MK4 - epc+check - problem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: miś fazi, Qto, italiano_83, edzio, VIP

MK4 - epc+check - problem

Postprzez wzo4168 » Pt lut 27, 2009 16:04

Witam

Dawno tu nie zaglądałem ale ostatnio pojawił sie problem z moim MK4.

A więc:
Dzisiaj podczas jazdy do pracy 2 razy zdarzyła się taka sytuacja:
Stojąc w korku silnik zgasł. Po odpaleniu check+ epc się świeciły, silnik chodził na stałych obrotach około 1500 i dodanie gazu niczym nie skutkowało. Ledwo udało mi się zjechać ze skrzyżowania bo samochód w ogóle nie miał mocy. Po odczekaniu jakieś 15 minut wszystko wróciło do normy (oczywiście check+ epc) świecą się dalej.
Silnik 1.6 AZD + gaz (jechałem na benzynie).

Dzięki
To już dzisiaj :)
wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Online: 0s

...

Postprzez damianp » Pt lut 27, 2009 16:10

Kolego przyczyn takiego zachowania samochodu moze byc wiele , jedno i rozsądne rozwiązanie to podłączyc samochód pod VAGa i sprawdzic co jest nie tak. :bajer:
Ostatnio edytowano Pt lut 27, 2009 16:16 przez damianp, łącznie edytowano 2 razy
damianp
Bora Power
Bora Power
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 04, 2008 08:48
Lokalizacja: Tarczyn/Warszawa
Online: 7m
Pomógł: 4

Postprzez pszczyna » Pt lut 27, 2009 20:37

Mamy podobne silniki to wiec tak EPC za wysoka temperatura cieczy na króćcu wodnym (czujnik do wymiany lub coś nie tak z żarówką stopu ewentualnie z samym automatem stopu .
A –SHCECK jak byk sonda LAMBDA o ile to nie jest błąd chwilowy lub katalizator dziurawy , a nawet zawór EGR
Obrazek Obrazek Obrazek
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Online: 45m
Pomógł: 784

Postprzez wzo4168 » N mar 01, 2009 17:59

Witam

Dzieki za odpowiedzi. W sobote mialem znowu ta sama sytuacje. Wyglada to jakby rzeczywiscie sie przegrzewal ale nie znam przyczyny. Najlepsze jest to ze odczekalem okolo 5 minut odpalilem bledy zniknely i wszytko gralo. Pozniej jak wracalem stalem w korku to samo 5 minut pauzy i znowu jazda.

I teraz nasuwa sie pytanie. Ostatnio konczyl mi sie plyn chlodniczy G12 nie mialem chwilowo wiec dolalem borygo. Czy to moze miec znaczenie ?
I dugie pytanie czy ewentualnie wentylator mogl sie spieprzyc chociaz temperatura jest zawsze w normie 90 stopni.

Czy jezeli bledy zniknely to podlaczenie do komputera cos pokaze ? Bledy sa zapisywane ?

Dzieki
To już dzisiaj :)
wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Online: 0s

Postprzez pszczyna » N mar 01, 2009 18:04

wzo4168 napisał(a):Czy jezeli bledy zniknely to podlaczenie do komputera cos pokaze ? Bledy sa zapisywane ?



Tak są w pamięci
Obrazek Obrazek Obrazek
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Online: 45m
Pomógł: 784

:

Postprzez wzo4168 » Pn mar 02, 2009 12:19

Witam

Dzisiaj bylem na komputerku. Bledow bylo calkiem sporo poczawszy od zlej mieszanki po czujniki pedalu gazu, sondy lambdy itd. Panowie fachowcy wszytko posprawdzali i stwierdzili ze to sondy lambda. Napiecie na obu nie przekraczalo 0,55 V.
Lambdy niestety nie sa tanie i chce sie upewnic ze to moze byc to.

Dzisiaj znowu objawy zaczely sie zmieniac. Raz samochod w korku mi zgasl. Odpalilem go odrazu i co ciekawe pojawil sie tylko check ,moglem jechac ale nie dzialal obrotomierz. Po chwili samochod zgasl, odpalilem go ponownie i wszytko wrocilo do normy.

Poradzcie cos. Nie usmiecha mi sie wydac tyle kaski na darmo.

Dzieki
To już dzisiaj :)
wzo4168
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt cze 21, 2005 19:27
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
Online: 0s

Postprzez Jacek75 » Pn mar 02, 2009 13:10

Czujnik temperatury płynu zawiera w sobie tak naprawdę 2 czujniki - jeden podaje dane na deskę drugi do komputera, ten drugi mozna sprawdzić za pomocą VAG na komputerze czy pokazuje prawidłowo. Tak a ilośc ponownych błedów może być spowodowana tymi zgaśnięciami. Sprawdź układ chłodzenia, termostat, pompa, szukaj na forum jak to zrobić.
Na chłodnicy jest kolejny czujnik który powoduje załączenie wentylatora.
Sondy da się sprawdzić niezależnie i jeżeli Panowie mówią, że są uszkodzone należaołoby im wierzyć, ale chyba nie one odpowiadają za gaśnięcie auta, kabli Ci coś nie pogryzło?
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez Magnus » Pn mar 02, 2009 20:57

wzo4168 ja na Twoim miejscu sam bym to obadał....po prostu poswiec troche benzyny ,po robocie zejdz do auta jak wystygnie-odpal motor, otworz maske i czekaj do momentu az cos sie zacznie dziac. Jesli robi Ci sie cos takiego jak opisujesz wyzej, to problem moze byc wlasnie w wentylatorach- badź sterowniki wentylatorów. Silnik uzyska 95-99 stopni i zalancza wentylatory(sytuacja korkow)i wtedy moze gdzies jakies przepiecia wystepują i idzie pradem po innych ukladach i szaleją.

P.S. tez mam 1.6 AZD i jedyne co nie tak z nim to dziwne popiskiwanie przy obrotach 1800-3000.
Magnus
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Online: 2h 17m
Pomógł: 16
Auto: Golf 4 1.6 16v
Silnik: AZD

Re: :

Postprzez mailman » Pt gru 25, 2009 10:18

wzo4168 napisał(a):Witam

Dzisiaj bylem na komputerku. Bledow bylo calkiem sporo poczawszy od zlej mieszanki po czujniki pedalu gazu, sondy lambdy itd. Panowie fachowcy wszytko posprawdzali i stwierdzili ze to sondy lambda. Napiecie na obu nie przekraczalo 0,55 V.
Lambdy niestety nie sa tanie i chce sie upewnic ze to moze byc to.

Dzisiaj znowu objawy zaczely sie zmieniac. Raz samochod w korku mi zgasl. Odpalilem go odrazu i co ciekawe pojawil sie tylko check ,moglem jechac ale nie dzialal obrotomierz. Po chwili samochod zgasl, odpalilem go ponownie i wszytko wrocilo do normy.

Poradzcie cos. Nie usmiecha mi sie wydac tyle kaski na darmo.

Dzieki


Może ktoś poradzić w bardzo podobnej sytuacji tylko, że w trakcie jazdy, na ułamek sekundy obrotomierz jakby się wyłącza, spadają na sekundę obroty i po chwili znowu są jak gdyby nigdy nic. Resztę objawów wypisałem tutaj, lecz bez odpowiedzi.
Ostatnio edytowano Pt gru 25, 2009 10:19 przez mailman, łącznie edytowano 1 raz
mailman
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Online: 23m

Postprzez MPPETERs » Pt gru 25, 2009 16:06

Po podłączeniu do kompa, pokazywał błąd przepustnicy, czujnik ciśn. w rurze dolotowej, jednostka sterująca przepustnicą.
Samochód przejechał np. 3 tys km i rano miał problem z odpaleniem te przejechane kilometry nie dawały sygnału że jest coś nie tak. Po porannych problemach po przejechaniu np. 1 km zapalało się epc i następnie check, silnik nierówno pracował, lub jadąc koło 100 km na godzien-dynamicznie po zatrzymaniu się na światłach obroty wskakiwały na 1200. Nierówna praca silnika występuje przed zapaleniem się kontrolek. Nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny, jeśli jest zimny to jest problem z zapaleniem i następnie zapala się kontrolka na ciepłym podczas jazdy, Przepustnica była czyszczona i wymieniona. Na nowej i starej były te same błędy. Na jałowym biegu obroty się nie wahają. Czasami gasło epc i check po odpaleniu silnika, ale było to jednorazowe, do kolejnych kilku kilometrów. Następnie pojazdem już nie dało się jechać. Był wgrywany sterownik przepustnicy co za pierwszym razem dało efekt koło 300 km a następnie koło 3 tyś km.


Niestety po przejechaniu 300 km beż jakichkolwiek objaw znów zapaliła się kontrolka epc oraz check. CO ROBIĆ???
Ostatnio edytowano Wt sty 05, 2010 19:22 przez MPPETERs, łącznie edytowano 2 razy
MPPETERs
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pt gru 25, 2009 15:39
Lokalizacja: Poznań
Online: 0s

Postprzez Magnus » So gru 26, 2009 21:25

Ciezko wyczyc co jest nie tak, troche malo informacji.
Warto podlaczyc pod kompa i zobaczyc jakie aktualnie bledy wyskakuja-to cos podpowie.
Nierowna praca silnika jest zawsze? czy tylko jak jest zimny czy jak cieply 90*,czy moze od ok 40* problem sie pojawia?czy w jezdzie czy tylko na jalowym biegu?obroty jak sie wahaja?
zerknij na przepustnice czy nie jest zabrudzona zas.
epc i check nie zapala sie czasem ponizej 1000obr/min--na jalowym badz przy ruszaniu?, i gasna po powtornym odpaleniu silnika?
Magnus
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Online: 2h 17m
Pomógł: 16
Auto: Golf 4 1.6 16v
Silnik: AZD

Postprzez brzozi » Pn sty 18, 2010 23:37

MPPETERs, Witam jestem nowy na forum ,mam problem moim golfem 1,6 16v dokładni taki sam jak ten który opisywałeś na forum kontrolka epc, check obroty 1200 itp, mam pytanko czy poradziłeś sobie z tym a jak tak to w jaki sposób . Pozdrawiam
brzozi
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn sty 18, 2010 23:25
Lokalizacja: Tychy
Online: 8h 27m
Ostrzeżenia: 1

Postprzez Jacek75 » Wt sty 19, 2010 10:59

brzozi, podjedź do kogoś kto ma vaga do sprawdzenia kompa.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz kwi 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Online: 1d 14h 28m
Pomógł: 90
Auto: MKV Variant 1.4TSI
Silnik: CAXA

Postprzez mailman » Pn sty 25, 2010 00:32

brzozi napisał(a):MPPETERs, Witam jestem nowy na forum ,mam problem moim golfem 1,6 16v dokładni taki sam jak ten który opisywałeś na forum kontrolka epc, check obroty 1200 itp, mam pytanko czy poradziłeś sobie z tym a jak tak to w jaki sposób . Pozdrawiam


W moich objawach, bardzo zbliżonych do tych z wątku, pomogła wymiana czujnika obrotów silnika.
mailman
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lis 02, 2008 17:31
Lokalizacja: Warszawa
Online: 23m

Następna strona



Powrót do Techniczne (archiwum)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Yahoo [Bot] i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,