Problem z podłączeniem przekaźnika do klaksony

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Kontakt:

Problem z podłączeniem przekaźnika do klaksony

Post autor: mobil01 » pn mar 09, 2009 22:12

Witam

kupiłem nowy klakson (2 sztuki w zestawie ) do tego był przekaźnik lecz chciałem go podłączyć podobnie jak przekaźniki świateł do których opis jest na forum. Nie udało się poniewaz nic nie chodzi.

Oto jaki schemat widnieje na przekaźniku
Obrazek

Ja podłączyłem do 30 plus z akumulatora
do 86 masę z akumulatora
do 87 plus z klaksony (z jednego z dwóch pinów bo nie wiem dokładnie gdzie tam jest plus)
do 85 kabel plusowy z wtyczki do ktorej był podpięty stary klakson

minus od klaksonu podpiąłem do minusa na tejże wtyczce

czy jest to inny przekaźnik niż kupiłem do świateł czy inaczej to jest sterowane??

Panowie pomóżcie

Proszę o pomoć jakiś schemat podączenia ponieważ jestem laikiem

na marginesie z kostki do od starego klaksonu mam cały czas napięcie jak tylko przekręcę kluczyk czy to coś zmienia i dlatego nie trąbi ??
Ostatnio zmieniony pn mar 09, 2009 22:19 przez mobil01, łącznie zmieniany 3 razy.

Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.

Post autor: Paweł Marek » pn mar 09, 2009 22:43

W pozycji 11 skrzynki przekaźników( drugi od prawej w dolnym rzędzie) jest zworka lub przekaźnik z nadrukiem 53, jeśli jest, do ten co kupiłes jest ci zbędny, w wina jest w okablowaniu ktore musisz sprawdzć, szczególnie wtyki przy klaksonach. Jeśli jest tam sama zworka to kup przekaźnik 53 na szrocie.
Jeśli koniecznie chcesz wykorzystać te co masz to:
Styki 85 i 86 uruchamiają cewkę przekaźnika, wpinasz w 85 koniec kabla plusowego zasilającego klakson, w 86 masę.