Montaż wspomagania z mk2 do ABF-a
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż wspomagania z mk2 do ABF-a
Witam
Ponieważ mam teraz ABF-a pod maską więc urodziły mi się w głowie pytania co do wspomy, która leży i czeka na montaż. Wspomaganie mam z mk2 i nie bardzo wiem czy pompa i łapy podejdą mi pod ten silnik. Wolę zapytać wcześniej niż rozebrać auto a potem szukać części.
Więc pierwsze pytanie to kwestia czy oryginalne mocowanie pompy (beznzyna) podejdzie pod ABF-a?
Dalej czy ktoś się orientuje czy w ABF-ie pompa od wspomagania jest na wąski czy szeroki pasek?
Jak wygląda sprawa napędu tej pompy. Tzn czy do koła na wale przykręca się jakieś dodatkowe koło pasowe do napędu tej pompy (tak jak w mk2)? A moze to jest napędzane tym samym paskiem co np pompa wody?
Czy ma ktoś moze schemat tych kółek z mk3?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie info.
Ponieważ mam teraz ABF-a pod maską więc urodziły mi się w głowie pytania co do wspomy, która leży i czeka na montaż. Wspomaganie mam z mk2 i nie bardzo wiem czy pompa i łapy podejdą mi pod ten silnik. Wolę zapytać wcześniej niż rozebrać auto a potem szukać części.
Więc pierwsze pytanie to kwestia czy oryginalne mocowanie pompy (beznzyna) podejdzie pod ABF-a?
Dalej czy ktoś się orientuje czy w ABF-ie pompa od wspomagania jest na wąski czy szeroki pasek?
Jak wygląda sprawa napędu tej pompy. Tzn czy do koła na wale przykręca się jakieś dodatkowe koło pasowe do napędu tej pompy (tak jak w mk2)? A moze to jest napędzane tym samym paskiem co np pompa wody?
Czy ma ktoś moze schemat tych kółek z mk3?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie info.
Łapy są inne, ale może przy małej rzeźbie podejdzie. Pomp z mk2 były dwa rodzaje. Wszystkie silniki prócz PG miały jeden typ (027 145 157). Ten z PG ma ten sam numer, co pompa z ABF'a (037 145 157). Co do pasków to w ABFie jest podwójne kółko (wielorowkowe i klinowe) i są dwie możliwości: Jak masz klimę, to na szerokim pasku wielorowkowym jest altek i kompresor. Pompa wody i pompa wspomy są na wąskim pasku klinowym. Jak nie masz klimy, to dajesz krótszy pasek klinowy i ona napędza tylko pompę wspomy. A na pompę wody zakładasz większe kółko pod pasek wielorowkowy (oczywiście musi wtedy być innej długości).
Z klimą:
wielorowkowy: 21,18x1153mm
klinowy: 11,5x755mm
Bez klimy:
wielorowkowy: 21,36x976mm
klinowy: 11,5x685mm
Na rysunku ten zaznaczony wyżej bez klimy, niżej z klimą.
A-wał
B-altek
C-woda
D-wspoma
E-klima
F-rolka napinająca(w tym górnym bez klimy zapomnieli narysować)

Z klimą:
wielorowkowy: 21,18x1153mm
klinowy: 11,5x755mm
Bez klimy:
wielorowkowy: 21,36x976mm
klinowy: 11,5x685mm
Na rysunku ten zaznaczony wyżej bez klimy, niżej z klimą.
A-wał
B-altek
C-woda
D-wspoma
E-klima
F-rolka napinająca(w tym górnym bez klimy zapomnieli narysować)

Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 18:32 przez wachelo, łącznie zmieniany 5 razy.
łożesz...;/ No to teraz mam problem.
Chciałem mieć w aucie klimę. A po swapie na abf-a powstał problem tego typu, że kompresor jaki mam nie dość, że jest z mk2 to jeszcze na paski klinowe...
Teraz przy ABF-e nie mam ani wspomy ani klimy i czeka mnie tęga rozkmina jak to wszystko zgrać ;/
W dodatku koło pasowe z Twojego schematu (nr A) musi w mk3 mieć jakiś inny wymiar bo to z mk2 dzis przymierzałem i nie pasuje do koła z ABF-a.

Chciałem mieć w aucie klimę. A po swapie na abf-a powstał problem tego typu, że kompresor jaki mam nie dość, że jest z mk2 to jeszcze na paski klinowe...
Teraz przy ABF-e nie mam ani wspomy ani klimy i czeka mnie tęga rozkmina jak to wszystko zgrać ;/
W dodatku koło pasowe z Twojego schematu (nr A) musi w mk3 mieć jakiś inny wymiar bo to z mk2 dzis przymierzałem i nie pasuje do koła z ABF-a.

Miałem kompresor z ABF'a, ale niestety sprzedałem. Mogę Ci tanio opchnąć koło pasowe na pompę wody do konfiga z klimą+prawie nowy pasek Gates. A tu masz tanio kompresor na pasek wielorowkowy: http://moto.allegro.pl/item566093740_sp ... at_b3.html
Za mniej niż 100 kupisz pompę wspomy jak nie podejdzie. Na allegro są też łapy za grosze. A swoje graty sprzedasz i wyjdziesz na czysto.
A ze wspomą to wejdź na szybko pod auto i zrób przymiarkę tej pompki.
Za mniej niż 100 kupisz pompę wspomy jak nie podejdzie. Na allegro są też łapy za grosze. A swoje graty sprzedasz i wyjdziesz na czysto.
A ze wspomą to wejdź na szybko pod auto i zrób przymiarkę tej pompki.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 22:46 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest np takie coś
http://moto.allegro.pl/item566795935_po ... f_iii.html
albo
http://moto.allegro.pl/item570180767_po ... d_tdi.html
albo sama łapa
http://moto.allegro.pl/item559084171_po ... f_iii.html
I bądź tu człowieku mądry... sam już nie wiem czy to jest 1 łapa czy 2...w Etce jest takie foto:

wynika z niego, ze łapa od pompy składa się kilku części..
A moze ma ktoś foty z reala abf-a albo innych silników mk3...?
http://moto.allegro.pl/item566795935_po ... f_iii.html
albo
http://moto.allegro.pl/item570180767_po ... d_tdi.html
albo sama łapa
http://moto.allegro.pl/item559084171_po ... f_iii.html
I bądź tu człowieku mądry... sam już nie wiem czy to jest 1 łapa czy 2...w Etce jest takie foto:

wynika z niego, ze łapa od pompy składa się kilku części..
A moze ma ktoś foty z reala abf-a albo innych silników mk3...?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości