Przekaźnik świec żarowych 142

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

Przekaźnik świec żarowych 142

Postprzez Loczek » Pt kwi 03, 2009 00:34

Witam, jak przyszła wiosna mam problemy z uruchomieniem silnika. Z rana pali dość ładnie, zaskakuje po 1 razie, trochę potłucze i pracuje równo. Gdy odpalam go popołudniu, to jest problem, silnik nie załącza, kręcę rozrusznikiem po 7, 10 x i nic. Tak to miało miejsce dziś o godzinie 13 gdy na zewnątrz było ok 8 stopni, wieczorem ok 18 zapalił już na kluczyk. W trakcie dochodzenia o co chodzi, wymyśliłem, że są problemu z przekaźnikiem, gdyż wieczorem mi zapalił, a po wyjęciu i zamontowaniu go z powrotem już nie. Z kolei po następnym przemontowaniu przekaźnika zaskoczył normalnie, a gdy już trochę popracował to zapalał i bez przekaźnika. Silnik temperaturę łapie bez problemu, jak już zapali to działa również bez problemu, nawet po postoju pali na kluczyk. Winę zwalam obecnie na przekaźnik, oznaczony numerem 142. Jak się doczytałem jest to droga zabawka, którą ciężko dostać. Czy ktoś mógłby mi podrzucić jakiś zamiennik, albo inne rozwiązanie, które pozwoliłoby na usunięcie usterki, bez pakowania 350 zł w przekaźnik, do samochodu za który zapłaciłem 6000 zł. Dołączam zdjęcia przekaźnika. Pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano Pt kwi 03, 2009 00:38 przez Loczek, łącznie edytowano 1 raz
Loczek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 23, 2009 13:34
Lokalizacja: B-stok
Online: 51m

Postprzez marcinkoz2910 » Pt kwi 03, 2009 11:52

Loczek, to samo miałem w VW T4 tam też był do wymiany przekaźnik świec żarowych, kupiłem zamiennik za chyba 30zł, a każdy mi mówił że tego nie kupisz i że jak już to ponad 200zł :green_fuck:

Kupiłem to w sklepie Darma (częsci samochodowe) jeśli masz jakiegoś znajomego co ma VW i ma diesla to podmień przekaźniki na jeden dzień...

Obrazek Obrazek
Ostatnio edytowano Pt kwi 03, 2009 11:57 przez marcinkoz2910, łącznie edytowano 1 raz
marcinkoz2910
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 22:35
Lokalizacja: Pogórze / k. Skoczowa
Online: 15m
Pomógł: 9
Auto: Golf MK3
Silnik: AEA

Postprzez Loczek » Pt kwi 03, 2009 12:03

Pożyczyć za bardzo nie mam od kogo. Odnośnie zamiennika też się właśnie zastanawiam, bo znalazłem bardzo podobny (brakuje jednej nóżki TK) w sklepie intercarsu za 50 zł, wygląda on tak
http://sklep.intercars.com.pl/993532564 ... lang_id=PL.
Loczek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 23, 2009 13:34
Lokalizacja: B-stok
Online: 51m

Postprzez marcinkoz2910 » Pt kwi 03, 2009 12:10

Loczek, jeśli masz ten sklep blisko to podjedź i dobiorą Ci przekaźnik i zaraz na miejscu włożysz i sprawdzisz i bedziesz wiedział czy silnik gada czy nie....

a ta dodatkowa nóżka to pewnie jakaś info dla komputera lub coś może tylko w niektórych wersjach wykorzystywana
marcinkoz2910
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 22:35
Lokalizacja: Pogórze / k. Skoczowa
Online: 15m
Pomógł: 9
Auto: Golf MK3
Silnik: AEA

Postprzez To_mas » Pt kwi 03, 2009 12:28

marcinkoz2910 napisał(a):a ta dodatkowa nóżka to pewnie jakaś info dla komputera lub coś może tylko w niektórych wersjach wykorzystywana
dla jakiego komputera ??
to diesel tam nie ma ECU.

marcinkoz2910, to co pokazałeś to przekaźnik świec żarowych do Mk2 wiem bo mam taki do mk3 ma on więcej nóżek bo 8 ale nie mam zielonego pojęcia po co jedna nóżka więcej...
To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
 
Dołączył(a): Pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Online: 1d 12h 20m
Pomógł: 501
Auto: S3
Silnik: AMK

Postprzez marcinkoz2910 » Pt kwi 03, 2009 12:37

To_mas, nawet największe sieczkarnie MK3 Diesel miały ECU i złącze OBD1 ale nie dało się z nimi nic podziałać więc nie wiem, z resztą napisałem że nie wiem na bank :chytry:

A ten przekaźnik co pokazałem nie jest tylko do KM2 bo w MK3 kumpla chodził jak trzeba bo sprawdzałem a teraz taki sam w VW T4 jeździ
Ostatnio edytowano Pt kwi 03, 2009 12:40 przez marcinkoz2910, łącznie edytowano 1 raz
marcinkoz2910
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 22:35
Lokalizacja: Pogórze / k. Skoczowa
Online: 15m
Pomógł: 9
Auto: Golf MK3
Silnik: AEA

Postprzez Loczek » Pt kwi 03, 2009 13:42

No ale jak sprawdzę pod sklepem? Jak zajadę to silnik będzie ciepły, a wtedy to i z wyciągniętym przekaźnikiem zapali na kluczyk. A inaczej to mi w sklepie na próbę raczej nie wypożycza :).
Odnośnie komputera, to u mnie raczej nie ma. Czytałem o tym, były ponoć szwajcarskie wersje 1.9 d gdzie można było wpiąć obd pod pompę i coś tam nawet pokazało (jest taki temat na elektrodzie).
U mnie przekaźnik raczej nie jest powiązany z żadnym komputerem, bo jak silnik rozgrzeję to mi pali z wymontowanym przekaźnikiem.
Na necie znalazłem szczątkowe informacje że TK to jakieś dodatkowe zabezpieczenie od czegoś tam.
Ostatecznie przypoluję na przekaźnik z tego intercarsu, a jak będzie bieda, to zepnę styki na stałe i będę zwyczajnie wsadzać i wyciągać przekaźnik przed odpaleniem :).
Ostatnio edytowano Pt kwi 03, 2009 13:50 przez Loczek, łącznie edytowano 1 raz
Loczek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 23, 2009 13:34
Lokalizacja: B-stok
Online: 51m

Postprzez marcinkoz2910 » Pt kwi 03, 2009 14:51

Loczek napisał(a):No ale jak sprawdzę pod sklepem? Jak zajadę to silnik będzie ciepły, a wtedy to i z wyciągniętym przekaźnikiem zapali na kluczyk. A inaczej to mi w sklepie na próbę raczej nie wypożycza :) .
ja kupuję tam gdzie można zwrócić towar jeśli coś nie pasuje (trzeba mieć paragon zakupu rzecz jasna)

Loczek napisał(a):bo jak silnik rozgrzeję to mi pali z wymontowanym przekaźnikiem.
przekaźnik jest tylko potrzeby do zagrzania świec potem już jak silnik pracuje to nie jest potrzebny... w benzynie w tym samym gnieździe mam przekaźnik od pompy paliwowej (golf3) jak go wyjmę podczas pracy silnika to silnik gaśnie ale u Ciebie pompa jest przy silniku a ssak w baku czyli nie masz pompy w baku
marcinkoz2910
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 22:35
Lokalizacja: Pogórze / k. Skoczowa
Online: 15m
Pomógł: 9
Auto: Golf MK3
Silnik: AEA

Postprzez To_mas » Pt kwi 03, 2009 15:43

marcinkoz2910 napisał(a):To_mas, nawet największe sieczkarnie MK3 Diesel miały ECU
Diesle i TD nie miały !!! tylko TDI

marcinkoz2910 napisał(a):bo w MK3 kumpla chodził jak trzeba bo sprawdzałem a teraz taki sam w VW T4 jeździ
to ze chodzi w innych golfach niz mk2 to nie znaczy ze jest od nich :P

marcinkoz2910 napisał(a):ja kupuję tam gdzie można zwrócić towar jeśli coś nie pasuje (trzeba mieć paragon zakupu rzecz jasna)
tak tylko jak już towar użyjesz to większość sklepów nie przyjmuje zwrotów. Jesli towar nie pasuje to sie go nie używa i wtedy można oddać.
To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
 
Dołączył(a): Pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Online: 1d 12h 20m
Pomógł: 501
Auto: S3
Silnik: AMK

Postprzez marcinkoz2910 » Pt kwi 03, 2009 16:02

To_mas napisał(a):większość sklepów
ale nie wszystkie :grin:
marcinkoz2910
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 22:35
Lokalizacja: Pogórze / k. Skoczowa
Online: 15m
Pomógł: 9
Auto: Golf MK3
Silnik: AEA

Postprzez Loczek » Śr kwi 08, 2009 17:25

Kupiłem sobie przekaźnik nazywa się hella 4RV 008 188-181. Schemat podobny jak w oryginale, brakuje tylko nóżki TK. Zapłaciłem za niego 25 zł. Póki co działa bardzo ładnie, grzeje z opóźnieniem tak samo jak stary i odpowiednio też pobiera temperaturę ze wskaźnika. Więc jak ktoś ma uszkodzony przekaźnik świec żarowych o nr 42 i oznaczeniu 1H0 911 262, to polecam ten co wyżej podałem. Mój samochód golf 3 1.9d 1994 rok, wersja europe :). Dzięki za pomoc, można zamknąć. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano Śr kwi 08, 2009 17:26 przez Loczek, łącznie edytowano 1 raz
Loczek
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 23, 2009 13:34
Lokalizacja: B-stok
Online: 51m




Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Phill4 i 14 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,