puka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

puka

Post autor: imperfectCell » czw mar 26, 2009 22:37

moj problem polega na tym ze jak jade (nie zawsze ten problem wystepuje) kolo 40-70km/h to z prawej strony zaczyna mi pukac dosc glosno i to w dosc nieregularny sposob... moje podejrzenia kieruja sie w strone przegubu ale czy to napewno on? jak mozna to sprawdzic? ogolnie auto bylo spoatanito ogladane od dolu i nie ma zadnych luzow na gumach itp



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw mar 26, 2009 22:47

mam to samo lecz przy mniejszej prędkości ok 30km/h lecz namierzyłem już winowajce :helm: u mnie za pukanie odpowiada łacznik stabilizatora, który wymieniam zaraz po wypłacie


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw mar 26, 2009 22:58

rysiektr, wiem ze musze dokrecic stabilizatory (dzisiaj mi o tym powieidzal daignosta) ale to moze byc przyczyna auto puka tylko na prostej na zakretach tego nie slychac a to jest taki dzwiek jakby wokol polosi sie zainal jakis sznuirek i iderzal o podloge slychac to dokladnie pod nogami pasazera w tych okolicach



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw mar 26, 2009 23:17

u mnie objawia się to cichym pukaniem właśnie w okolicy nóg pasażera. I też tylko na prostej. Ja mam troszkę inny stabilizator bo mam GTI a co za tym idzie inne łaczniki i może dlatego objawy mamy takie same a przyczyna może być inna. Co do pukania to w tej okolicy może pukać też maglownica, albo tuleja wachacza, poduszka silnika, amor. Ja radziłbym jechać gdzieś na kanał i dokładnie wszystko obejrzeć, posprawdzać poszarpać troszkę za podejrzane elementy w celu sprawdzenia luzów..bo tak można zgadywać, aż pół samochodu wymienisz.
Ostatnio zmieniony czw mar 26, 2009 23:20 przez rysiektr, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » czw mar 26, 2009 23:37

no tak ale dzisiaj walsnie robilem badanie pokolizyjne i koles sprawdzal wszystko na szarpakach itp (zapomnialem mu o tym pukaniu wspomniec) hmm prolbem ten mialem tez przed wypadkiem p.s jedyna rzecza na jaka zwrocil uwage mi diagnosta to walsnie ze za slabo przykrecone stabilizatory



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw mar 26, 2009 23:46

dokręc stabilizator posprawdzaj łączniki. Jak nie pomoże trzeba będzie szukać dalej


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » czw mar 26, 2009 23:51

dokręć ten stabilizator . co do pukania pod nogami pasażera to sprawdz gumy w których jest osadzony stabilizator i przykręcony do belki zawieszenia częsty powód stukania koszt gumki parę zł :bajer:



Awatar użytkownika
pelsonpnk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: pelsonpnk » pt mar 27, 2009 12:04

sprawdź też przegub wewnętrzny



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pt mar 27, 2009 22:11

ale jak sprawdzic ten przegub wewnetrzny o to chodzi walsnie ;/ bo gu my to sobie dam z tym rade



jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » sob mar 28, 2009 02:37

panowie! mam u siebie też problem ze stukaniem,tz. przeważnie przy ruszaniu słysze stuk i czuje na podłodze od kierowcy,czasami slychać go słabiej,a czasem dość głośno,zwłaszcza jak szybkę opuszcze. Sprawdzałem od dołu na kanale,jak i na uniesionym kole..końcówki,gumy wahacza ok,co do samych łączników stabilizatora to tylko ręką i wydawało się że jest dobrze :goof: jak nieraz cofam u siebie tak pod górkę na uskoku jezdni i skręcam jednocześnie to słuchać bardzo wyraźnie uderzenie, jakiś metalowy dźwięk,tak samo przy jeździe na wprost po nierównym zdarza się że coś tam właśnie stuknie! Przeguby odpadają bo są dobre.
pozdro all :bigok:


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » ndz mar 29, 2009 16:52

jawor87 pisze: jak nieraz cofam u siebie tak pod górkę na uskoku jezdni i skręcam jednocześnie to słuchać bardzo wyraźnie uderzenie, jakiś metalowy dźwięk
metaliczny specyficzny dzwiek to napewno przegub wjedz na kanał i poruszaj poloska jak beda luzy to znaczy ze ktorys z przegubow...


never ending story

jawor87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt gru 16, 2008 00:27
Lokalizacja: w-wa/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: jawor87 » ndz mar 29, 2009 18:11

emilson pisze:
jawor87 pisze: jak nieraz cofam u siebie tak pod górkę na uskoku jezdni i skręcam jednocześnie to słuchać bardzo wyraźnie uderzenie, jakiś metalowy dźwięk
metaliczny specyficzny dzwiek to napewno przegub wjedz na kanał i poruszaj poloska jak beda luzy to znaczy ze ktorys z przegubow...
ale jak jadę powoli po nierównym-nierównościach typu kiepsko połatana droga to też czasem stuka coś......


Ibi 0-100km/h ABF
http://youtu.be/32MQnlPlRL0

qgaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 26, 2009 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: qgaga » ndz mar 29, 2009 18:23

jawor87 sprawdź czy rura kolektorowa nie puka o trawerse lub przekładnie skretu kół. u mnie tak było (w mk 2) wymieniłem poduszkę od silnika i wieszak rury kolektorowej i jest ok



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości