Głośna praca silnika na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sainons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:32
Lokalizacja: Łódź

Głośna praca silnika na wolnych obrotach

Post autor: sainons » pt kwie 24, 2009 09:38

wiem że podobny temat już był tutaj wałkowany ale u mnie dzieje się coś dziwnego...

silnik 1.9 TDI AFN 110KM
do jakiegoś czasu zauważyłem że mój golfik coś hałasuje na wolnych obrotach, w między czasie wymieniłem rozrząd, olej, filtry.... i nic się nie zmieniło.

co dziwne jak się doda troszkę gazu a silnik pracuje w okolicach 1000 obrotów dziwny stukot się ucisza ;/

podczas normalnej jazdy jest dynamiczny i cichy
ostatnio przegoniłem go trochę po autostradzie bo w porywach do 160 i po dojechaniu na miejsce zaskoczyła mnie cicha praca silnika bez tego stukotu. po powrocie wszystko wróciło do normy :P

czy macie jakieś pomysły co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?????


_____________________
co innego jak nie Golf ???

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt kwie 24, 2009 11:41

Kolego po wymianie rozrządu mniemam,że kat wtrysku był ustawiony.Vagiem oczywiście.Jeżeli jest ok,to mogą to być popychacze hydrauliczne.Piszesz,że przy 1000-u obrotach stukot ustaje.Jaki olej masz zalany ile już na nim przejechałeś?
Mnie to wygląda na wadliwy popychacz.Przy małym ciśnieniu oleju stuka.Jak się zwiększy,to się uspokaja.
Wg.opisu wszystko wskazuje na ta właśnie usterkę.
Choć wcale tak być nie musi.Czasami wtryski lubią sobie tak dzwonić.


AFN 165,5@380,8

marek_mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 21, 2007 02:55
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: marek_mk2 » pt kwie 24, 2009 12:06

ja bym obstawiał, ze to popychacze hałasują
i teraz na dwoje babka wróżyła:
1) zużyte popychacze, ale nie na tyle, ze dzwonią cały czas tylko jak dostaną większe ciśnienie (lepsze smarowanie) to wracają do normy
bądź odwrotna sytuacja
2) za małe ciśnienie i za słabe smarowanie na wolnych obrotach, wiec popychacze hałasują i jednocześnie się zużywają bardziej.

to moje typy ;)
chociaż tak naprawdę nie wiemy co to za hałas, jakiego typu, wiec to takie wróżenie z fusów jakby...ale może się przyda
pozdrawiam



sainons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sainons » pt kwie 24, 2009 13:16

no więc tak nie jest to jakiś stukot. bardziej bym to określił jako głośniejszą prace silnika, może trochę jakby dudnienie.

jeśli chodzi o skrzynie to raczej nie to. po wciśnięciu sprzęgła nic się nie zmienia.

po wymianie oleju przejechałem ok 1000km

co do paska i napinacza sprawdzę jutro i opowiem.


_____________________
co innego jak nie Golf ???

mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pt kwie 24, 2009 13:42

mozliwe ze masz za wczesny kat wtrysku i stad twarda metaliczna praca bedzie sie brala, wpadnij do kogos na vag'a i bedziesz mogl to wykluczyc



macem
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 12:30
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: macem » pt kwie 24, 2009 14:52

moze nagraj na youtuba wrzuc



sainons
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 20:32
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sainons » pt kwie 24, 2009 20:46

znalazłem to na forum



u mnie słychć takie samo albo zbliżone klekotanie.

w poście na forum nie zostało podane rozwiązanie.

Pozdrawiam


_____________________
co innego jak nie Golf ???

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt kwie 24, 2009 22:47

Na tym filmiku jest MK4 i dźwięk jego posadzonej rolki zwrotnej paska alternatora. Znajduje się ona pomiędzy alternatorem a pompą klimy. Stetoskop lekarski do ręki i znajdziesz w 5 min takie miejsce.



2fines
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:47
Lokalizacja: warszawa

Post autor: 2fines » wt maja 05, 2009 00:14

Witam

sainons znalazłes przyczynę... Ja ostatnio zauważyłem podobną przypadłość z tym że na zimnym silniku mocniej tocoś hałasuje. Kiedy dotykam ręką napinacza jest ciszej ale ten metaliczny dźwięk nadal jest słyszalny.Szczególnie gdy dodatkowo włączę klimę,zwiększa ona obciążenie alternatora- umnie ten dźwięk jest wtedy głośniejszy spróbuj zrobic tak u siebie. Po przeczytaniu postów i analizie obstawiam jednak tą rolkę na alternatorze i ewentualnie napinacz. Pytanie moje jest następujące jaki zamiennik rolki alternatora polecicie .......może jakies inne podejrzenia sugestir osób które juz walczyły z uciążliwym hałasem........

pozdrawiam 2fines
Ostatnio zmieniony wt maja 05, 2009 00:16 przez 2fines, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » wt maja 05, 2009 01:36

2fines, W golfie 4 to norma że się tulejka wyrabia na tym napinaczu. tylko szkoda że śruba dolna od tego śmiesznego tłoczka jest na tyle długa że nie idzie jej wykręcić bez zdejmowania napinacza - tylko zmieniając tulejkę albo robiąc tam w miarę sztywne połączenie, dźwięk zniknie. A co tej feralnej rolki, która daje fajny efekt przy hamowaniu biegami - jak byś sportowym czymś jechał(gwizd) - w sklepie dostałem za 95 zł. A wygląda ona tak : http://www.febi.com/pdb/main/Pictures/17726.jpg

[ Dodano: 05 Maj 2009 01:40 ]
Podałem do AHF-a - ale lepiej napisz jaki masz silniczek - bo może być inna.



Delta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn maja 04, 2009 18:45
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Delta » śr maja 06, 2009 16:07

Witam ,mialem podobne objawy na wolnych obrotach byl glosny tak jakby cos telepalo wymienilem napinacz paska alternatora jednak to nie pomoglo w koncu wpadlem na pomysl ze to moze cos z alternatorem poniewaz przy wlaczeniu swiatel czy tez klimatyzacji dzwiek ten narastal co sie okazalo przyczyna byla ta rolka na alternatorze co idzie na niej pasek po jej wymianie silnik pracuje tak jak powinien....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości