Montaż wspomagania z mk2 do ABF-a

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Montaż wspomagania z mk2 do ABF-a

Post autor: tirsone » ndz mar 01, 2009 16:39

Witam



Ponieważ mam teraz ABF-a pod maską więc urodziły mi się w głowie pytania co do wspomy, która leży i czeka na montaż. Wspomaganie mam z mk2 i nie bardzo wiem czy pompa i łapy podejdą mi pod ten silnik. Wolę zapytać wcześniej niż rozebrać auto a potem szukać części.

Więc pierwsze pytanie to kwestia czy oryginalne mocowanie pompy (beznzyna) podejdzie pod ABF-a?

Dalej czy ktoś się orientuje czy w ABF-ie pompa od wspomagania jest na wąski czy szeroki pasek?

Jak wygląda sprawa napędu tej pompy. Tzn czy do koła na wale przykręca się jakieś dodatkowe koło pasowe do napędu tej pompy (tak jak w mk2)? A moze to jest napędzane tym samym paskiem co np pompa wody?

Czy ma ktoś moze schemat tych kółek z mk3?


Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie info.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 17:06

Łapy są inne, ale może przy małej rzeźbie podejdzie. Pomp z mk2 były dwa rodzaje. Wszystkie silniki prócz PG miały jeden typ (027 145 157). Ten z PG ma ten sam numer, co pompa z ABF'a (037 145 157). Co do pasków to w ABFie jest podwójne kółko (wielorowkowe i klinowe) i są dwie możliwości: Jak masz klimę, to na szerokim pasku wielorowkowym jest altek i kompresor. Pompa wody i pompa wspomy są na wąskim pasku klinowym. Jak nie masz klimy, to dajesz krótszy pasek klinowy i ona napędza tylko pompę wspomy. A na pompę wody zakładasz większe kółko pod pasek wielorowkowy (oczywiście musi wtedy być innej długości).

Z klimą:

wielorowkowy: 21,18x1153mm
klinowy: 11,5x755mm

Bez klimy:

wielorowkowy: 21,36x976mm
klinowy: 11,5x685mm


Na rysunku ten zaznaczony wyżej bez klimy, niżej z klimą.

A-wał
B-altek
C-woda
D-wspoma
E-klima
F-rolka napinająca(w tym górnym bez klimy zapomnieli narysować)
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 18:32 przez wachelo, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz mar 01, 2009 22:09

łożesz...;/ No to teraz mam problem.

Chciałem mieć w aucie klimę. A po swapie na abf-a powstał problem tego typu, że kompresor jaki mam nie dość, że jest z mk2 to jeszcze na paski klinowe...

Teraz przy ABF-e nie mam ani wspomy ani klimy i czeka mnie tęga rozkmina jak to wszystko zgrać ;/
W dodatku koło pasowe z Twojego schematu (nr A) musi w mk3 mieć jakiś inny wymiar bo to z mk2 dzis przymierzałem i nie pasuje do koła z ABF-a.

:crazy:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 22:39

Miałem kompresor z ABF'a, ale niestety sprzedałem. Mogę Ci tanio opchnąć koło pasowe na pompę wody do konfiga z klimą+prawie nowy pasek Gates. A tu masz tanio kompresor na pasek wielorowkowy: http://moto.allegro.pl/item566093740_sp ... at_b3.html
Za mniej niż 100 kupisz pompę wspomy jak nie podejdzie. Na allegro są też łapy za grosze. A swoje graty sprzedasz i wyjdziesz na czysto.

A ze wspomą to wejdź na szybko pod auto i zrób przymiarkę tej pompki.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 22:46 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz mar 01, 2009 22:48

Dzięki!


Kółko na pompę wody już mam (to na pasek klinowy)
Teraz muszę kupić to na wał no i kompresor. Ale wcześniej sprawdzę w jakim stanie mam mocowania kompresora.

No i kolejna rozmina czy węże od klimy z mk2 podejdą pod kompresor z mk3.


Ehh no nic będę walczył


Dzięki za pomoc, punkt dla Ciebie


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 22:58

Nie ma za co. Dzięki za punkcik. Jak coś, to mam jeden wąż klimy z ABF'a - ten najdłuższy. Chętnie oddam po taniości, jak będziesz potrzebował.

P.S. Nie masz czasem prędkościomierza z szesnastki do mk2?



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn mar 02, 2009 21:36

Dobrze jeszcze taki temat że łapy od pompy od wspomagania z mk2 nie pasuję do mk3 i dlatego musze gdzieś takie kupić.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » pn mar 02, 2009 22:12

Widziałem kilka na allegro. Poszukaj.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn mar 02, 2009 22:40

Jest np takie coś

http://moto.allegro.pl/item566795935_po ... f_iii.html

albo

http://moto.allegro.pl/item570180767_po ... d_tdi.html

albo sama łapa

http://moto.allegro.pl/item559084171_po ... f_iii.html



I bądź tu człowieku mądry... sam już nie wiem czy to jest 1 łapa czy 2...w Etce jest takie foto:
Obrazek

wynika z niego, ze łapa od pompy składa się kilku części..


A moze ma ktoś foty z reala abf-a albo innych silników mk3...?


Mój golf

Miłość ożyła....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości