Ciśnienie doładowania - turbina garrett

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: italiano_83, toffic, bugalon, VIP

Ciśnienie doładowania - turbina garrett

Postprzez zaprzal » Śr wrz 28, 2005 00:04

Silnik 1.6 TD SB. Da sie w latwy sposob podniesc cisnienie doładowania? Co dokładnie trzeba zrobic?
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez Krzylu » Śr wrz 28, 2005 00:16

było na forum
opcja szukaj sie kłania
Krzylu
Germanista
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Online: 9d 16h 13m
Pomógł: 112
Auto: O1 6N
Silnik: AHFAAZ

Postprzez zaprzal » Śr wrz 28, 2005 11:18

Nie znalazłem dokładnego opisu. Do czego sluzy śróba widoczna na zdjęciu? Turbina garrett http://www.well.com/~mosk/Images/TurboS ... THMB50.jpg
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez Trochim » Śr wrz 28, 2005 13:07

a napewno masz turbine garetta?

w tych silnikach były też montowane kkk.

a to turbo ze zdjęcia to chyba nie od mkII.
Nissan Patrol K160
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Online: 1h 25m
Pomógł: 66

Postprzez 1 6 D » Śr wrz 28, 2005 13:15

Ja też mam SB i turbina jest Garett.
Kupie licznik do mk2 z MFA produkcji VDO na 1 wtyk, wzmocnienie przednie Westmoreland

Obrazek
1 6 D
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Online: 11d 18h 58m
Pomógł: 165
Auto: Golf Scirocco
Silnik: SB CBD

Postprzez zaprzal » Śr wrz 28, 2005 13:15

Mam garretta i mam taka śróbe jak na zdjeciu. Do czego ona sluzy? Czy moze sluzyc do regulacji cisnienia doladowania?
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez Trochim » Cz wrz 29, 2005 12:44

więc jak twoje turbo wyglada tak jak na zdjęciu to jeżeli w tym miejscu gdzie zaznaczyłem masz gwint i mozesz regulowac długość tego prętu to możesz tym samym regulować cisnienie przy jakim otwieraz się zawór upustowy spalin, czyli zmniejszać/zwiększać maks ciśnienie doładowania.
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Online: 1h 25m
Pomógł: 66

Postprzez zaprzal » Cz wrz 29, 2005 13:53

W którą stronę trzeba kręcić zeby zwiekszyc/zmnieszyc cisnienie? Troche trudno tam podejsc, moze ktos ma patent jak latwo zdjac ta plaska podkladke?
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez Trochim » Pt wrz 30, 2005 13:37

Jak już sie będziesz bawił w zwiększanie cisnienia doładowania to zaopatrz się w jakiś manometr i kontroluj maks ciśnienie jakie ustawiasz co by nie było za duże dla turba i silnika.

jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.
Nissan Patrol K160
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Online: 1h 25m
Pomógł: 66

Postprzez naum » So paź 01, 2005 02:39

Trochim,
jak się nie mylę to skracając długość tego prętu bedziesz opóźniał otwarcie zaworu upustowego spalin co się wiaze ze zwiększonym cisnieniem doładowania.


Dokładnie tak!
potrzebny klucz 10 i imbus 3. Luzujemy nakrętkę 10-tkę i następnie imbusem obracamy w prawo pręt. Tylko zanim to zrobisz, zmierz ciśnienie doładowania!

Ja mam 1V, ciśnienie zwiększone do 0.9 Bara (4000 obr/min), pompę z "grzybkiem" + kata i muszę powiedzieć, że całkiem nieźle golf wymiata. Tylko nie wiem od jakiej wersji mam pompę?
naum
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Online: 11h 5m
Pomógł: 6
Auto: passat 3b6
Silnik: avf

Postprzez zaprzal » So paź 01, 2005 09:14

Same komplikacje ;) Teraz nakrętka na tym precie okazala sie zapieczona, dla utrudnienia pret obraca sie z nakrętką. Poza tym zawór bezpieczenstwa i tak otwiera sie juz przy 0,9 o tym tez bede musial pomyslec
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez 1 6 D » Cz paź 06, 2005 08:44

Zawór bezpieczeństwa reguluje się chyba przy pomocy dużego płaskiego śrubokręta.
Kupie licznik do mk2 z MFA produkcji VDO na 1 wtyk, wzmocnienie przednie Westmoreland

Obrazek
1 6 D
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Online: 11d 18h 58m
Pomógł: 165
Auto: Golf Scirocco
Silnik: SB CBD

Postprzez zaprzal » Pt paź 07, 2005 19:29

Wszystko jest juz wyregulowane :> Swoja droga jakie cisnienie zniesie silnik do jazdy na codzien? Oczywiscie biorac pod uwage to ze pilnuje sie temperatury i stosuje pewne zasady. Czy ktos probowal przerabiac wydech w 1.6 td z jakimis konkretnymi efektami? Chodzi o wieksza srednice rur i odetkany wydech
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Online: 1d 13h 12m
Pomógł: 317

Postprzez 1 6 D » So paź 08, 2005 22:08

Mi na forum angielskim mówili ze 1 bar na codzień jest ok, bo nie dymi wtedy zbytnio, przy 1.2 pisali że przy ruszaniu spod świateł można zasłony dymne robić.
Kupie licznik do mk2 z MFA produkcji VDO na 1 wtyk, wzmocnienie przednie Westmoreland

Obrazek
1 6 D
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Online: 11d 18h 58m
Pomógł: 165
Auto: Golf Scirocco
Silnik: SB CBD




Powrót do Speed

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,