kąt wtrysku w 1.9 td

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

kąt wtrysku w 1.9 td

Post autor: Balugass » pt kwie 17, 2009 15:03

ostatnio miałem wyciaganą pompe(do uszczelnienia)po wstawieniu do samochodu mój mechanik przyspieszył troszke zaplpn poniewaz na ciepłym trzeba bylo troszkę dłużj kręcic zeby załapał na zimnym było ok. Teraz pali z samego rana super nawet bez przyspieszacza nic nie kopci przy odpalaniu ale stracił troche mocy:/poza tym przy ok 2tys obr pedał gazu wpada w rezonans ze aż czuć łaskotki na stopie :grin:
-czy przyspieszenie kąta wtrysku powoduje spadek mocy??
-czemu wpada w rezonans dodam ze tylko pedał gazu??.
-dodam ze ok 1msc przed uszczelnieniem pompy zaczął kopcic na czarno przy przyspieszaniu(turbo 0.8bar, wszystkie filtry nowe)od ok roku nic nie regulowałem tak niespodziewanie zaczął kopcic(pompa wtrykowa sprawdzona jest w bdb stanie,wtryski ok wiec co jest??
dziekuje za odpowiedzi:)


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt kwie 17, 2009 15:19

Przyspieszenie kąta powoduje wzrost mocy, spadek spalania, samochód się minej grzeje, ale jest głośniejszy, i silnik bardziej obciążony. Opuźnienie powoduje mniej mocy, kopcenie, gorsze odpalanie, silnik się szybciej grzeje. W rezonans pedał może wpadać przez amortyzatorek na pompie - tam jest pewien zakres regulacji jak go kiedyś przestawiłem też wpadał w drgania, ale sprawdź też czy linka się nie zacina. Te objawy co opisujesz pasują bardziej do opuźnonego kąta wtrysku - może pompa została za słabo dokręcona i się minimalnie obróciła.
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 15:21 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt kwie 17, 2009 16:46

to trzeba bedzie podjechac i spradzic czy sie nie przestawił:/ a ile może kosztowac sprawdzenie i ewentualnie ustawienie na nowo kąta wtrysku??


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt kwie 17, 2009 18:39

30-40zł to nie jest droga zabawa. Wartość nastawcza w tym silniku to 1,00 +/-0,2mm przed GMP pierwszego tłoka. Możesz ustawić do 0,92 (tolerancja przy sprawdzaniu jest +/-0,08mm) Jednak osobiście wole mieć ciut wcześniejszy

[ Dodano: 17 Kwi 2009 19:38 ]
Zapomniałem dodać byś sobie sprawdził przed ustawieniem, czy cięgno "ssania" się nie przycina, i czy dźwigienka z tyłu pompy jest przesunięta do oporu w lewo (patrząc od przodu i od góry) - zdarzyło mi się raz że się zacięła (była w środkowym położeniu pomimo wciśniętego "ssania") i wszystko śmigało elegancko dokąd nie zacząłem bawić się ssaniem. pompę ustawia się TYLKO na czujnik zegarowy, jak by chcieli na słuch to możesz im podziękować i iść do innego mechanika



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt kwie 17, 2009 20:26

no mechanior mi chyba na słuch nastawił:/dzieki wielkie za pomoc:)tylko powiedz mi czy można to u pompiarza zrobic tz ustawic ?? czy tylko mechanior??


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pt kwie 17, 2009 20:56

pompiarz też Ci wszystko ustawi. Poproś go by wtrysk był wcześniejszy, tak jak pisałem będzie lepiej odpalał, miał więcej mocy, mniej palił a przede wszystkim mniej się grzał - jeśli nie przesadzi żywotność silnika nie ucierpi: kuzyn ma Vento z tym samym silnikiem co Ty, całe życie miało ustawiany na 0,90mm dziś ma 370 000 i nadal pięknie śmiga :)



Awatar użytkownika
Balugass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:53
Lokalizacja: giżycko/olsztyn
Kontakt:

Post autor: Balugass » pt kwie 17, 2009 22:08

super wielkie dzieki za pomoc:)punkcik poleciał pozdrawiam :grin:


mój były variancik ---> http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214025

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości