt samych uszczelniaczy to ok20zł ale wymiana może kosztowac jakieś 40zł/szt i raczej trzeba ściągac głowicę,choć niektórzy magicy robią to przy założonej głowicy....czarno widż e ,a jednak...
To ,że puszcza niebieski dymek to może byc objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych.....koszt samych uszczelniaczy to ok20zł ale wymiana może kosztowac jakieś 40zł/szt i raczej trzeba ściągac głowicę,choć niektórzy magicy robią to przy założonej głowicy....czarno widż e ,a jednak...
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 22:08 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
słuchaj Leon_Wechtel, generalnie to mam wyjętą PNke z auta i idzie na częśći/złom jak kto woli... A że zainteresowanie częsciami nie jest duże to postanowiłem zdjąć głowicę z tego wyjętego motoru zregenerować i potem wrzucić do swojego RPka którego mam w Passacie. Ja raczej chciałem włożyć samą głowice a wałek zostawić od RP i tak złożyć.
co trzeba zrobić z taka głowicą żeby ją zregenerować??
Wymiana tych uszczelniaczy to podstawa, sprawdzić przylgnię, szczelność i co więcej??
Potem od razu uszczelka do montażu, nowe uszczelnienie kolektorów i tyle...
co trzeba zrobić z taka głowicą żeby ją zregenerować??
Wymiana tych uszczelniaczy to podstawa, sprawdzić przylgnię, szczelność i co więcej??
Potem od razu uszczelka do montażu, nowe uszczelnienie kolektorów i tyle...
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
dokładnie to co napisałeś z głowicą...raczej nic więcej nie trzeba
sprawdzenie szczelości,wymiana uszczelniaczy,sprawdzenie przylgni i płaskośc głowicy,ewentualnie minimalne planowanie głowicy
sprawdzenie szczelości,wymiana uszczelniaczy,sprawdzenie przylgni i płaskośc głowicy,ewentualnie minimalne planowanie głowicy
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
jeśli masz troche czasu i cierpliwości to możesz się pokusic o porting głowicy.Sam porting głowicy nie jest trudny ale problemem są kolektory.Co prawda w RP kolektor ssący czy wydechowy sa krótsze i bardziej dostepny mają dostęp do wenątrz niż kolektory do PB/PF więc nie ma tragedii
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
czym głębiej tym lepiej.
Extremalne przeróbki i tuning silnika polega też na całkowitej zmianie średnicy kolektorów,nawet ssący jest robiony na zamówienie i wygląda trochę jak rurowy kolektor wydechowy tyle,że nie jest tak pozawijany.W skrócie jest większej średnicy rura z dospawaną flanszą do głowicy oraz zrobionym jakims wspólnym cylindrem dla podstawy przepustnicy i łączącym wcześniej wymienione rury.
Sama przepustica rówież ma powiększona średnicę dla większego przepływu powietrza.
Po prostu wyzsza matematyka obliczeń pojemości układu ssąco-wydechowego.
Extremalne przeróbki i tuning silnika polega też na całkowitej zmianie średnicy kolektorów,nawet ssący jest robiony na zamówienie i wygląda trochę jak rurowy kolektor wydechowy tyle,że nie jest tak pozawijany.W skrócie jest większej średnicy rura z dospawaną flanszą do głowicy oraz zrobionym jakims wspólnym cylindrem dla podstawy przepustnicy i łączącym wcześniej wymienione rury.
Sama przepustica rówież ma powiększona średnicę dla większego przepływu powietrza.
Po prostu wyzsza matematyka obliczeń pojemości układu ssąco-wydechowego.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości